شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 47872
  • 07 دسامبر 2023 - 8:12
  • 77 بازدید
  • ۰ دیدگاه

نوسان ژانویه دلار غیب شد/ چرا دلار به خواب زمستانی رفته؟

نوسان ژانویه دلار غیب شد/ چرا دلار به خواب زمستانی رفته؟
نوسان ژانویه دلار غیب شد/ چرا دلار به خواب زمستانی رفته؟

معامله گرای دلار میگن بازار رنج نزولی میزنه / سکه و طلا چشم به اونس جهانی دوختن / چه اتفاقی افتاده که دلار به خواب زمستانی رفته؟

به گزارش اکوایران، امروز در بازار ارز و سکه، قیمت ها تقریبا رنج نزولی زدند. برخی از معامله گران معتقد بودند که دلار توانی برای جابه جا شدن نداره و داره سنت یک گام به پیش و دوگام به پس رو اجرا میکنه. در بازار سکه هم عمده توجهات به انس جهانی معطوف شده و معامله گران بر اساس تحلیل تکنیکالِ این بازار، اقدام به خرید و فروش میکنند. 

سوال اصلی معامله گران 

یکی از سوالاتی که در اذهان فعالان بازار مطرحه، غیبت یه سری عوامل فصلی در آذر ماهه، معمولا در ماه آذر تقاضای ژانویه و پیک ثبت سفارش ها جزو عوامل نوسان ساز در این ماه به حساب میاد، اما امسال خبری از تقاضای ژانویه و پیک ثبت سفارش ها نیست. 

یکی از دلایلی که موجب شده آذر کم نوسانی داشته باشیم، کنترل ثبت سفارش ها از طرف دولته. 

وزارت صمت و بانک مرکزی، دست به کنترل تقاضای تجاری از مسیر ثبت سفارش کالا زدند. 

بر اساس سسیستم جدید، وارد کنندگان مجازند، در حد ۸۰ درصد از عملکرد دوسال قبل خودشون ثبت سفارش انجام بدهند و تولید کننده هک تا سقف ۱۲۵ در صد از عملکردش در این بازه را می تواند کالا وارد کند. این سیاست به شدت تقاضای تجاری رو کنترل کرده. 

به دلیل اینکه شکاف نیما و بازار ارز هم زیاده، برای بسیاری از این فعالان خرید ارز از بازار غیر رسمی و ورود کالا به صرفه نیست به همین دلیل بخش زیادی از تقاضای تجاری ریخته و بازار با خشکی تقاضا مواجه شده.

از طرف دیگر بازارساز الگوی مداخله رو از داخل به بیرون مرزها برده. بعضی به جای تزریق اسکناس در بازار داخل اقدام به تزریق حواله میکنند و این تزریق موجب میشه اثر ضدنوسان روی بازار اسکناس داشته باشه.

حتی شنیده میشه از یکسری از صادرکنندگان هم برای رفع تعهد در بیرون از مرزها اسکناس قبول میکنند و همان اسکناس رو تبدیل به حواله می‌کنند تا با تزریق و کنترل تقاضای تجاری، نوسان در بازار داخلی را به حداقل ممکن برسانند.

یکسری ها تصور میکنند تا موقعی که چپ بازارساز پره، دلار جون حرکت نداره.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
سکه روی مرز حساس ایستاد/ پیش‌بینی تحلیلگران برای بازار امروز 27 آوریل 2024

سکه روی مرز حساس ایستاد/ پیش‌بینی تحلیلگران برای بازار امروز

روز پنجشنبه به دنبال کاهش نرخ دلار، قیمت سکه امامی در معاملات نقدی نزولی شد، اما درشرایط کنونی فعالان بازار مسیر حرکت سکه در روز جاری را چگونه پیش‌بینی کرده‌اند؟

نمودار روز: حراج شمش طلا با چه دلاری؟ 27 آوریل 2024

نمودار روز: حراج شمش طلا با چه دلاری؟

اکوایران: طی بیست مرحله حراج شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران بیش از ۲/۷ تن شمش طلا معامله شد که نرخ دلار محاسبه شده از قیمت شمش‌های طلا مبادله شده در مرکز مبادله اختلاف ۷ تا ۱۵ درصدی با قیمت روز دلار در بازار آزاد داشت.

درآمدزایی ۱۳۵ میلیون دلاری بیت‌کوین رونز از کارمزد بعد از هاوینگ 27 آوریل 2024

درآمدزایی ۱۳۵ میلیون دلاری بیت‌کوین رونز از کارمزد بعد از هاوینگ

نزدیک یک هفته از رویداد هاوینگ بیت‌کوین می‌گذرد و بیت‌کوین رونز توانسته بازار توکن‌ها رو تحت تاثیر قرار دهد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.