تأثیر سئو در فروش، افزایش ۱۰۰ درصدی حقیقت دارد؟
تأثیر سئو در فروش، افزایش ۱۰۰ درصدی حقیقت دارد؟
اگر بدانید سئو چه‌قدر در افزایش فروش‌ اثرگذار است و خدمات سئو تا چه اندازه به کسب‌وکارتان رونق می‌دهد شگفت‌زده خواهید شد. با سئو و بهینه‌سازی صحیح و دقیق، مشتریانی که واقعا به دنبال محصولات و خدمات شما هستند به سایت خود هدایت کنید.

اگر بدانید سئو چه‌قدر در افزایش فروش‌ اثرگذار است و خدمات سئو تا چه اندازه به کسب‌وکارتان رونق می‌دهد شگفت‌زده خواهید شد. با سئو و بهینه‌سازی صحیح و دقیق، مشتریانی که واقعا به دنبال محصولات و خدمات شما هستند به سایت خود هدایت کنید.

پس از آن‌که توانستید نام سایت‌تان به رتبه‌های برتر نتایج گوگل برسانید، دیگر هر لحظه بدون هیچ زحمت و هزینه‌ای، از سوی گوگل مشتریان جدید به سمت خود جذب می‌کنید. 

برای بالابردن میزان فروش چه چیزی بهتر از این است که خودمان را به طیف وسیعی از مردمی که در حال جست‌وجوی خدمات یا محصولات ما هستند، نشان دهیم؟

سئو چطور در فروش تأثیر می‌گذارد؟

فرض کنیم یک مرکزی وجود دارد که مردم در آن‌جا به دنبال محصولی که در حیطه کسب‌وکار شما است، می‌گردند. در این مرکز جلوی هر مشتری یک لیستی از فروشندگان قرار داده شده تا بتواند به محصولی که دلش می‌خواهد برسد. حالا اگر در این مرکز، شخص یا گروهی سعی کنند که نام شما در صدر آن لیست دیده شود آیا خریدار به سمت شما نمی‌آید؟

سئو هم همین است. مردم امروزه برای تهیه نیازهای خود وابستگی شدیدی به گوگل پیدا کرده‌اند و تمام سوالات و ابهامات خود را در آن جست‌وجو می‌کنند. خصوصا قشر جوان‌تر همیشه برای تشخیص و مقایسه قیمت‌ها، جویاشدن فروشندگان نزدیک به خود، یافتن فروشنده معتبر و بسیاری موارد این‌چنینی ابتدا در گوگل تحقیق می‌کنند.

برای مثال اگر کسی به دنبال خرید دوربین باشد، دیگر مثل گذشته لباس نمی‌پوشد تا به بازار دوربین‌ها برود و آن‌جا را زیر و رو کند. بلکه روی مبل خانه خود می‌نشیند گوشی هوشمند خود را برمی‌دارد و عبارت «قیمت دوربین عکاسی مدل ایکس» را در سایت گوگل جست‌وجو می‌کند. گوگل هم یک سری نتایج به او نشان می‌دهد تا بتواند برای خرید تصمیم‌گیری کند.

از سئو چه انتظاری می‌توانیم داشته باشیم؟

پس از بررسی نتایج گوگل، افراد می‌توانند به هدفی که داشتند برسند. تقریبا تمام مردم به گوگل اعتماد کافی دارند و اصولا می‌دانند که در همان صفحه اول می‌توانند پاسخ سوال خود را پیدا کنند. 

تحقیقات نشان می‌دهد که اغلب مردم (بیش از ۷۵ درصد) نتیجه جست‌وجوی خود را با کلیک بر روی همان ۳ یا ۴ نتیجه اول گوگل پیدا می‌کنند. البته به‌جز نتایج تبلیغاتی! تحقیقات هم‌چنین ثابت کرده است که مردم از کلیک‌کردن بر روی تبلیغات گوگل خودداری می‌کنند و نتایج غیر تبلیغاتی را بیش‌تر می‌پسندند.

حالا اگر شما در کار فروش دوربین باشید و اسم‌تان در صدر لیست نتایج این سرچ نشان داده شود، احتمال آن‌که کاربر برای خرید دوربین مورد نظرش به سایت شما بیاید، بسیار بالا می‌رود. این یعنی افزایش مشتری و فرصت کسب درآمد بیش‌تر.

حالا چه‌طور ممکن است که اسم‌مان در صدر لیست نتایج گوگل قرار بگیرد؟ ما اصلا از کجا بدانیم که مردم چه جملاتی را در گوگل سرچ می‌کنند؟ آیا فقط باید خوش‌شانس باشیم که بتوانیم به این جایگاه برسیم و بین انبوهی از وب‌سایت‌های مختلف، خودی نشان دهیم؟

پاسخ تمام این سوالات یک کلمه است: سئو.

