جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 51138
  • 23 دسامبر 2023 - 14:12
  • 59 بازدید
  • ۰ دیدگاه

اختلافات جزایر سه گانه به بازار ارز رسید

اختلافات جزایر سه گانه به بازار ارز رسید
اختلافات جزایر سه گانه به بازار ارز رسید

اکوایران: در انتهای هفته اخبار مربوط به جزایر سه‌گانه و ادعای روسیه درمورد آن مورد توجه معامله‌گران بود. مجید شاکری، تحلیل‌گر نزدیک به بانک مرکزی در این باره گفته امیدوارم قبل از تبدیل موضوع جزایر سه‌گانه به یک پرونده بین‌المللى، ایران از شدت وابستگى خود به درهمِ امارات بکاهد.

به گزارش اکوایران، قیمت دلار هرات که در روز چهارشنبه با کاهش به مرز ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان رسیده بود در آخر هفته از این سطح حمایت شد. به عقیده معامله‌گران با رسیدن قیمت دلار به مرز حمایت ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان در این سطح اشباع فروش شکل گرفت و بازار شروع به پولبک کرد. قیمت دلار هرات در روز جمعه ۴۹ هزار و ۵۸۰ تومان شروع به کار کرد و در مرز مقاومت ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان نوسان داد و در همین عدد نیز به کار خود پایان داد.

قیمت دلار سلیمانیه در کانال ۴۹ هزار تومان دوامی نداشت و در پشت خط جمعه ۵۰ هزار و ۲۰ تومان آغاز به کار کرد و تا ۵۰ هزار و ۱۱۰ تومان نیز بالا رفت و در ۵۰ هزار و ۷۰ تومان به کار خود پایان داد.

قیمت درهم امارات هم با کاهش، مرز ۱۳ هزار و ۷۰۰ تومان را از دست داده بود و در انتهای هفته با افزایش به بالای این مرز رفت و در ۱۳ هزار و ۷۱۰ تومان بسته شد. با این قیمت درهم، دلار ۵۰ هزار و ۳۱۰ تومان برآورد می‌شود. شکاف بین قیمت درهمی دلار و بازار آزادش در روز چهارشنبه به ۱۰۰۰ تومان رسیده بود که در انتهای هفته این اختلاف کمتر شد.

قیمت تتر هم که با کاهش به کف کانال ۵۰ هزار تومان رسیده بود در روز جمعه بین ۵۰ هزار و ۲۰۰ تومان تا ۵۰ هزار تومان نوسان داد. قیمت تتر برای از دست دادن کانال ۵۰ هزار تومان تلاش کرد و در بامداد شنبه توانست با کاهش به کانال ۴۹ هزار تومان برود و بین ۴۹ و ۵۰ هزار تومان نوسان دهد. با این کاهش قیمت تتر در بامداد شنبه، نرخ آن به پایین‌ترین قیمت در ۸۲ روز گذشته رسید.

در انتهای هفته اخبار مربوط به جزایر سه‌گانه و ادعای روسیه درمورد آن مورد توجه معامله‌گران بود. مجید شاکری، تحلیل‌گر نزدیک به بانک مرکزی در این باره گفته امیدوارم قبل از تبدیل موضوع جزایر سه گانه به یک پرونده بین المللى، ایران از شدت وابستگى خود به درهمِ امارات بکاهد. به ادعای برخی معامله‌گران بیشتر کاهش ذخایر ارزی خارجی بانک مرکزی که گفته می‌شد ۱۹۰ هزار میلیارد تومان کاهش داشته در دبی تزریق شده است.

به عقیده تحلیل‌گران فنی با از دست رفتن حمایت ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان قیمت دلار هرات، روند همچنان بر مدار کاهش است و برگشت قیمت از کف ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان پولبک برای اشباع فروش است. پس این پولبک قیمت دلار دوباره می‌تواند حمایت مهم ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان را مورد آزمایش قرار دهد. اما اگر در پولبک‌ها قیمت دلار هرات از ۴۹ هزار و ۹۰۰ تومان عبور کند و بالای آن تثبیت دهد شاهد برگشت روند خواهیم بود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
اثر آتش‌بس بر بازارها/ بازدهی کدام سکه در یکسال گذشته منفی بوده؟ 02 مه 2024

اثر آتش‌بس بر بازارها/ بازدهی کدام سکه در یکسال گذشته منفی بوده؟

اکوایران: جنگ غزه ریسک در خاورمیانه را افزایش داد و افزایش سطح ریسک تا حدودی اثر خود را بر بازار ارز و سرمایه گذاشت. با قوت گرفتن احتمال آتش‌بس اکوایران در این گزارش اثر آتش‌بس در جنگ را بر بازارها بررسی می‌کند.

قیمت بیت‌کوین تا چه سطحی ممکن است کاهش یابد؟ 02 مه 2024

قیمت بیت‌کوین تا چه سطحی ممکن است کاهش یابد؟

اکوایران: بیت‌کوین در هفته‌های اخیر با کاهش قیمت قابل توجهی همراه شده است و این احتمال وجود دارد که قیمت آن به کمتر از ۴۰ هزار دلار نیز سقوط کند.

پایان دعوای سازمان امور مالیاتی با طلافروشان 02 مه 2024

پایان دعوای سازمان امور مالیاتی با طلافروشان

اکوایران: سرانجام پس از اعتراض فعالان صنفی طلا و جواهر، سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد که این افراد به ثبت همزمان صورت‌حساب الکترونیکی در ۲ سامانه مودیان و جامع تجارت الزامی ندارند و ثبت در یکی از این سامانه‌ها کافی است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.