یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 45852
  • 29 نوامبر 2023 - 2:12
  • 110 بازدید
  • ۰ دیدگاه

آیا دوره دوج‌کوین به پایان رسیده است؟

آیا دوره دوج‌کوین به پایان رسیده است؟
آیا دوره دوج‌کوین به پایان رسیده است؟

اکوایران: این گزارش به بررسی دلایل کاهش قیمت دوج‌کوین در روزهای اخیر می‌پردازد.

به گزارش اکوایران، ارزش دوج‌کوین در روز سه‌شنبه (۷ آذر) کاهش یافت و این اتفاق به دنبال الگوی مشابهی است که در سراسر بازار ارزهای دیجیتال مشاهده می‌شود.

به نوشته کوین‌تلگراف، قیمت این ارز دیجیتال در روز سه‌شنبه بیش از ۳/۵ درصد کاهش یافت و به ۰/۰۷۶ دلار رسید که حاکی از عملکرد ضعیف‌تر در مقایسه با کل بازار کریپتو است که طی امروز به طور متوسط ۱/۲۵ درصد کاهش ارزش را تجربه کرد. دوج‌کوین همچنین در طول هفت روز گذشته حدود ۱۲/۵ درصد از ارزش خود را از دست داده است.

عوامل متعددی در عقب‌نشینی قیمت این ارز دیجیتال نقش دارند. نخست باید گفت که یک اختلاف نزولی فزاینده بین قیمت آن و یک شاخص حرکت کلیدی وجود دارد. از ۶ اکتبر تا ۱۷ نوامبر (۱۴ مهر تا ۲۶ آبان)، قیمت دوج‌کوین افزایش یافت و اوج قیمتی بالاتری برای این رمزارز ایجاد شد، در حالی که شاخص ارزش نسبی روزانه آن (RSI) کاهش یافت و اوج‌های پایین‌تری را تشکیل داد. این اختلاف حاکی از ضعف در روند صعودی است و باعث می‌شود معامله‌گران به حفاظت از سود خود اقدام کنند.

علاوه بر این، کاهش قیمت دوج‌کوین با کاهش کلی ارزش ارزهای دیجیتال در مقایسه با بیت‌کوین، مطابقت دارد. «شاخص تسلط بیت‌کوین» که سهم بازار بیت‌کوین را در برابر همه رمزارزها اندازه‌گیری می‌کند، افزایش یافته است که نشان دهنده چرخش سرمایه از این رمزارزها به بیت‌کوین است. در مقابل، «شاخص تسلط دوج‌کوین» در مقابل سایر ارزهای دیجیتال با کاهش همراه شده است.

یکی دیگر از دلایل افت قیمت دوج‌کوین این است که در سطح مهمی با مقاومت مواجه شده است. قیمت دوج‌کوین پس از آزمایش یک خط مشخص نزدیک به ۰/۰۸۱ دلار با کاهش همراه شده و این رمزارز از می ۲۰۲۳ در افزایش به بالاتر از این سطح با مشکل مواجه شده است. میانگین متحرک ۵۰ روزه دوج‌کوین نیز در حدود ۰/۰۷۲ دلار بوده است.

علاوه بر این، کاهش عرضه دوج‌کوین‌هایی که در اختیار ثروتمندترین سرمایه‌گذاران است، به‌ویژه سرمایه‌گذارانی با دارایی بین ۱۰۰ میلیون تا ۱ میلیارد دوج‌کوین، با کاهش قیمت این ارز دیجیتال همزمان شده است. این نشان می‌دهد که نهنگ‌ها یا سرمایه‌گذاران بزرگ ممکن است دوج‌کوین خود را با هدف فروش به صرافی‌ها منتقل کرده باشند.

آیا بازار گاوی دوج‌کوین به پایان رسیده است؟

از منظر فنی، یک سناریوی صعودی شامل شکستن قیمت در بالای خط روند بالایی ساختار مثلث نزولی است که احتمالا تا پایان سال ۲۰۲۳ به ۰/۱۰ دلار خواهد رسید. در مقابل، اگر قیمت از خط روند پایین مثلث شکسته شود، قیمت دوج‌کوین در سه‌ماهه نخست ۲۰۲۴ احتمالا به ۰/۰۲۳ دلار نیز سقوط خواهد کرد.

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‌کوین در روز سه‌شنبه (۷ آذر) از ۳۶ هزار و ۸۸۱ دلار تا ۳۸ هزار و ۳۷۹ دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعات پایانی روز سه‌شنبه بیش از ۳۸ هزار و ۲۰۰ دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن حدود ۱۴۰۰ دلار افزایش یافته است. حجم معاملات بیت‌کوین طی ۲۴ ساعت اخیر ۲۰/۲۸ میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته بیش از ۳ درصد افزایش یافته است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از ۱۹۹۶ دلار تا ۲ هزار و ۷۴ دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعات پایانی روز سه‌شنبه بیش از ۲ هزار و ۵۰ دلار معامله شده است. تغییر قیمت اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن بیش از ۶۰ دلار افزایش یافته است. حجم معاملات اتریوم طی ۲۴ ساعت اخیر ۹/۸۹ میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته بیش از ۳ درصد افزایش یافته است.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
بازار سکه در انتظار گروسی/  کف ترازوی کاهشی‌ها سنگین‌تر است؟ 05 مه 2024

بازار سکه در انتظار گروسی/ کف ترازوی کاهشی‌ها سنگین‌تر است؟

اکوایران: سکه‌بازان می‌گویند در روز جاری مرز ۴۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برای سکه مهم است و در صورتی که آن را حفظ کند، احتمال ورود این فلز گران‌بهای داخلی به کانال ۴۲ میلیون تومان وجود دارد.

بازار آماده تست کف جدید دلار در سال ۱۴۰۳ 05 مه 2024

بازار آماده تست کف جدید دلار در سال ۱۴۰۳

به عقیده تحلیلگران فنی، گارد بازار همچنان نزولی است و قیمت دلار با اصلاح می‌تواند وارد دامنه ۵۰ هزار تومان شود. حالا سوال این است که کف جدید قیمت دلار کجاست؟

05 مه 2024

الگوی سال گذشته دلار در ۱۴۰۳ تکرار می‌شود؟

اما آیا این ثبات در سال ۱۴۰۳ نیز می تواند وجود داشته باشد؟ داوود سوری، اقتصاددان، معتقد است که تکرار ثبات سال گذشته با چالش هایی در سال جاری مواجه خواهد بود. او دلیل اصلی افزایش قیمت دلار را تورم می‌داند و می‌گوید که سیاست‌های دولت برای تزریق منابع به بازار و به تاخیر انداختن […]

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.