پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 52041
  • 27 دسامبر 2023 - 2:12
  • 59 بازدید
  • ۰ دیدگاه

افت بیت‌کوین و عملکرد درخشان سولانا در تعطیلات کریسمس

افت بیت‌کوین و عملکرد درخشان سولانا در تعطیلات کریسمس
افت بیت‌کوین و عملکرد درخشان سولانا در تعطیلات کریسمس

اکوایران: همزمان با روزهای پایانی سال ۲۰۲۳، بازار ارزهای دیجیتال با چالش افت ارزش روبه‌رو شده است.

به گزارش اکوایران، قیمت بیت‌کوین در روز سه‌شنبه (۵ دی) با روند کاهشی روبه‌رو شد و تحلیل‌گران روندهای فصلی را عامل این اتفاق می‌دانند.

تعطیلات کریسمس برای سرمایه‌گذاران کریپتو خوش‌یمن نبود

به نوشته کوین‌تلگراف و براساس داده‌های اینوستینگ، بیت‌کوین تا ساعت ۱۱ شب به وقت ایران بیش از ۴۲ هزار و ۲۰۰ دلار معامله شده که نشان‌دهنده افت ۲ درصدی قیمت این ارز دیجیتال در ۵ دی است، یعنی کمترین قیمت بیت‌کوین در حدود یک هفته اخیر. ارزش بیت‌کوین در ۲۴ ساعت اخیر حدود ۱۴۰۰ دلار افت داشته و قیمت آن حتی در بازه‌ای به کانال ۴۱ هزار دلار نیز سقوط کرد.

تعطیلات سال نوی میلادی و بابانوئل، هیچ‌کدام نتوانسته‌اند سرمایه‌گذاران صعودی بازار کریپتو را در کریسمس امسال خوشحال کنند و با وجود روزهای خوب وال‌استریت، بازارهای کریپتو با چالش همراه شده‌ است.

طبق اعلام یکی از کارشناسان: «میانگین متحرک ۲۱ روزه از اواسط اکتبر به عنوان پشتیبان تکنیکال برای بیت‌کوین عمل کرده است. شایان ذکر است که شاهد شکسته شدن این سطح کلیدی در ۱۷ دسامبر بودیم؛ سرمایه‌گذاران صعودی باید آن را پس بگیرند تا افزایش قیمت این ارز دیجیتال ادامه داشته باشد».

سولانا بازار رمزارزها را روسفید کرد

در روزهای پایانی سال ۲۰۲۳، تمامی ارزهای دیجیتال اصلی شاهد افت قیمت نبودند و در این میان رمزارز بی‌اِن‌بی (BNB) شرکت بایننس و همچنین سولانا عملکرد درخشان خود را ادامه دادند.

در طول هفت روز گذشته، بی‌ان‌بی و سولانا به ترتیب ۱۹/۵ درصد و ۵۶/۸ درصد رشد قیمت داشتند، در حالیکه اتریوم تنها ۱/۶ درصد رشد داشت. قیمت سولانا در روز کریسمس به ۱۲۶ دلار رسید که بالاترین قیمت آن از آوریل ۲۰۲۲ محسوب می‌شود.

تازه‌ترین قیمت اتریوم

قیمت اتریوم در روز سه‌شنبه (۵ دی) از ۲ هزار و ۱۸۴ دلار تا ۲ هزار و ۲۷۴ دلار نوسان داشته است. این رمزارز تا حدود ساعت ۱۱ شب به وقت ایران، بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ دلار معامله شده است. تغییر قیمت اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته منفی بوده و قیمت آن بیش از ۶۰ دلار کاهش یافته است. حجم معاملات اتریوم طی ۲۴ ساعت اخیر ۱۰/۸۳ میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته، حدود ۲ درصد رشد داشته است.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
بهترین بروکر برای معاملات طلا در ایران و ویژگی‌های آنها 09 مه 2024
فکت کوینز | آموزش، اخبار، تحلیل، ارز دیجیتال و فارکس

بهترین بروکر برای معاملات طلا در ایران و ویژگی‌های آنها

بازار معاملاتی آنلاین امکان ترید هر نوع نماد معاملاتی را دارد که از آن جمله می‌توانیم به معاملات طلا اشاره کنیم. کاربران ایرانی می‌توانند به راحتی معاملات طلا را انجام دهند، اما انتخاب بهترین بروکر اهمیت زیادی دارد.

بازار سکه کم عمق شد/ دلایل اصلی که بازار را بی‌جان کرد 09 مه 2024

بازار سکه کم عمق شد/ دلایل اصلی که بازار را بی‌جان کرد

اکوایران: سکه‌بازان می‌گویند که حجم معاملات بازار طلا و سکه کم‌عمق شده است. به عقیده تحلیل‌گران تکنیکال، بازار نه جان افزایش دارد و نه قدرت کاهش. از منظر فنی بازار از لحاظ زمانی به استراحت رفته و اگر فاند خبری خاصی به آن مخابره نشود، نوسان زیادی نخواهیم داشت.

09 مه 2024

علت ارزش رشد ین چه بود؟

بسیاری علت این نوسانات و رشد ارزش ین را محصول مداخله ارزی ژاپن و وقایع اقتصادی آمریکا می‌دانند که علی رضاپور، تحلیلگر بازارهای مالی به تفصیل درباره آن صحبت می‌کند.     ✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید. [کل: ۰ میانگین: ۰]

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.