۱۰۰ اموجی جدید در IOS۱۷.۴!/ عکس
۱۰۰ اموجی جدید در IOS۱۷.۴!/ عکس

اپل در iOS ۱۷.۴ که با هدف پیروی از قانون‌ بازارهای دیجیتال برای محصولات اپل عرضه شد، برای برقرار کردن امنیت کاربران طراحی شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اپل iOS ۱۷.۴ بتا ۲ را همزمان با macOS ۱۴.۴ بتا ۲، watchOS ۱۰.۴ بتا ۲ و tvOS ۱۷.۴ بتا ۲ برای کاربران اپل منتشر کرد. احتمالا نسخه کامل این آپدیت در ماه مارس برای تمامی کاربران عرضه شود. گفته می‌شود هدف ارتقای iOS ۱۷.۴ کمک به اپل برای پیروی از قانون بازارهای دیجیتال در ۲۷ کشور اتحادیه اروپا است.

تغییرات قابل توجه iOS ۱۷.۴
یکی از تغییرات قابل توجه در iOS ۱۷.۴، معرفی فروشگاه‌های برنامه جایگزین در آیفون‌ها است که انتخاب‌های بسیار بیشتری نسبت به اپ استور را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. علاوه بر این، توسعه دهندگان برنامه دیگر محدود به خریدهای درون برنامه‌ای منحصراً از طریق فروشگاه App نیستند. همچنین کاربران آیفون در اتحادیه اروپا به ویژگی جدیدی دسترسی خواهند داشت که به آنها امکان می‌دهد هنگام باز کردن مرورگر سافاری، یک مرورگر پیش‌فرض را انتخاب کنند و کنترل بیشتری بر تجربه جستوجوی خود داشته باشند.
از طرفی توسعه دهندگان برنامه‌های شخص ثالث در اتحادیه اروپا با به روزرسانی بتای iOS ۱۷.۴ به خدمات NFC برای برنامه بانکی و کیف پول خود دسترسی خواهند داشت. این بهبود به این برنامه‌ها امکان می‌دهد تا بدون اتکا به Wallet یا Apple Pay، پرداخت‌های راحت‌تری داشته باشند. اپل همچنین یک محافظ اضافی به نام Notarization برای برنامه‌های iOS معرفی می‌کند که به منظور جلوگیری از کلاهبرداری بالقوه بدافزار، کلاهبرداری و محتوای مضر است و با هدف محافظت از کاربران طراحی شده است.

حداقل ۱۰۰ اموجی جدید
اپل با اولین نسخه بتا iOS ۱۷.۴ بیش از ۱۰۰ ایموجی جدید را به کاربران آیفون معرفی کرد. این ایموجی ها شامل تکان دادن سرها به بالا و پایین، چپ و راست و ایموجی ققنوس است. این ایموجی ها در سال ۲۰۲۳ معرفی شدند و برخی از دستگاه های اندرویدی از جمله جدیدترین گوشی های سامسونگ قبلاً آنها را داشته‌اند.
منبع: livemint
۲۲۷۳۲۳

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]