پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 47923
  • 07 دسامبر 2023 - 14:12
  • 86 بازدید
  • ۰ دیدگاه

زیان سکه‌بازان سنگین شد

زیان سکه‌بازان سنگین شد
زیان سکه‌بازان سنگین شد

اکوایران: قیمت سکه امامی که در روزهای گذشته تا ۲۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بالا رفته بود در معاملات نقدی دیروز با ۲۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به کار خود خاتمه داد.

به گزارش اکوایران، بازار سکه دیروز برای دومین روز متوالی کاهشی شد.  قیمت سکه امامی که در روز دوشنبه هفته جاری با ۲۹ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان معامله شده بود روز سه‌شنبه با ۲۹ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان بسته شد. روند کاهشی نرخ سکه به بازار چهارشنبه هم رسید و سکه امامی با کاهش ۱۵۰ هزارتومانی بر روی ۲۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان قرار گرفت.

فعالان اقتصادی معتقدند یکی از دلایل خروج خریداران از بازار سکه ناشی از ریزش قیمت طلای جهانی بوده است.

قیمت اونس طلا دیروز  فعالیت کاری خود را قرمز آغاز کرد و به ۲۰۲۲ دلار در ساعت ۱۵ به وقت تهران رسید. این درحالی است که این دارایی در روز‌های پیشین به قله تاریخی خود رسیده بود. اما شواهد گویای آن است که فلز زرد پس از ثبت قیمت ۲۱۴۶ دلار، روند نزولی به خود گرفت. از مهم‌ترین عوامل این رویداد می‌توان به واکنش این بازار به داده‌های شغلی آمریکا و در پی آن تقویت شاخص دلار اشاره کرد.

از سوی دیگر قیمت دلار این روزها جانی برای صعود ندارد و همین امر موجب شده کمتر کسی رغبت کند در موقعیت خرید قرار بگیرد. قیمت دلار دیروز با گپ منفی فعالیت کاری خود را آغاز کرد و تا ۵۰ هزار و ۲۵۰ تومان پایین آمد. البته شیب کاهشی اسکناس آمریکایی در نیمه ظهر اندکی بیشتر شد و بر روی ۵۰ هزار ۱۵۰ تومان قرار گرفت. تحلیلگران فنی معتقدند در حال حاضر حمایت ۵۰ هزار و ۲۰۰ و مقاومت ۵۱ هزار و ۲۰۰ تومان، محدوده‌های مهم دلار هستند که در صورت پیشروی در هر جهتی آینده قیمت دلار مشخص خواهد شد.

در مورد سکه امامی، در حال حاضر مرز ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان پیش روی آن قرار دارد و از طرف دیگر در صورتی محدوده ۲۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان را از دست دهد احتمال عقب‌نشینی تا کف کانال ۲۹میلیون تومان وجود دارد. با این حال اگر طلا و دلار امروز از سکه‌بازان حمایت کنند قیمت سکه می‌تواند زیان روز گذشته را تا حدودی جبران کند.  

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
شرط کافی کف‌زنی بازار ارز 02 مه 2024

شرط کافی کف‌زنی بازار ارز

محدوده حمایتی مهم بازار هم حوالی ۶۰ هزار و ۸۰۰ تومان تا ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان است که اگر از دست برود می‌تواند به سمت کف قیمت سال ۱۴۰۳ برود. شرط کافی این امر هم از دست رفتن حمایت درهم امارات است.

چشمک‌ فدرال رزرو به‌ سکه‌بازان/ پیش‌بینی قیمت سکه از ۳ جناح 02 مه 2024

چشمک‌ فدرال رزرو به‌ سکه‌بازان/ پیش‌بینی قیمت سکه از ۳ جناح

در حال حاضر برخی از سکه‌بازان با اشاره به نوسانات طلای جهانی امیدوارند که سکه در روز جاری صعودی شود، اما برخی دیگر معتقدند اگر دلار و تتر در روز جاری نزولی شود، این اتفاق می‌تواند اثر طلای جهانی بر روی سکه را تعدیل کند.

سخنگوی دولت: حال منابع ارزی کشور خوب است 02 مه 2024

سخنگوی دولت: حال منابع ارزی کشور خوب است

سخنگوی دولت با بیان اینکه نظام بانکی متوجه شده دولت با آنها شوخی ندارد و با هر تخلفی برخورد می‌کند، گفت: تجارت خارجی در فروردین‌ ۱۴۰۳ در مجموع ۱۰.۴ میلیارد دلار بود که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نزدیک به ۵۰ درصد افزایش داشته، پس تبادلات ارزی دارد انجام می‌شود و حال منابع ارزی کشور خوب است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.