چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 43614
  • 20 نوامبر 2023 - 8:12
  • 129 بازدید
  • ۰ دیدگاه

اثر رکود بازارهای دیگر بر بازار ارز

اثر رکود بازارهای دیگر بر بازار ارز
اثر رکود بازارهای دیگر بر بازار ارز

دلار در بازار آزاد نزولی و در بازار رسمی صعودی است/ از سه کف مهم قیمت دلار یکی از دست رفت/ معامله گران تصور می کنند راه دلار و‌ طلا دوباره از هم جدا می‌شود/ رکود بازارهای دیگر چه پیامی برای بازار ارز دارد؟

به گزارش اکوایران، معامله‌گران سه کف مهم در قیمت دلار هرات مشخص کردند که در روز یکشنبه یکی از آن‌ها از دست رفت.

سه کف مهم دلار هرات 

به عقیده آن‌ها سه کف مهم قیمت دلار هرات ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان، کف ۵۰ هزار تومان و ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان است. قیمت دلار هرات در روز یکشنبه ۵۰ هزار و ۴۹۰ تومان شروع به کار کرد و از ساعت ۱۲ به بعد با کاهش درهم پایین آمد. قیمت دلار هرات حمایت مهم ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان را از دست داد و در نهایت در ۵۰ هزار و ۱۰۰ تومان بسته شد. قیمت درهم امارات در ۱۳ هزار و ۸۹۰ تومان آغاز به کار کرد و با کاهش به ۱۳ هزار و ۸۴۰ تومان رسید. 

قیمت سکه در ۲۸ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان بازگشایی کرد و و با کاهش تا ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان هم پایین رفت اما از این ناحیه حمایت شد و ۵۰ هزار تومان بالا آمد. قیمت طلای آبشده هم در نیمه دوم بازار با کاهش بالاخره از ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پایین‌تر آمد.

خبر مهم جنگی در بازار 

دو موضوع در بازار یکشنبه مورد توجه معامله‌گران بود. یک اینکه در معاملات عصر یک خبر در مورد جنگ غزه رسید که مهم تلقی می‌شد. برخی رسانه‌ها خبر دادند انصارالله یمن کشتی اسرائیلی را با ۲۲ سرنشین در اختیار گرفته است. در مقابل ارتش اسرائیل یمن را به حمله نظامی تهدید کرد. با اینکه اخبار جنگ در این روزها به حاشیه رفته به عقیده معامله‌گران هر تحرک جدید در جنگ می‌تواند در بازار تاثیرگذار باشد.

موضوع دومی که در بازار معامله‌گران به بحث پرداختند این موضوع بود که بازار برخی کالاها با اینکه راکد هست اما در حال افزایش قیمت هستند. از نظر آن‌ها دولت و بازارساز فقط در قیمت دلار کنترل انجام می‌دهد و بازارهای دیگر رو به افزایش هستند که می‌تواند در بلندمدت بر بازار ارز تاثیرگذار باشد. 

یک پیش بینی از قیمت انس طلای جهانی در بازار دست به دست می‌شد که در آن گفته شده با توجه به اینکه صندوق اسپایدر هفته قبل خریدار بوده احتمال افزایش بیشتر است. اگر قیمت انس طلا برمدار افزایش باشد با توجه به شل بودن بازار دلار می‌توانیم شاهد جدایی دوباره بازار ارز از طلا و سکه باشیم.

اشباع فروش بازار

به عقیده معامله‌گران فنی در قیمت‌های پایین اشباع فروش شکل گرفته و قیمت بدون تزریق می‌تواند به بالا برگردد. از نظر آن‌ها عدد تعادلی در قیمت دلار ۵۰ هزار و ۴۸۰ تومان هست که اگر به بالای آن برود می‌تواند به سمت مقاومت ۵۰ هزار و ۶۰۰ تا ۸۰۰ تومان حرکت کند اما در غیر این صورت بازار همچنان می‌تواند کف مهم بعدی دلار یعنی ۵۰ هزار تومان را از دست بدهد. 

نکته بازار ارز دوباره روند مخالف بازار رسمی با آزاد بود. در روز یکشنبه با اینکه بازار ارز آزاد بر مدار نزول بود قیمت دلار و یوروی مرکز مبادله افزایشی شدند. قیمت دلار مرکز مبادله با افزایش ۱۰۰ تومانی به ۴۱ هزار و ۶۰۰ تومان رسید و قیمت یورو هم در این دو روز هر روز ۲۰۰ تومان افزایش داشته و در روز یکشنبه در ۴۵ هزار و ۴۰۰ تومان در معامله بود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
مرز صعود و نزول دلار 08 مه 2024

مرز صعود و نزول دلار

تحلیلگران فنی معتقدند مرز صعود و نزول قیمت دلار هرات در ۶۰ هزار و ۸۰۰ تومان است. اگر نرخ دلار امروز بالای این سطح تثبیت دهد می‌تواند برای شکستن مرز مقاومت ۶۱ هزار و ۲۰۰ تومان تلاش کند و برعکس.

محدوده مهم طلای آبشده کجاست؟ 08 مه 2024

محدوده مهم طلای آبشده کجاست؟

طی هشت روز گذشته بازار سهام خروج نقدینگی داشته/ بازار منتظر تعیین تکلیف فاندهای خبری است/ قیمت یورو و دلار در مرکز مبادله بر مدار افزایش بوده/ فضای بازار متاثر از سفر گروسی و حمله اسرائیل است/ محدوده مهم طلای آبشده کجاست؟

کاهش کم‌سابقه ورود بیت‌کوین به صرافی‌های رمزارز 08 مه 2024

کاهش کم‌سابقه ورود بیت‌کوین به صرافی‌های رمزارز

اکوایران: داده‌ها حاکی از آن است که دارندگان بیت‌کوین تمایلی به قرار دادن این ارز دیجیتال در حساب صرافی‌ها و فروش سریع آن ندارند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.