جزئیات تازه و فوری از افزایش حقوق بازنشستگان/ مهر تایید بر همسان‌سازی حقوق بازنشستگان
جزئیات تازه و فوری از افزایش حقوق بازنشستگان/ مهر تایید بر همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

آخرین اخبار درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را در مطلب زیر بخوانید.

به گزارش نبض بازار، در فروردین ماه سال جاری حدود ۴۴۰ میلیارد تومان درامد مالیاتی جدید برای تامین همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ایجاد شده است.
در روزهای پایانی دیماه سال گذشته سخنگوی شورای نگهبان مهر تایید بر همسان سازی حقوق بازنشستگان زد.
بر اساس اعلام شورای نگهبان حکم برنامه هفتم توسعه درباره متناسب سازی حقوق بازنشستگان برخلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشده و بر اساس آن بازنشسته‌ها باید طی ۳سال ۹۰درصد حقوق شاغلان را دریافت کنند. این خبر بارقه‌های امید را بر دل بازنشستگان تاباند، اما حاشیه‌های مستمری بازنشستگان در سال‌های اخیر تمامی ندارد، مشک ل برقراری مستمری بازنشستگان که عمری بیش از ۵دهه داشت اخیر باعث اعتراض آنها شده بود. بسیاری از بازنشستگان نسبت به ارقام دریافتی معترض بودند و اعتقاد داشتند که باید تاخیر در برقراری مستمری برطرف شود.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در فروردین ماه امسال از محل یک درصد افزایش مالیات ارزش افزوده از ۹ درصد به ۱۰ درصد حدود ۴۴۰ میلیارد تومان درامد مالیاتی جدید ایجاد شده است.
این تغییرات بر اساس حکم مندرج در بند ر تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ اعمال شده است.این درامد طبق حکم قانون بودجه صرف متناسب سازی حقوق بازنشستگان خواهد شد. این  برای نخستین بار است که از سازوکار مالیات ارزش افزوده برای پوشش افزایش هزینه های  مرتبط با حقوق بازشستگان استفاده شده است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]