سئو دقیقا چیست؟

سئو یا Search Engine Optimization به فرایندی می‌گویند که توسط یک سری کارشناس برای بهبود رتبه سایت در نتایج گوگل انجام می‌شود. گوگل برای یافتن نتیجه مطلوب و نشان‌دادن آن به مردم یک سری الگوریتم دارد که کارشناسان سئو از آن آگاه هستند. 

کارشناسان سئو با تحقیق در مورد کلمات کلیدی (یعنی کلماتی که بیش‌ترین میزان سرچ را داشته‌اند) و انجام یک سری دستورالعمل‌های دیگر در ساختار و علی‌الخصوص محتوای سایت شما، می‌توانند الگوریتم گوگل را متقاعد کنند که سایت شما را در بالاترین نتایج قرار دهد.

البته برخی کسب‌وکارها با پرداخت هزینه‌ای ثابت به گوگل خودشان را همیشه در بالاترین رتبه‌های نتایج قرار می‌دهند که این نشان‌گر اهمیت صفحه اول گوگل است. البته همان‌طور که گفتیم نتایج تحقیقات ثابت کرده است که مردم اصولا از کلیک بر روی تبلیغات امتناع می‌کنند.  

سئوی کلاه سیاه و کلاه سفید

ما نمی‌توانیم گوگل را گول بزنیم چون مجهز به هوش مصنوعی‌ پیشرفته‌ای است که الگوریتم‌های آن مدام به‌روزرسانی می‌شود تا هیچ‌کسی نتواند کارهای خلاف انجام دهد. البته هستند افرادی که با استفاده از روش سئوی کلاه سیاه سعی می‌کنند الگوریتم گوگل را دور بزنند.

کلاهبرداران و سودجویان با استفاده از روش سئوی کلاه سیاه محتواهای بی‌ارزش را به صدر لیست جست‌وجوها می‌رسانند که البته گوگل تمام آن‌ها را مسدود می‌کند. شما نباید خطر مسدود شدن سایت خود را به جان بخرید چون مشتری از دست می‌دهید؛ پس بهتر است که از روش سئوی کلاه سفید بهره ببرید. 

در روش کلاه سفید تمام اصول سئو بر اساس دستورالعمل‌های گوگل به‌صورت قانونی انجام می‌شود تا هم در رتبه‌های برتر گوگل باشید هم تمام کارتان قانونی و بر اساس اخلاقیات پیش برود.

سئو از چه طریقی فروش را بالا می‌برد؟

همان‌طور که گفتیم گوگل شما را به طیف وسیعی از مشتری وصل می‌کند و چون تعداد این افراد بسیار زیاد است، شانس کسب درآمد برای شما هم بسیار بالا می‌رود. تمام چیزی که احتیاج دارید یک سایت فروشگاهی خوب است که توسط تیم متخصص سئو بهینه‌سازی شود. 

حالا ببینیم که برای دستیابی به مزایای سئوی برای بهبود فروش چه کارهایی انجام می‌شود.

  • تحلیل عملکرد رقبا 
  • لینک‌سازی داخلی و بک‌لینک 
  • بهبود تجربه کاربری 
  • برندسازی 
  • سئوی محلی 
  • بهینه‌سازی شبکه‌های اجتماعی
  • سئوی On-Page  
  • مدیریت اعتبار
  • تهیه گزارش عملکرد سایت 

سئو یک کانال تبلیغاتی عالی

مسلما اگر صاحب کسب‌وکار بزرگ باشید، تجربه استفاده از کانال‌های تبلیغاتی متعددی مثل نصب بیلبوردها، ارسال پیامک و… برای افزایش فروش محصولات خود را داشته‌اید. پس بهتر است بدانید که یک وب‌سایت با سئوی خوب هم می‌تواند یکی از بهترین کانال‌های تبلیغاتی برای شما باشد؛ آن‌هم با هزینه‌ای کم‌تر!

تنها کافی است که یک سایت خوب و مناسب برای تجارت‌تان تهیه کنید و سئوی آن را به دست متخصصین بسپارید تا با افزایش ترافیک سایت‌تان بتوانید در معرض دید مخاطبان وسیع قرار بگیرید. 

افزایش فروش از طریق سئو تفاوت‌های مهمی با روش تبلیغات دارد. مهم‌ترین تفاوت‌ این است که ما از طریق سئو، کسب‌وکار خودمان را فقط به آن‌هایی که دنبال خدمات و محصولات ما می‌گردند نشان می‌دهیم؛ ولی تبلیغات را برای تمام مردم بازگو می‌کنیم.

