چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 49647
  • 16 دسامبر 2023 - 8:11
  • 83 بازدید
  • ۰ دیدگاه

پیش‌بینی قیمت دلار در سال ۱۴۰۳ توسط وکیل مدافع دولت در بازار/ بازار ارز شنبه نیمه رسمی شد

پیش‌بینی قیمت دلار در سال ۱۴۰۳ توسط وکیل مدافع دولت در بازار/ بازار ارز شنبه نیمه رسمی شد
پیش‌بینی قیمت دلار در سال ۱۴۰۳ توسط وکیل مدافع دولت در بازار/ بازار ارز شنبه نیمه رسمی شد

پیش‌بینی مجیدرضا حریری که در بازار از آن به عنوان وکیل مدافع دولت در بازار ارز یاد می‌شود مورد توجه معامله‌گران بود. رئیس اتاق ایران و چین پیش‌بینی کرده قیمت دلار در سال ۱۴۰۳ جهش نخواهد داشت.

به گفته فعالان بازار، بازار طلای تهران در روز شنبه به خاطر تعطیلی یکشنبه، تعطیل است. به عقیده آن‌ها به خاطر این تعطیلی بازار ارز هم یک روز نیمه رسمی را سپری خواهد کرد. آن‌ها از قبل هشدار می‌دهند امکان دارد نوسان‌گیران در این روزهای تعطیل شانتاژ کنند پس حواستان باشد در روزهای تعطیل نه افزایش قیمت معتبر است نه کاهش قیمت.

قیمت دلار هرات در پشت خط جمعه ۵۰ هزار و ۱۳۰ تومان شروع به کار کرد و با دامنه کوتاه بین ۵۰ هزار و ۱۰۰ تومان تا ۵۰ هزار و ۲۰۰ تومان نوسان داد و در ۵۰ هزار و ۱۸۰ تومان به کار خود پایان داد.

قیمت دلار سلیمانیه نیز در پشت خط جمعه بین پله دوم و سوم کانال ۵۰ هزار تومان پاسکاری شد و در پله سوم بسته شد.

قیمت تتر که در هفته گذشته با ریزش بیت‌کوین از دلار فاصله گرفته و وارد کانال ۵۱ هزار شده بود در روز جمعه بین ۵۰ هزار و۴۰۰ تومان تا ۵۰ هزار و ۸۰۰ تومان نوسان داد.

به عقیده تحلیل‌گران فنی قیمت دلار در یک محدوده مشخص میخکوب شده است و برای ایجاد روند جدید باید از این مثلث خارج شود. افزایشی‌های بازار که از ابتدای آذر تصور می‌کردند روند قیمت‌ها صعودی می‌شود همچنان معتقدند بازار ارز در این هفته افزایشی می‌شود. اما در مقابل گروهی معتقدند به کنترل بازارساز ایمان بیاورید.

متعادل‌های بازار نیز معتقدند قیمت دلار باید کم‌کم تعیین تکلیف کند.

در روز جمعه پیش‌بینی مجیدرضا حریری، رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین از قیمت دلار در سال آینده مورد توجه معامله‌گران بود. حریری گفته جهش‌های قیمتی دلار در سال ۱۴۰۳ نداریم و بعید می‌دانم قیمت دلار در سال آینده جهشی داشته باشد. در ۹ ماه اخیر نوسان نرخ ارز نداشتیم و این به معنای پیش‌بینی پذیر شدن اقتصاد و موفقیت بانک مرکزی در اعمال سیاست‌های تثبیتی است. معامله‌گران با توجه به اظهارات فراوان این عضو اتاق بازرگانی سمت وکیل مدافع دولت در بازار ارز را به وی داده است. معامله‌گران می‌گفتند حریری در قیمت دلار ۴۷ و ۴۸ هزار تومان گفته بود هر چه دلار ذخیره کردید بریزید بازار، یکی از توافقات پکن سرازیر شدن درهم از طرف امارات است که از یکشنبه کلید می‌خورد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
01 مه 2024

اما و اگرهای شاخص دلار در برابر یورو

شاخص دلار برای آینده خود چشم انتظار وضعیت اقتصاد اروپا و قدرت یورو است که علی رضاپور، تحلیلگر بازارهای مالی در مورد آن توضیح می دهد.   ✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید. [کل: ۰ میانگین: ۰]

01 مه 2024

ارز برای تولیدکنندگان چند آب می‌خورد؟

احمد شیروانی، دبیرکل انجمن ملی صنعت پخش ایران می‌گوید: شکاف فعلی بین قیمت رسمی و بازار حدود ۲۰ هزار تومان است که باید به این رقم نرخ صرافی را هم اضافه کرد. با اضافه کردن این عدد حداقل شکاف ارزی که تولیدکنندگان پرداخت می کنند بین ۲۴ تا ۲۵ هزار تومان است. او با گلایه […]

سیگنال ریزشی طلا به بازار سکه 01 مه 2024

سیگنال ریزشی طلا به بازار سکه

اونس طلا عصر سه‌شنبه ۴۵ دلار و در بامداد امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه تقریبا ۱۵ دلار از ارزش خود را از دست داده. برخی از سکه‌بازان می‌گویند این اتفاق می‌تواند نوسانات بازار سکه را تحت تاثیر قرار دهد. از سوی دیگر، تحلیلگران سیاسی و اقتصادی می‌گویند که بازار تا حدودی رنگ و بوی برجام گرفته است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.