هشدار درخصوص خطرات بالن آرزوها؛ تهران با ۵ رنگ بهاری می شود
هشدار درخصوص خطرات بالن آرزوها؛ تهران با ۵ رنگ بهاری می شود

اکوایران :‌مدیران حوزه خدمات شهری شهرداری تهران در نشستی خبری اقدامات این حوزه برای استقبال از بهار را تشریح کردند .

 به گزارش اکوایران ،حسین نظری معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران در نشستی خبری با حضور قدرت اله محمدی مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، علی محمد مختاری مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران، سعید بیگی مدیرعامل شرکت صنایع و مشاغل شهر تهران، رضا محمدی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران و همچنین علیرضا جعفری مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران برگزار شد.

حسین نظری معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران در این مراسم با اشاره به این موضوع که روز گذشته، به مناسبت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی و  در جریان مراسم بهره‌برداری از پروژه ۲ هزار هکتار جنگل‌کاری در قالب طرح کمربند سبز پیرامون شهر تهران، یک اصله نهال میوه توسط رئیس قوه قضائیه غرس شد، گفت:  آبیاری هوشمند و کاشت درختان مثمر از ویژگی های این کمربند است.

وی افزود: معاونت خدمات شهری یک حوزه متنوع از جنس خدمت و موضوعات کاری است. مراسم و اجتماعات مختلف یکی از جلوه های خدماتی معاونت خدمات شهری است. چند رویداد مختلف را در ایام اخیر پشت سر گذاشتیم و سعی کردیم به نحو احسن فعالیت کنیم. برای عید فطر هم دومین جلسه هماهنگی برای برنامه ها روز گذشته برگزار شد.

نظری با بیان اینکه امسال برنامه های استقبال از بهار با ماه رمضان متقارن شده است، ادامه داد: در بحث استقبال از بهار برنامه ای به مناطق ۲۲ گانه ابلاغ شد؛ به طوری که انتخاب تم رنگ توسط سازمان زیباسازی انجام شد و به رنگ های زرد، سبز، فیروزه‌ای، سفید و طوسی یا خاکستری رسیدیم که اثر خوبی در شهر داشته است.

وی با پرداختن به سازه های حجمی که طرح مشترک سازمان زیباسازی و بوستان ها بود، گفت: اینها معمولا سازه هایی هستند با موضوعات شهروندی که شهروندان می‌توانند با آن عکس بگیرند. به طوری که کارهای هنری روی تخم مرغ های رنگی انجام شده و در پارک شهر هم نصب شده است. درکل ۴۰۰ اثر تخم‌مرغ رنگی توسط ۲۵۰ هنرمند انجام شده است.

نظری در توضیح بیشتر افزود: آذین بندی میادین و معابر، اجرای سفره هفت سین و نورپردازی در شب و جمع آوری پسماند حجیم در دستور کار است. گل آرایی معابر، اجرای فرش گل و کاشت گل توسط سازمان بوستان ها انجام شده است. بحث توزیع نهال را هم امسال داریم.

معاون شهردار پایتخت همچنین گفت: سازمان زیباسازی در بخش نور و رنگ تدارک های خوبی دیده است. سازمان مدیریت پسماند هم ۱۱محور طرح استقبال از بهار دارد. سازمان بهشت زهرا نیز بحث کاهش درخت و درختچه و همچنین کاشت گل را در برنامه دارد.

نظری با پرداختن به فعالیت سازمان آتش نشانی در طرح استقبال نوروز اظهار کرد: شرکت صنایع و مشاغل شهر تهران هم ۴ محور و شرکت حریم بان و شهربان هم در ۵ محور فعالیت دارند. در حوزه محیط زیست، اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران ۳ محور فعالیت و سازمان زیباسازی هم در  ۱۵ محور در طرح اسقبال از بهار فعالیت خواهند کرد.

