برنامه های وزرات بهداشت عملی نمیشود چون پول ندارد
برنامه های وزرات بهداشت عملی نمیشود چون پول ندارد

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، مشکل اصلی در عدم موفقیت برنامه های وزارت بهداشت را، نبود پول و عدم سطح بندی دانست.

ایرج خسرونیا، به چالش‌های پیش روی برنامه سلامت خانواده اشاره کرد و گفت: برنامه‌های وزارت بهداشت روی کاغذ خوب است، اما عملاً اتفاقی نمی‌افتد.

وی با اشاره به هزینه‌های بالای اجرای برنامه‌های وزارت بهداشت، افزود: در برنامه سلامت خانواده، باید حدود خدمت پزشکان و پرستاران مشخص شود.

خسرونیا ادامه داد: متأسفانه در این قبیل برنامه‌ها، تکلیف پزشک عمومی و متخصص داخلی مشخص نیست و همین چالش‌ها، باعث عدم پیشرفت برنامه‌های حوزه سلامت شده است.

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران تاکید کرد: موفقیت برنامه‌های وزارت بهداشت، در گرو داشتن پول و سطح بندی است که هیچ کدام را ندارد. وقتی اجرای برنامه‌های وزارت بهداشت سطح بندی شود و پول هم باشد، تکلیف روشن می‌شود.

خسرونیا افزود: نبود سطح بندی در اجرای برنامه‌ها، منتج به این می‌شود که هموطن روستایی مستقیم نزد فوق تخصص می زود و این کار درست نیست.

وی با گلایه از عملکرد بیمه‌های پایه که در پرداخت مطالبات پزشکان، داروخانه‌ها و…، تأخیر دارند، گفت: البته بیمه سلامت نسبت به تأمین اجتماعی بهتر عمل می‌کند.

خسرونیا افزود: اینکه می‌گویند بودجه و منابع برای اجرای برنامه‌های وزارت بهداشت وجود دارد، درست نیست و مشکل اصلی هم، پول است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]