سئو چه چیزی دارد که سبب افزایش فروش می‌شود؟

همه از اثر تبلیغات بر فروش مطلع هستیم و می‌دانیم با نشان‌دادن قابلیت‌های کسب‌وکارمان به دیگران می‌توانیم مشتری بیش‌تری به‌دست بیاوریم. حالا آیا سئو چیزی فراتر از تبلیغات است؟ 

در ادامه توضیح می‌دهیم که با استفاده از سئو چه اهدافی را در سر داریم.

تمرکز بر مخاطبان هدف

ما با سئوی سایت خود سعی می‌کنیم آن‌هایی را هدف قرار دهیم که در جست‌وجوی کسب‌وکار ما هستند. یعنی سایت ما فقط به آن کاربرانی نمایش داده می‌شود که محصولات یا کالاهای ما را در گوگل سرچ کرده‌اند

رقابت و صدرنشینی

ما از دستورالعمل‌های سئو پیروی می‌کنیم چون می‌خواهیم سایت‌مان را در بالاترین رتبه‌های گوگل قرار دهیم تا هم بازدید بیش‌تری به‌دست بیاوریم هم از رقبای خود که به سئو اهمیت نمی‌دهند پیشی بگیریم.

افزایش ترافیک سایت 

ما با سئوی مناسب می‌توانیم ترافیک سایت‌مان را بالا ببریم و کاربران بیش‌تری را به سایت خود هدایت کنیم. 

البته نه هر کاربری! بلکه فقط آن‌هایی که در صدد خرید محصولات یا خدمات ما هستند.

بنابراین معجزه سئو این است که نه‌تنها ترافیک سایت را بالا می‌برد، بلکه هم‌چنین سایت را به مخاطبانی معرفی می‌کنند که احتمال مشتری‌شدن‌شان بسیار بالا است.

سئو و بازاریابی مدرن

بازاریابی در دنیا هر روز تغییر می‌کند. ما برای بقا و بهبود شرایط تجاری خودمان می‌بایست از روش‌های مدرن و به‌روز پیروی کنیم و از هر ابزاری که در اختیارمان است بهترین بهره را ببریم. سئو هم یکی از این ابزارهای عالی است. 

امروزه مردم وابستگی شدیدی به نتایج گوگل پیدا کرده‌اند و اعتمادشان به آن روزبه‌روز بیش‌تر هم می‌شود. شما اگر می‌خواهید مشتریان خود را افزایش دهید حتما باید این نکته را در یاد داشته باشید که بازاریابی فقط فیزیکی نیست و باید از فضای آنلاین هم بهره ببرید. 

خصوصا اگر می‌خواهید نسل جوان را به سوی محصولات و خدمات خود بکشانید باید کاملا به اهمیت فروش اینترنتی واقف داشته باشید. این نسل، با گوشی‌های هوشمند و اینترنت بزرگ شده‌اند و برای انجام هر کاری به سراغ آن می‌روند. پس باید خودمان را به نحوی در معرض دید آن‌ها قرار دهیم. 

فرقی نمی‌کند که مخاطب‌تان اهل خرید حضوری باشد یا اینترنتی؛ احتمال آن‌که پیش از خرید، به فضای اینترنت برود و درباره خصوصیات و هزینه آن تحقیق کند بسیار بالا است. پس افزایش ۱۰۰ درصدی فروش حقیقت دارد! فقط نوبت شما است که از طریق سئو، قابلیت‌های خودتان را به دیگران نشان دهید. 

سوالات متداول

۱. سئو چه‌طور می‌تواند فروش را بالا ببرد؟

با بهینه‌سازی یا سئوی سایت اختصاصی خود می‌توانید در صدر لیست نتایج گوگل قرار بگیرید و کسب‌وکار خود را به طیف وسیعی از کاربران نشان دهید. هرچه این روند ادامه‌ پیدا کند مشتریان بیش‌تری نصیب‌مان خواهد شد. 

۲. آیا سئو در افزایش بازدید سایت مؤثر است؟

بله. هدف اصلی سئو این است که بتوانیم مخاطبان بیش‌تری را به سایت خود هدایت کنیم و بازدید سایت خود را افزایش دهیم. 

۳. آیا الگوریتم گوگل را دور زد و بازدید بیش‌تری گرفت؟

این امکان وجود دارد که از طریق سئوی کلاه سیاه بتوانیم گوگل را گول بزنیم و به صدر لیست نتایج برسیم. اما گوگل در نهایت متوجه این خطای ما خواهد شد و سایت‌مان را به‌کلی مسدود خواهد کرد.

۴. آیا سئو تنها مختص کسب‌وکارهای اینترنتی است؟

خیر. فروشگاه‌های حضوری و آن افرادی که خدمات‌شان را به صورت حضوری ارائه می‌دهند نیز می‌توانند از فواید سئو بهره‌مند شوند.

منبع: ایزی وب

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 2 میانگین: 5]