شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 53442
  • 02 ژانویه 2024 - 14:12
  • 44 بازدید
  • ۰ دیدگاه

تکلیف مالیات طلافروشان چه شد؟

تکلیف مالیات طلافروشان چه شد؟
تکلیف مالیات طلافروشان چه شد؟

اکوایران: سخنگوی سازمان امور مالیاتی، با اشاره به اینکه مالیات ۲۵ درصدی طلافروشان در قانون عایدی سرمایه لحاظ نشد؛ گفت: واقعیت این است که مساله اصلی طلا فروشان مالیات نبود و مساله اصلی شان الزاماتی بود که به واسطه پیاده سازی سامانه جامع تجارت برقرار شده بود.

به گزارش اکوایران: موحدی بکنظر، سخنگوی سازمان امور مالیاتی، در خصوص شایعات منتشر شده در بازار طلا گفت: بخشی از اتفاقات و شایعاتی که در چند روز گذشته رقم خورده اساسا هیچ ارتباطی به سازمان امور مالیاتی و مالیات ندارد. در حال حاضر مالیات طلافروشان همان روال قبلی است و هیچ نرخ و پایه جدیدی برای مالیات طلافروشان و سایر کسبه و مشاغل تعیین نشده است.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی ادامه داد: آنچه اتفاق می‌افتد فاکتور کاغذی که طلافروش‌ها به خریدار ارائه می‌دادند، حالا قرار شده است که همان فاکتور به صورت الکترونیک در سامانه مودیان هم ثبت شود و اگر این اتفاق بیفتد آن شفافیتی که به دنبال آن هستیم رقم می‌خورد؛ یعنی مشخص شود چه میزان اصل طلاست، چه میزان سود و اجرت. همچنین مشخص می‌شود که میزان مالیات بر ارزش افزوده که وضع می‌شود بر کل طلا اعمال نشده و صرفا بر اجرت و سود آن اعمال می‌شود.

موحدی بکنظر تصریح کرد: شایعاتی مبنی بر نرخ ۲۵ درصد مالیات بر طلا یا الزام به ثبت کد ملی مصرف کننده و الزام به ثبت کلیه سرمایه طلای هر طلا فروش در سامانه مودیان درست نیست. مثلا سازمان امور مالیاتی هیچ برنامه‌ای برای دریافت مالیات ۲۵ درصد از افراد و خریداران ندارد.

او در خصوص مالیات بر عایدی سرمایه هم خاظرنشان کرد: این طرح تصویب نشده است و هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است مثل طرح یا لایحه‌ای که قرار است مثلا دو سال دیگر تصویب شود، آیا از الان باید اعتراض کرد برای طرحی که شاید دو سال بعد تصویب شود؟

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
ربع سکه خلاف جریان شنا کرد 03 مه 2024

ربع سکه خلاف جریان شنا کرد

اکوایران: قیمت دلار تهران در هفته جاری با سقوط کار خود را شروع کرد و در برگشت رو به بالا نتوانست از سد مقاومت ۶۳ هزار تومان بگذرد و دوباره فروریخت.

اثر آتش‌بس بر بازارها/ بازدهی کدام سکه در یکسال گذشته منفی بوده؟ 02 مه 2024

اثر آتش‌بس بر بازارها/ بازدهی کدام سکه در یکسال گذشته منفی بوده؟

اکوایران: جنگ غزه ریسک در خاورمیانه را افزایش داد و افزایش سطح ریسک تا حدودی اثر خود را بر بازار ارز و سرمایه گذاشت. با قوت گرفتن احتمال آتش‌بس اکوایران در این گزارش اثر آتش‌بس در جنگ را بر بازارها بررسی می‌کند.

قیمت بیت‌کوین تا چه سطحی ممکن است کاهش یابد؟ 02 مه 2024

قیمت بیت‌کوین تا چه سطحی ممکن است کاهش یابد؟

اکوایران: بیت‌کوین در هفته‌های اخیر با کاهش قیمت قابل توجهی همراه شده است و این احتمال وجود دارد که قیمت آن به کمتر از ۴۰ هزار دلار نیز سقوط کند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.