سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 16715
  • 14 آگوست 2023 - 21:13
  • 171 بازدید
  • ۰ دیدگاه

این کشورها بیش از دیگران شیفته کریپتو هستند

این کشورها بیش از دیگران شیفته کریپتو هستند
این کشورها بیش از دیگران شیفته کریپتو هستند

اکوایران: بر اساس درصدی از جمعیت کل یک کشور که در بازار کریپتو فعال هستند، اسلوونی بیشترین علاقه‌مندان به ارز دیجیتال را در خود جای داده است. کشورهای لوکزامبورگ و هلند به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را به خود اختصاص می‌دهند.

به گزارش اکوایران، در طول ۱۲ ماه گذشته، هر ماه تقریباً ۱۰۰ هزار جست‌وجوی مرتبط با رمزارز در اسلوونی انجام شده است. به عبارت دیگر، به طور متوسط چهار هزار و ۷۸۹ جست‌وجوی مرتبط با رمزنگاری به ازای هر یکصدهزار نفر وجود دارد که بالاترین میزان جست‌وجو در بین همه کشورهای قاره اروپا محسوب می‌شود.

این تنها نشانه علاقه‌مندی ساکنان اسلوونی به بازار رمزارزها نیست. شاید برای شما جالب باشد که بدانید اخیرا مجسمه و نمادی از بیت کوین و بلاک‌چین در کرانی (شهری در اسلوونی) رونمایی شد.

همچنین لوکزامبورگ که دارای جمعیتی در حدود ۶۴۵ هزار نفر است، هر ماه به طور متوسط ۱۷۰۰۰ جست‌وجوی مرتبط با رمزارز را انجام می‌دهد؛ یعنی دو هزار و ۶۰۰ جست‌وجوی ارزهای دیجیتال به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر.

هلند به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر حدود ۲۶۰۰ جست‌وجوی ارزهای دیجیتال را مشاهده می‌کند. در هلند به طور متوسط ۴۵۲ هزار جست‌وجوی ماهانه رمزنگاری برای جمعیتی در اندازه ۱۷,۳۳۲,۰۰۰ وجود دارد.

فنلاند در این فهرست چهارم شده است و ترکیه – با جمعیت انبوه بیش از ۸۳٫۴ میلیون نفر – در رتبه پنجم قرار دارد.

فهرست ۱۰ کشور بالای این رتبه‌بندی به این شرح است:

۱٫ اسلوونی

۲٫ لوکزامبورگ

۳٫ هلند

۴٫ فنلاند

۵٫ ترکیه

۶٫ اسپانیا

۷٫ جمهوری چک

۸٫ استونی

۹٫ کرواسی

۱۰٫ قبرس

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
13 مه 2024

مدل صمصامی برای محاسبه نرخ ارز/ بازپخش

از آن سو اقتصاددانان منتقد این نظریه، مانند داود سوری معتقد بودند که نرخ باید توسط بازار و تقاضای مورد نیاز جامعه تعیین شود و مهندسی کردن و فصل‌بندی کردن تقاضا، و تعیین یک نرخ واحد راه به جایی نخواهد برد و تنها بستر فساد را گسترده می‌کند. از این مناظره حدود پنج سال می‌گذرد، […]

امید سکه‌بازان به صعود طلای جهانی/ دلار سد راه بازار سکه؟ 13 مه 2024

امید سکه‌بازان به صعود طلای جهانی/ دلار سد راه بازار سکه؟

اکوایران: در شرایط کنونی عده‌ای از معامله‌گران با اشاره به توقف قیمت سکه در مرز ۴۱ میلیون تومان معتقدند یکی از بازارها چپ می‌زند. اگر قیمت انس طلا امروز منفی شروع کند و بر مدار نزول باشد با توجه‌ به توقف نرخ در معاملات روز یکشنبه، قیمت سکه امروز کاهش قوی‌تری را انجام خواهد داد. اما اگر اونس طلا در سطح فعلی حمایت شود، احتمال نزول سکه کم می‌شود.

واکنش وزارت صمت به تعطیلی طلافروشان/ ثبت موجودی طلا الزامی نیست؟ 13 مه 2024

واکنش وزارت صمت به تعطیلی طلافروشان/ ثبت موجودی طلا الزامی نیست؟

اکوایران: در پی اعتراضات طلافروشان در روزهای اخیر به ثبت معاملات طلا و به‌ویژه بحث ثبت موجودی طلافروشان در سامانه جامع تجارت، وزارت صمت در نامه‌ای به شفاف‌سازی پرداخت.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.