جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 44265
  • 22 نوامبر 2023 - 14:13
  • 102 بازدید
  • ۰ دیدگاه

سیگنال آتش بس جنگ غزه به بازار سکه

سیگنال آتش بس جنگ غزه به بازار سکه
سیگنال آتش بس جنگ غزه به بازار سکه

اکوایران: صبح امروز رسانه‌ها از آتش بس در نوار غزه خبر دادند که این اتفاق ممکن است بر روی نوسانات نرخ ارز و سکه در اولین روز آذر ماه اثر بگذارد.

به گزارش اکوایران، دیروز سکه‌بازان شاهد افزایش قیمت سکه امامی بودند. هر قطعه سکه امامی که روز دوشنبه از سطح ۲۸ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان تا ۲۸ میلیون و ۶۵۰ هزار توان ریزش کرده بود در معاملات نقدی روز سه‌شنبه اندکی جان گرفت و با رشد ۱۰۰ هزارتومانی به ۲۸ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان رسید.

از نگاه فعالان اقتصادی دو دلیل اصلی رشد سکه ناشی از رشد قیمت جهانی و نوسان صعودی قیمت دلار بود. آنطور که بررسی‌ها نشان می‌دهد بازار طلا روز سه‌شنبه ۳۰ آبان‌ماه شاهد جهش معنادار قیمت طلا بود. این اتفاق در حالی بود که سرمایه‌گذاران طلای جهانی منتظر آخرین نشست فدرال رزرو برای دریافت نشانه‌هایی در مورد چشم‌انداز نرخ بهره هستند. اونس طلا روز سه‌شنبه ۳۰ آبان‌ماه به بالاترین سطح خود در بیش از دو هفته گذشته رسید که به دلیل کاهش ارزش دلار آمریکا و کاهش بازدهی خزانه‌داری است.

در چند روز اخیر یک پیش‌بینی از قیمت انس طلای جهانی در بازار دست‌به‌دست می‌شد که در آن گفته شده بود باتوجه‌به اینکه صندوق اسپایدر هفته قبل خریدار بوده احتمال افزایش بیشتر است.

این فلز گران‌بهای جهانی دیروز دوباره سقف ۲ هزار دلار را شکست و تا ۲ هزارو ۶ دلار بالا رفت. روز دوشنبه قیمت طلای جهانی با ۱۹۷۷ دلار به کار خود پایان داده بود.

همچنین طبق ادعای معامله‌گران قیمت دلار تهران که تا کف کانال ۵۰ هزار تومان پایین آمده بود در شروع معاملات نقدی سه‌شنبه ۳۰ آبان تا ۵۰ هزار و ۴۵۰ تومان پیشروی کرد که در مقایسه با روز گذشته تقریباً ۴۰۰ تومان افزایش را نشان می‌دهد. اما با فرارسیدن ساعات میانی بازار نرخ این ارز از مرز قیمت ۵۰ هزار و ۴۵۰ تومان فاصله گرفت و بر روی ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان قرار گرفت.

آنطور که معامله‌گران مدعی هستند در معاملات پشت‌خطی سه‌شنبه شب، قیمت سکه نوسان خاصی را ثبت نکرد و رنج بوده است.

 تکنیکال کارها می‌گویند در شرایط کنونی سکه مرز  ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را پیش‌روی خود دارد،  این مرز برای سکه‌بازان مهم است و اگر سکه نتواند به بالای آن برگردد احتمال عقب‌نشینی تا نیمه کانال ۲۸ میلیون تومان محتمل خواهد بود.

البته صبح امروز رسانه‌ها از آتش بس در نوار غزه خبر دادند که این اتفاق ممکن است بر روی نوسانات نرخ ارز و سکه در اولین روز آذر ماه اثر بگذارد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
اثر آتش‌بس بر بازارها/ بازدهی کدام سکه در یکسال گذشته منفی بوده؟ 02 مه 2024

اثر آتش‌بس بر بازارها/ بازدهی کدام سکه در یکسال گذشته منفی بوده؟

اکوایران: جنگ غزه ریسک در خاورمیانه را افزایش داد و افزایش سطح ریسک تا حدودی اثر خود را بر بازار ارز و سرمایه گذاشت. با قوت گرفتن احتمال آتش‌بس اکوایران در این گزارش اثر آتش‌بس در جنگ را بر بازارها بررسی می‌کند.

قیمت بیت‌کوین تا چه سطحی ممکن است کاهش یابد؟ 02 مه 2024

قیمت بیت‌کوین تا چه سطحی ممکن است کاهش یابد؟

اکوایران: بیت‌کوین در هفته‌های اخیر با کاهش قیمت قابل توجهی همراه شده است و این احتمال وجود دارد که قیمت آن به کمتر از ۴۰ هزار دلار نیز سقوط کند.

پایان دعوای سازمان امور مالیاتی با طلافروشان 02 مه 2024

پایان دعوای سازمان امور مالیاتی با طلافروشان

اکوایران: سرانجام پس از اعتراض فعالان صنفی طلا و جواهر، سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد که این افراد به ثبت همزمان صورت‌حساب الکترونیکی در ۲ سامانه مودیان و جامع تجارت الزامی ندارند و ثبت در یکی از این سامانه‌ها کافی است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.