جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 51152
  • 23 دسامبر 2023 - 14:12
  • 55 بازدید
  • ۰ دیدگاه

سیگنال طلا به بازار سکه

سیگنال طلا به بازار سکه
سیگنال طلا به بازار سکه

اکوایران: در حال حاضر فنی‌های بازار بر این باورند که مرز ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را پیش‌روی خود دارد اما اگر مرز ۲۹ میلیونو ۲۰۰ هزار تومان شکسته شود محدوده ۲۹ میلیون تومان و ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برای سکه مهم خواهد بود.

به گزارش اکوایران، در روز‌های پایانی هفته گذشته با وجود اینکه قیمت دلار پس از دو ماه و نیم به کانال ۴۹ هزار تومان برگشته بود اما قیمت سکه امامی مسیر افزایش را دنبال کرد و از مرز ۲۹ میلیون تومان به سطح ۲۹ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسید. در معاملات پشت‌خطی جمعه هم قیمت سکه نوسان خاصی را ثبت نکرد و نسبت به عصر پنجشنبه رنج شد. 

در معاملات پشت‌خطی سکه‌بازان می‌گفتند احتمالا قیمت سکه در اولین روز هفته جاری تحت تاثیر شوک صعودی قیمت اونس طلا به مسیر رشد هفته قبل ادامه دهد.

گفتنی است که قیمت طلای جهانی روز گذشته جهش کرد و از سطح ۲۰۳۵ دلار به بالای ۲۰۵۰ دلار رسید. اما در زمان نگارش این گزارش قیمت طلا در حدود ۲۰۵۳ دلار معامله شد. فعالان اقتصادی درباره علت این افزایش قیمت ۲ دلیل را مطرح کردند. به باور این دسته تنش‌ها در خاورمیانه به دنبال حمله یمن به کشتی‌ها در دریای سرخ تمایل به خرید طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن را افزایش داده است. 

از سوی دیگر احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در اوایل سال آینده میلادی ارزش دلار و سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا در سراشیبی قرارد داده و موتور محرک قیمت طلای بوده است.

در حال حاضر فنی‌های بازار بر این باورند که مرز ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را پیش روی خود دارد اما اگر مرز ۲۹ میلیونو ۲۰۰ هزار تومان شکسته شود محدوده ۲۹ میلیون تومان و ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برای سکه مهم خواهد بود.

سیگنال طلا به بازار سکه

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
ربع سکه خلاف جریان شنا کرد 03 مه 2024

ربع سکه خلاف جریان شنا کرد

اکوایران: قیمت دلار تهران در هفته جاری با سقوط کار خود را شروع کرد و در برگشت رو به بالا نتوانست از سد مقاومت ۶۳ هزار تومان بگذرد و دوباره فروریخت.

اثر آتش‌بس بر بازارها/ بازدهی کدام سکه در یکسال گذشته منفی بوده؟ 02 مه 2024

اثر آتش‌بس بر بازارها/ بازدهی کدام سکه در یکسال گذشته منفی بوده؟

اکوایران: جنگ غزه ریسک در خاورمیانه را افزایش داد و افزایش سطح ریسک تا حدودی اثر خود را بر بازار ارز و سرمایه گذاشت. با قوت گرفتن احتمال آتش‌بس اکوایران در این گزارش اثر آتش‌بس در جنگ را بر بازارها بررسی می‌کند.

قیمت بیت‌کوین تا چه سطحی ممکن است کاهش یابد؟ 02 مه 2024

قیمت بیت‌کوین تا چه سطحی ممکن است کاهش یابد؟

اکوایران: بیت‌کوین در هفته‌های اخیر با کاهش قیمت قابل توجهی همراه شده است و این احتمال وجود دارد که قیمت آن به کمتر از ۴۰ هزار دلار نیز سقوط کند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.