جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 48542
  • 10 دسامبر 2023 - 14:12
  • 81 بازدید
  • ۰ دیدگاه

خروج نهنگ‌ها از بازار سکه؟

خروج نهنگ‌ها از بازار سکه؟
خروج نهنگ‌ها از بازار سکه؟

اکوایران: قیمت سکه در معاملات نقدی روز گذشته با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی بر روی ۲۹ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان قرار گرفت. فعالان بازار می گویند اگر سکه این محدوده را از دست دهد احتمال عقب‌نشینی تا کف کانال ۲۹ میلیون تومان محتمل است

به گزارش اکوایران، این روزها بازار سکه امامی حمایت بازار دلار را از دست داده و خریداران سکه در لاک احتیاط فرو رفته‌اند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که قیمت دلار از اواخر ماه گذشته تا به امروز در نیمه اول کانال ۵۰ هزار تومان نوسان‌ها رفت و برگشتی کوچکی را ثبت کرده و همین امر موجب شده بازار کساد شود.

به عبارت دیگر، از نگاه فعالان اقتصادی، نهنگ‌ها یا همان خریداران بزرگ از بازار خارج شده‌اند و از سوی دیگر خریداران کوچک، یعنی ماهی‌ها، توان کافی برای رشد در بازار سکه را نداشته‌اند.

در کنار آرامش بازار دلار، به نظر می‌رسد افت قیمت اونس طلا هم یکی از عوامل مهمی بود که موجب شد سکه‌بازان در روز هفته جاری با احتیاط رفتار کنند.

قیمت سکه امامی که روزپنجشنبه هفته قبل با ۲۹ میلیون و ۳۵۰ هزار بسته شده بود، در اولین روز هفته با کاهش ۱۰۰ هزار تومان بر روی ۲۹ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان قرار گرفت. در معاملات پشت خطی شنبه‌شب هم قیمت سکه با افت ۵۰ هزار تومانی برروی ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قرار گرفت. 

فعالان اقتصادی معتقدند سکه امامی در حال حاضر مرز ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را پیش‌روی خود دارد و از طرف دیگر در صورتی محدوده ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را از دست دهد، عقب‌نشینی تا کف کانال ۲۹ میلیون تومان محتمل است. در شرایط کنونی ارزش ذاتی سکه تقریبا ۲۳ میلیون و ۸۰۹ هزار تومان است و حباب آن برروی ۱۸ درصد قرار دارد.

untitled

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
ربع سکه خلاف جریان شنا کرد 03 مه 2024

ربع سکه خلاف جریان شنا کرد

اکوایران: قیمت دلار تهران در هفته جاری با سقوط کار خود را شروع کرد و در برگشت رو به بالا نتوانست از سد مقاومت ۶۳ هزار تومان بگذرد و دوباره فروریخت.

اثر آتش‌بس بر بازارها/ بازدهی کدام سکه در یکسال گذشته منفی بوده؟ 02 مه 2024

اثر آتش‌بس بر بازارها/ بازدهی کدام سکه در یکسال گذشته منفی بوده؟

اکوایران: جنگ غزه ریسک در خاورمیانه را افزایش داد و افزایش سطح ریسک تا حدودی اثر خود را بر بازار ارز و سرمایه گذاشت. با قوت گرفتن احتمال آتش‌بس اکوایران در این گزارش اثر آتش‌بس در جنگ را بر بازارها بررسی می‌کند.

قیمت بیت‌کوین تا چه سطحی ممکن است کاهش یابد؟ 02 مه 2024

قیمت بیت‌کوین تا چه سطحی ممکن است کاهش یابد؟

اکوایران: بیت‌کوین در هفته‌های اخیر با کاهش قیمت قابل توجهی همراه شده است و این احتمال وجود دارد که قیمت آن به کمتر از ۴۰ هزار دلار نیز سقوط کند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.