دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پ
  • شناسه خبر: 15582
  • 11 آگوست 2023 - 5:28
  • 189 بازدید
  • ۰ دیدگاه

تجربه پرواز روی چهارچرخ

تجربه پرواز روی چهارچرخ
تجربه پرواز روی چهارچرخ

اکوایران: رودستر به خودروهای کوچک و اسپرتی می‌گویند که از قابلیت باز شدن سقف برخوردارند. هنسی ونوم اف ۵ رودستر نیز، یک رودستر به حساب می‌آید، با این تفاوت که پیشرانه ۱۸۰۰ اسب بخاری آن تجربه پرواز را روی آسفالت را به شما القا می‌کند.

به گزارش اکوایران، وقتی یک خودرو را از لحاظ فنی تقویت کنید، در واقع این خودرو را تیونینگ کرده‌اید. تیونینگ محدود به بعد فنی خودرو نمی‌شود و می‌تواند شامل تغییرات ظاهری هم باشد. به افراد یا مجموعه‌هایی که به صورت تخصصی به تیونینگ مشغول هستند نیز تیونر گفته می‌شود.

یکی از معروفترین تیونرهای دنیای خودرو هنسی است. برعکس اروپا تعداد تیونرهای مطرح در آمریکا بسیار کم است؛ اما یک جوان دیوانه در تگزاس تمام توجهات دنیای خودرو را به خود جلب کرد. جان هنسی ماشین‌های آمریکایی را تا جای ممکن تقویت کرده و آنها را تبدیل به خودروهایی با قابلیت تولید بیش از هزار اسب بخار قدرت و شتابی دست‌نیافتنی می‌کرد.

jhvenomتجربه پرواز روی چهارچرخ

البته جاه‌طلبی هنسی محدود دنیای تیونینگ نشد. او همیشه آرزو داشت قلب تپنده حجیم یک خودروی آمریکایی را داخل یک خودروی اسپرت جمع و جور و سبک وزن قرار دهد. هنسی یک پیشرانه ۷ لیتری ۱۲۴۴ اسب‌بخاری را روی شاسی لوتوس که یک خودروی اسپورت کوچک و سبک وزن بود سوار کرد.

حاصل کار هنسی ونوم جی تی بود. این خودرو که تنها ۱۲۲۰ کیلوگرم وزن داشت با ثبت رکورد صفر تا ۳۰۰ کیلومتر در ۱۳٫۶۳ ثانیه رکورد گینس را جابه‌جا کرد. ونوم جی تی ورود رسمی هنسی به دنیای ابرخودروسازان بود و توانست سرعت ۴۳۰ کیلومتر در ساعت را به صورت رسمی ثبت کند.

Hennessey_Venom_GT_270.4_mph_KSC_800px-011

حالا هنسی علاوه بر یک تیونر مشهور، به یک ابرخودروساز معروف نیز تبدیل شده است. محصول جدید آنها نیز هنسی ونوم اف ۵ رودستر است.

hennessey-venom-f5-revolution-roadster-10-scaled

این خودرو مانند ونوم جی تی کوچک است اما حالا از یک پیشرانه ۶٫۶ لیتری توربوشارژ ۸ سیلندر ۱۸۱۷ اسب بخار قدرت را بیرون می‌کشد. هنسی ادعا می‌کند که این خودرو می‌تواند یه سرعت دیوانه‌وار ۴۸۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. از این هیولای رودستر تنها ۱۲ دستگاه تولید می‌شود و قیمت آن ۳ میلیون دلار اعلام شده است.

hennessey-venom-f5-revolution-roadster (2)

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
پایان نوسانات در بازار خودرو؛ دنا پلاس و هایما S7 میلیاردی ماندند +جدول‌قیمت 06 مه 2024

پایان نوسانات در بازار خودرو؛ دنا پلاس و هایما S7 میلیاردی ماندند +جدول‌قیمت

اکوایران: پرطرفدارهای داخلی با آرام شدن نرخ دلار امروز آرام گرفتند و با این شرایط تنها دو خودرو داخلی در بازار بیش از یک میلیارد تومانی ماندند.

خودروی محبوب دوباره به بازار بازگشت / متقاضیان این محصول پُرطرفدار خوشحال شدند 05 مه 2024

خودروی محبوب دوباره به بازار بازگشت / متقاضیان این محصول پُرطرفدار خوشحال شدند

اکو ایران : سایپا بزودی عرضه محصول جدید خود را آغاز می کند.

سیگما، پلتفرم اختصاصی و آنلاین خرید و فروش محصولات کرمان موتور 04 مه 2024
سیگما | شرکت توسعه زیرساخت های فناوری اطلاعات

سیگما، پلتفرم اختصاصی و آنلاین خرید و فروش محصولات کرمان موتور

خرید و فروش خودرو با کم‌ترین هزینه و امن‌ترین شیوه ممکن، همواره یکی از دغدغه‌های اصلی خریداران و فروشندگان ماشین بوده است. در سال‌های اخیر با توجه به گرانی تمام کالاهای مصرفی از جمله خودرو و لوازم یدکی آن، افراد بسیاری به سمت تعویض ماشین‌های کارکرده روی آورده‌اند تا بلکه به این شیوه، وسیله نقلیه خود را به‌روز و کم‌خرج نگه دارند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.