شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 37497
  • 28 اکتبر 2023 - 14:14
  • 127 بازدید
  • ۰ دیدگاه

طوفان اخبار جنگی در پشت خط بازار ارز / مقاومت بعدی دلار کجاست؟

طوفان اخبار جنگی در پشت خط بازار ارز /  مقاومت بعدی دلار کجاست؟
طوفان اخبار جنگی در پشت خط بازار ارز /  مقاومت بعدی دلار کجاست؟

معامله‌گران معتقدند اخبار در پشت خط طوفانی شروع شده و اگر در روز شنبه ادامه داشته باشد می‌توانند قیمت دلار را در فاز صعود نگه دارد.

قیمت دلار در تمامی بازارها در انتهای هفته وارد کانال ۵۱ هزار تومان شد. قیمت دلار هرات که از سایر بازارها یعنی دلار تهران و سلیمانیه جامانده بود در روز پنچشنبه وارد کانال ۵۱ هزار تومانی شد و در سطح ۵۱ هزار و ۱۵۰ تومان کار خود را به پایان رساند. با اینکه به خاطر تعطیلی اتاق‌های معاملاتی هرات، در این بازار قیمت پشت خطی اعلام نشد اما شنیده می‌شد قیمت دلار هرات در پشت خط ۵۱ هزار و ۴۰۰ تومان بوده است. همچنین قیمت دلار سلیمانیه در پشت خط جمعه به ۵۱ هزار و ۷۵۰ تومان رسید.

از سوی دیگر، قیمت تتر در روز جمعه به افزایش خود ادامه داد و با ورود به کانال ۵۲ هزار تومان تا ۵۲ هزار و ۳۰۰ تومان پیش‌روی کرد.

به عقیده معامله‌گران دلیل افزایش قیمت دلار در انتهای هفته به تشدید درگیری بین اسرائیل و غزه برمی‌گردد. در شب جمعه این درگیری زیاد شد و اسرائیل شروع به عملیات گسترده در غزه کرد. همراه با این خبر قیمت اونس طلای جهانی وارد کانال ۲۰۰۰ دلاری شد. همچنین برخی رسانه‌ها مدعی شدند یک مقام پنتاگون گفته ناو هواپیمابر آیزنهاور پس از ورود از تنگه هرمز عبور کرده و در آب‌های خلیج فارس مستقر می شود. همراه با این خبرها در پشت خط جمعه پیش قطعنامه پیشنهادی کشورهای عربی با موضوع درخواست آتش بس فوری در سازمان ملل به تصویب رسید.

معامله‌گران معتقدند اخبار در پشت خط طوفانی شروع شده و اگر در روز شنبه ادامه داشته باشد می‌توانند قیمت دلار را در فاز صعود نگه دارد. همراه با خبرهای داغ جمعه شب، گروهی از فرصت‌طلب‌ها از آب گل‌آلود ماهی گرفتند و دست به شایعه‌پراکنی کردند که قیمت دلار در سلیمانیه وارد کانال ۵۲ هزار تومان شده است.

با اینکه اخبار نشان از تشدید درگیری داشت گروهی از معامله‌گران معتقدند این تشدید تنش برای امتیازگیری دو طرف است و پس از چند روز به سمت آتش‌بس خواهند رفت. با تجربه‌های بازار هم هشدار می‌دهند درگیر جو و هیجان نشوید.

به عقیده تحلیل‌گران فنی اگر قیمت درهم امارت امروز بالای ۱۴ هزار و ۲۰۰ تومان تثبیت دهد می‌توان در ادامه شاهد گشایش قیمت دلار تهران در کانال ۵۲ هزار تومان باشیم. از نظر تکنیکالیست‌ها اگر قیمت دلار امروز بالای ۵۱ هزار و ۶۰۰ تومان تثبیت دهد مقاومت بعدی ۵۱ هزار و ۸۰۰ تومان خواهد بود. از نظر آن‌ها مقاومت مهم قیمت دلار ۵۲ هزار و ۵۰۰ تومان است که اگر بشکند جو خرید در بازار زیاد می‌شود. اما اگر قیمت دلار امروز زیر ۵۱ هزار و ۴۰۰ تومان تثبیت دهد حمایت پایینی آن ۵۱ هزار و ۲۰۰ تومان خواهد بود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
جزئیات جدیدترین حراج سکه در مرکز مبادله 04 مه 2024

جزئیات جدیدترین حراج سکه در مرکز مبادله

​اکوایران: دومین حراج سکه در سال ۱۴۰۳، روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت با عرضه تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ۱۳۸۶ بانک مرکزی و بدون بسته بندی برگزار می‌شود.

ربع سکه خلاف جریان شنا کرد 03 مه 2024

ربع سکه خلاف جریان شنا کرد

اکوایران: قیمت دلار تهران در هفته جاری با سقوط کار خود را شروع کرد و در برگشت رو به بالا نتوانست از سد مقاومت ۶۳ هزار تومان بگذرد و دوباره فروریخت.

اثر آتش‌بس بر بازارها/ بازدهی کدام سکه در یکسال گذشته منفی بوده؟ 02 مه 2024

اثر آتش‌بس بر بازارها/ بازدهی کدام سکه در یکسال گذشته منفی بوده؟

اکوایران: جنگ غزه ریسک در خاورمیانه را افزایش داد و افزایش سطح ریسک تا حدودی اثر خود را بر بازار ارز و سرمایه گذاشت. با قوت گرفتن احتمال آتش‌بس اکوایران در این گزارش اثر آتش‌بس در جنگ را بر بازارها بررسی می‌کند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.