جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 50485
  • 19 دسامبر 2023 - 20:13
  • 64 بازدید
  • ۰ دیدگاه

سکه بر لبه پرتگاه ۲۹ میلیونی

سکه بر لبه پرتگاه ۲۹ میلیونی
سکه بر لبه پرتگاه ۲۹ میلیونی

اکوایران: فعالان اقتصادی معتقدند در شرایط کنونی آژیر قرمز در بازار سکه به صدا درآمده و در صورتی که طلا و دلار به کمک سکه بازان نروند احتمال عقب نشینی سکه به کانال ۲۸ میلیون تومان در روز جاری محتمل است.

به گزارش اکوایران، بازار سکه در سومین روز هفته جاری شاهد ریزش سنگین قیمت سکه امامی بود. این فلز گران بهای داخلی به دنبال کاهش قیمت دلار در بازار غیر رسمی، حول و حوش ۵۵۰ هزار تومان پایین آمد و بر روی ۲۹ میلیون و ۵۰ هزار تومان قرار گرفت. در معاملات پشت خطی دوشنبه شب هم سکه امامی در همین محدوده یاد شده به فروش رسید.

از سوی دیگر روند معاملاتی بازارها در نخستین روز هفته جدید حاکی از آن است که شاخص دلار جهانی نسبت به آخرین رقم در ساعات پایانی بازارها در روز جمعه با رشد ۰.۷ واحد درصدی روبه‌رو شد و در ساعت ۱۵ به وقت تهران رقمی معادل ۱۰۲.۵۴ را به ثبت رساند. این رویداد موجب شد طلای جهانی که برخلاف مسیر شاخص دلار در حرکت است، واکنش منفی خود را با افت ۱.۳ درصدی نشان دهد. براین اساس این دارایی در ساعت مذکور به ۲۰۲۲ دلار رسید.

فعالان اقتصادی معتقدند در شرایط کنونی آژیر قرمزدر بازار سکه به صدا درآمده و در صورتی که طلا و دلار به کمک سکه‌بازان نروند احتمال عقب‌نشینی سکه به کانال ۲۸ میلیون تومان در روز جاری محتمل است. 

به عقیده آنها سکه امامی در حال حاضر مرز ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را پیش‌روی خود دارد و از طرف دیگر در صورتی که مرز ۲۹ میلیون تومان را از دست دهد،  احتمال عقب‌نشینی تدریجی تا پله هشتم کانال ۲۸ میلیون تومان محتمل است. البته ذکر این نکته ضروری است که کاهش سکه تا سطح یاده شده مستلزم خبرهای قوی‌ از نظر سیاسی است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
اثر آتش‌بس بر بازارها/ بازدهی کدام سکه در یکسال گذشته منفی بوده؟ 02 مه 2024

اثر آتش‌بس بر بازارها/ بازدهی کدام سکه در یکسال گذشته منفی بوده؟

اکوایران: جنگ غزه ریسک در خاورمیانه را افزایش داد و افزایش سطح ریسک تا حدودی اثر خود را بر بازار ارز و سرمایه گذاشت. با قوت گرفتن احتمال آتش‌بس اکوایران در این گزارش اثر آتش‌بس در جنگ را بر بازارها بررسی می‌کند.

قیمت بیت‌کوین تا چه سطحی ممکن است کاهش یابد؟ 02 مه 2024

قیمت بیت‌کوین تا چه سطحی ممکن است کاهش یابد؟

اکوایران: بیت‌کوین در هفته‌های اخیر با کاهش قیمت قابل توجهی همراه شده است و این احتمال وجود دارد که قیمت آن به کمتر از ۴۰ هزار دلار نیز سقوط کند.

پایان دعوای سازمان امور مالیاتی با طلافروشان 02 مه 2024

پایان دعوای سازمان امور مالیاتی با طلافروشان

اکوایران: سرانجام پس از اعتراض فعالان صنفی طلا و جواهر، سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد که این افراد به ثبت همزمان صورت‌حساب الکترونیکی در ۲ سامانه مودیان و جامع تجارت الزامی ندارند و ثبت در یکی از این سامانه‌ها کافی است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.