علی‌محمد مختاری هم در این نشست  در تشریح بهره‌برداری از ۲۰۰۰ هکتار از توسعه کمربند شهر تهران گفت:‌ طرح کمربند سبز شهر تهران به مساحت ۵۰ هزار هکتار در سال ۷۳ در هیات دولت به تصویب رسید و به شهرداری تهران و سازمان بوستان‌ها و فضای سبز به عنوان مجری ابلاغ شد.

وی اضافه کرد: این طرح در سال ۱۳۶۵ با جدیت از جنوب شهر تهران آغاز شد و امروز ۴۸ هزار و ۶۲۰ هکتار از طرح ۵۰ هزار هکتاری کمربند سبز شهر تهران اجرایی شده است و امیدواریم تا پایان اسفند سال آینده این طرح به طور کامل تکمیل شود.

به گفته مختاری، در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به ترتیب  ۱۲۵۰ هکتار و ۱۵۰۰ هکتار از طرح کمربند سبز انجام شده بود و امسال و برای نخستین بار و در روز گذشته – ۱۵ اسفند- ۲۰۰۰ هکتار از طرح کمربند سبز تهران اجرایی شد که با حضور شهردار تهران و رئیس قوه قضاییه به بهره‌برداری رسید. این در حالی است که هر ساله به طور میانگین ۷۰۰ تا ۸۰۰ هکتار توسعه کمربند سبز شهر تهران در سال‌های گذشته انجام شده است.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران در تشریح تفاوت توسعه کمربند سبز شهر تهران برای سال جاری در مقایسه با سال‌های قبل گفت: امسال برای اولین بار بیش از ۶۰ درصد از ۲۰۰۰ هکتاری که به بهره‌برداری رسیده به درختانی مثمری مانند سیب، آلو، گردو، آلوچه، گلابی، زردآلو و… اختصاص داده شده که براساس شرایط اقلیمی در ۱۲ نقطه‌ای که این ۲۰۰۰ هکتار در آنها انجام شده است، کاشته شده‌اند.

مختاری اضافه کرد: برای اولین‌بار در این ۲۰۰۰ هکتار ۲۵۰ هکتار باغ میوه با بهره‌گیری از آب‌های زیرسطحی در محدوده شهران‌ یعنی شمال بزرگراه شهید بابایی اجرایی شده است این ۲۰۰۰ هکتار در ۱۲ نقطه در مناطق مختلفی همچون منطقه ۵، ۲، ۴،  ۱۳، ۱۴، ۱۵، ۱۸، ۱۹ و ۲۰ اجرایی شده است.

قدرت الله محمدی هم در این نشست خبری با اشاره به پویش «نه به چهارشنبه سوری خطرناک»، گفت:  امسال دو چهارشنبه سوری را خواهیم داشت و در این راستا نیز هفته گذشته جلسه ای با مدیران روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی شهرهای مختلف برگزار شد و برنامه ریزی خوبی برای چهارشنبه سوری پیش بینی شده است. 

وی با بیان اینکه ۱۳۸ ایستگاه آتش‌نشانی در روز چهارشنبه سوری فعال هستند،  افزود: ۱۸۰۰ آتش‌نشان در ۱۰۰۰ نقطه از شهر تهران به صورت آماده باش هستند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران از رسانه ها درخواست کرد کلیپ‌هایی از حوادث و خطرات چهارشنبه سوری سالهای گذشته را برای آگاهی بیشتر شهروندان منتشر کنند و همین طور از شهروندان درخواست کرد که نکات ایمنی را رعایت کنند و دست به اعمال خطرناک نزنند.

وی این را هم گفت که والدین حتما همراه فرزندانشان باشند و مراقبت کنند تا کار به اعمال خطرناک نرسد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران همچنین با هشدار نسبت به روشن کردن بالن آرزوها، گفت که هموطنان از روشن کردن بالن آرزوها خودداری کنند، زیرا خطرات بسیاری را به همراه خواهد داشت.

محمدی در خاتمه ضمن اعلام آمادگی سازمان آتش‌نشانی در چهارشنبه‌سوری تاکید کرد: از شهروندان درخواست می‌شود به هیچ عنوان آتش را در جنگل ها و بوستان ها روشن نکنند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]