آموزش تمام زبان‌های خارجی در این مراکز ممنوع است
آموزش تمام زبان‌های خارجی در این مراکز ممنوع است

تسنیم نوشت: مدیر پژوهش، برنامه‌ریزی و تبیین ضوابط سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک گفت: آموزش زبان خارجی باید از دوره بعد از ابتدایی آغاز شود و ممنوعیت آموزش زبان‌های خارجه فقط مشمول زبان انگلیسی نیست بلکه سایر زبان‌ها همچون عربی را هم شامل می‌شود.

مسعود تهرانی فرجاد؛ مدیر پژوهش، برنامه‌ریزی و تبیین ضوابط سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک درباره آموزش زبان خارجی در کودکستان‌ها گفت: طبق اسناد بالادستی و قوانین موجود، آموزش زبان خارجی باید از دوره بعد از ابتدایی آغاز شود و ممنوعیت آموزش زبان‌های خارجه فقط مشمول زبان انگلیسی نیست بلکه سایر زبان‌ها همچون عربی را هم شامل می‌شود.

وی افزود: بر این اساس آموزش زبان خارجی در کودکستان‌ها، پیش دبستانی و دبستان‌ها ممنوع است و باید اقدام اقناعی و تربیتی انجام دهیم تا خانواده‌ها بدانند اگر آموزش ارائه نمی‌شود، مبنایی دارد چون در این دوران سنی، هویت ایرانی کودک در حال شکل‌گیری است.

مدیر پژوهش، برنامه‌ریزی و تبیین ضوابط سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک متذکر شد: اینکه برخی کشورهای اروپایی، زبان‌ انگلیسی و فرانسوی را به کودکان زیر ۷ سال آموزش می‌دهند به دلیل اشتراکات پایه‌ای آنهاست اما زبان فارسی این اشتراک پایه‌ای را با زبان انگلیسی ندارد و با زبان عربی اشتراکات فراوانی دارد.

وی بیان کرد: یکی از برنامه‌های جدی ما آموزش زبان فارسی به کودکان دو زبانه با حفظ زبان مادری است و شعارها درباره کودکستان چندزبانه غیردقیق است؛ این اقدامات باعث می‌شود کودک را آنگونه که می‌خواهیم تربیت کنیم و اجازه نمی‌دهیم، دوران کودکی خود را به خوبی سپری کند.

فرجاد مطرح کرد: با تشکیل سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در سال ۹۹، امور تعلیم و تربیت کودکان کمتر از ۷ سال به آموزش و پرورش واگذار شد.

بیشتر بخوانید:

آموزش«زبان خارجی»در کودکستان‌ها؛ممنوع! / اعلام بسته‌های آموزشی مجاز برای تدریس در کودکستان‌ها

آموزش زبان خارجی در این مراکز ممنوع شد

۲۳۳۲۳۶

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]