جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 52956
  • 31 دسامبر 2023 - 13:21
  • 45 بازدید
  • ۰ دیدگاه

مثلث افزایشی بازار سرمایه/ سیگنال از مصر به دلار

مثلث افزایشی بازار سرمایه/ سیگنال از مصر به دلار
مثلث افزایشی بازار سرمایه/ سیگنال از مصر به دلار

اکوایران: در دیدبان ۹ دی اخبار تجدید ارزیابی دارایی‌ها و گزارش‌های نه ماهه، اهرم رشد برخی از نمادها معرفی شد.‌ در پایان روز قبل یک خبر دیگر سومین رأس مثلث افزایشی بازار سرمایه را کامل کرد.

به گزارش اکوایران، روابط ایران و مصر از سال ۱۳۵۸ قطع شده‌ است و اقداماتی که تاکنون برای بازگشت روابط دوجانبه انجام شده بود با شکست مواجه شده‌ بود‌. هرچند در این مدت هرازگاهی تلاش‌هایی برای بهبود و از سرگیری روابط به کار گرفته شده ولی در بزنگاه از سرگیری با شکست مواجه شده و قطعی روابط به بیش‌از چهل سال رسیده است.

یک مقام ارشد مصری اخیرا اعلام کرده است که در آینده‌ای نزدیک ایران و مصر روابط دیپلماتیک خود را احیا کرده و سفرای خود را مبادله می‌کنند.

رخا احمد حسن، عضو شورای روابط خارجی مصر در روز جمعه در گفت‌وگو با سرویس عربی خبرگزاری اسپوتنیک روسیه اعلام کرد که تبادل سفرا به احتمال زیاد به زودی اتفاق خواهد افتاد و سطح کنونی روابط بین دو کشور نشان می‌دهد که تبادل سفرا قریب‌الوقوع است.

اگر این‌بار از سرگیری مجدد ارتباطات با شکست مواجه نشود یک قفل چندین دهه‌ای از روابط خارجی ایران بازخواهد شد.

مصر همسایه هم مرز اسرائیل است که از نظر اقتصادی و سیاسی به عربستان وابستگی دارد. بازشدن این قفل چند دهه‌ای در حالی‌که منطقه درگیر جنگ غزه و اسرائیل است بر انتظارات سیاسی از تنش‌های منطقه‌ای اعراب با ایران اثر تعدیل کننده دارد و بهبود روابط دیپلماتیک ایران با اعراب منطقه را در سطوح بالاتری منعکس می‌کند.

در صورتیکه تبادل سفرا اتفاق بیفتد و سطح تنش‌ ایران با سایر کشورها بالا نرود یا اخبار هسته‌ای منفی جدیدی نرسد می‌توان از دلار انتظار داشت که فعلا بالایی چندانی نداشته باشد و در سناریوی خوش بینانه‌تر به اصلاح آن امیدوار بود.

سقف کانال سکه چند است؟

روزقبل قیمت‌ها در بازار ارز و طلا افزایشی بود. حباب درهم کمی بالا رفت ولی‌کمتر از میانگین هفته قبل بود که نشان می‌دهد میزان همچنان در محدوده مجاز قرار دارد.

از نظر تکنیکالی سکه پایین سقف کانال نزولی خود قراردارد تا کنون مقاومت محدوده نیمه کانال ۲۹ میلیون تومانی را شکسته و سقف کانال در محدوده ۲۹میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قرار دارد.

در حال حاضر تمام نگاه‌ها به اونس جهانی طلا است در صورتی که نزول شاخص دلار و تقویت اونس جهانی ادامه داشته باشد همچنان می‌توان به بالا رفتن بازار طلا امیدوار بود.

 مثلث افزایشی در بازار سرمایه

سبز و قرمز این روزهای بازار سرمایه ملایم است و بازار سرمایه ‌به دور از هیجانات معامله می‌شود.

در اصلاح‌های شاخص کل، ارزش معاملات خرد کاهش می‌یابد و همزمان با افزایش شاخص کل، معاملات خرد هم روند صعودی به خود میگیرد که نشان می‌دهد روند بازار سرمایه فعلا صعودی است.

گروه خودروسازی که لیدر سنتی بازار سرمایه است برخلاف انتظارات تا کنون رهبری رشد بازار را در دست نگرفته‌ است.

در دیدبان ۹ دی اخبار تجدید ارزیابی دارایی‌ها و گزارشهای نه ماهه، اهرم رشد برخی از نمادها معرفی شد.‌

در پایان روز قبل یک خبر دیگر سومین رأس مثلث افزایشی بازار سرمایه را کامل کرد.

 مجید عشقی رییس سازمان بورس گفت با توجه به مشکلات ایران‌خودرو و سایپا اعضای شورای بورس متفقا بر اتخاذ اقدامات عاجل برای برون‌رفت از این وضعیت تاکید کردند.

شورای عالی بورس خواستار تجدید ارزیابی دارایی‌ها، اصلاح ساختار مالکیتی و بازنگری تصدی‌گری دولت، لزوم واگذاری سهام تودلی، خروج از سرمایه گذاری‌های غیر مرتبط افزایش بهره‌وری و مدیریت هزینه‌ها در دو خودروساز بزرگ کشور شد.

فعال شدن سه راس مثلث در خبرها، نشان می‌دهد که احتمالا بازارساز از رشد بازار سرمایه در شرایط فعلی استقبال می‌کند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
ربع سکه خلاف جریان شنا کرد 03 مه 2024

ربع سکه خلاف جریان شنا کرد

اکوایران: قیمت دلار تهران در هفته جاری با سقوط کار خود را شروع کرد و در برگشت رو به بالا نتوانست از سد مقاومت ۶۳ هزار تومان بگذرد و دوباره فروریخت.

اثر آتش‌بس بر بازارها/ بازدهی کدام سکه در یکسال گذشته منفی بوده؟ 02 مه 2024

اثر آتش‌بس بر بازارها/ بازدهی کدام سکه در یکسال گذشته منفی بوده؟

اکوایران: جنگ غزه ریسک در خاورمیانه را افزایش داد و افزایش سطح ریسک تا حدودی اثر خود را بر بازار ارز و سرمایه گذاشت. با قوت گرفتن احتمال آتش‌بس اکوایران در این گزارش اثر آتش‌بس در جنگ را بر بازارها بررسی می‌کند.

قیمت بیت‌کوین تا چه سطحی ممکن است کاهش یابد؟ 02 مه 2024

قیمت بیت‌کوین تا چه سطحی ممکن است کاهش یابد؟

اکوایران: بیت‌کوین در هفته‌های اخیر با کاهش قیمت قابل توجهی همراه شده است و این احتمال وجود دارد که قیمت آن به کمتر از ۴۰ هزار دلار نیز سقوط کند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.