پیش بینی قیمت طلا ، سکه و دلار در سال ۱۴۰۳
پیش بینی قیمت طلا ، سکه و دلار در سال ۱۴۰۳
به گزارش سایت طلا، گلد نیوز، به بهانه آغاز سال نو به بررسی چشم انداز بازارهای مختلف سرمایه گزاری میپردازیم.

در این گزارش به پیش بینی قیمت سکه در سال ۱۴۰۳ ، پیش بینی قیمت طلا در سال ۱۴۰۳ و پیش بینی قیمت دلار در سال ۱۴۰۳ می پردازیم.

پیش بینی قیمت سکه در سال ۱۴۰۳

ابتدا به نمودار ماهانه قیمت سکه رجوع می کنیم.

قیمت دلار در سایت طلا گلد نیوز

همان گونه که ملاحظه میفرمایید کلیه نوسانات قیمت روز سکه از شهریور ۱۳۹۶ تا کنون را می توان در کانال آبی رنگ محصور کرد نیز مشاهده می شود که یک خط چین آبی رنگ هم در داخل کانال وجود دارد که نقاط مقاومتی مهمی را در داخل این کانال نشان می دهد. 

حال اگر از شهریور ۱۴۰۱ کانال زرد رنگ جدیدی را رسم کنیم تا تحولات  قیمت سکه  در دولت جدید را نشان دهد ملاحظه می کنید که قیمت با قدرت در داخل این کانال در حال صعود است. 

اندیکاتور های نشانگر وضعیت بازار در پایین صفحه هم انرزی صعودی بازار را بسیار قدرتمند نشان می دهند .

حال اگر جهت بررسی مقاومتهای پیش رو به دنبال نقاط همپوشانی این دو کانال بگردیم مقاومت پر قدرتی در ناحیه ۵۸ میلیون تومان به چشم می خورد اما با توجه به اینکه تراز ۵۸ میلیون هنوز داخل کانال ابی است و به سقف آن برخورد نکرده است.

می توان انتظار داشت که با با توجه به وضعیت صعودی طلای جهانی ، تراز ۵۸ میلیون مقاومت نهایی نباشد و قیمت با صرف زمان بتواند خود را به بالای این سطح نیز برساند.

پیش بینی قیمت طلا در سال ۱۴۰۳

قیمت طلا و سکه در اسفند ۱۴۰۲ با تاثیر از جهش قیمت دلار، روندی صعودی را در پیش گرفت. این در حالی بود که این فلزات گران‌بها از تابستان سال گذشته تحت تاثیر سیاست‌های انقباضی دولت و خبردرمانی مسئولان روند باثباتی را طی کرده‌ بودند. اما با این روند قیمت طلا و سکه در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲، چه روند قیمتی برای این فلزات در سال ۱۴۰۳ پیش‌بینی می‌شود؟

علی طباطبایی، کارشناس بازارهای مالی درباره روند قیمت دلار در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲ به «تجارت‌نیوز» گفت: «باتوجه به اینکه قیت دلار نشان داد پایین‌تر از حد فعلی تغییر قیمت نمی‌دهد، افزایش تقاضا برای خرید طلا در پایان سال اتفاق افتاد.»

وی افزود: از سوی دیگر اطمینان سرمایه‌گذاران به افزایش قیمت انس طلای جهانی نیز دلیلی برای بالا رفتن تقاضا بود. همچنین بانک مرکزی نیز با قیمت‌گذاری و فروش سکه، نکته تاثیرگذاری در جهت کف قیمت دلار برای طلا نشان داد و این تفکر برای سرمایه‌گذاران طلا به‌وجود آمد که احتمالا قیمت طلا و دلار رقم‌های بالاتر از محدوده فعلی را نیز خواهد دید.

طباطبایی همچنین در خصوص افق دید خود از بازار طلا و سکه در ماه‌های آینده توضیح داد: «به‌نظر می‌آید انس جهانی در آینده با روند معقولی به رشد خود ادامه می‌دهد. همچنین گمان می‌رود محدوده ۷۵ تا ۹۰ هزار برای دلار برای قیمت‌گذاری طلا، قیمت معقولی خواهد بود. این در حالی‌ست که سیستم هم برای طلای خود چنین محدوده‌ای را در نظر گرفته بود که آن سبک و سیاق را برای قیمت‌گذاری سکه پیاده کرد.»

کارشناسان معتقدند قیمت دلار و در نتیجه قیمت طلا و سکه در ماه‌های آینده عقب‌گرد چشم‌گیری را تجربه نمی‌کنند و همین موضوع دلیلی بر این موضوع خواهد بود که افزایش تقاضا در این بازه ادامه داشته باشد.

چشم انداز دلار در سال ۱۴۰۳

به گزارش پایگاه خبری جهان طلا (سایت بازار طلا گلدنیوز)، برای بررسی چشم انداز دلار در سال۱۴۰۳ به نمودار ماهانه قیمت دلار رجوع می کنیم:

قیمت سکه در سایت گلد نیوز

چنانکه ملاحظه می فرمایید از سال ۱۳۹۷ کلیه نوسانات قیمت دلار را می توان در کانال رسم شده به رنگ آبی نشان داد .

قیمت در بهمن ۱۴۰۱ کانال آبی رنگ را شکسته و توانسته خود را به لبه دوم کانال در سقف ۶۰۰۰۰ برساند. 

پس از آن دلار تا آذر ۱۴۰۲ روند اصلاحی داشته و توانسته به لبه کانال آبی رنگ برگردد .از آن زمان روند صعودی دوباره احیا شده و دلار در حال حرکت دوباره به سمت لبه دوم کانال آبی رنگ است.

همزمان از شهریور ۱۴۰۱ قیمت دلار روند صعودی جدید در دولت جدید را هم می توان  در یک کانال زرد رنگ مهار کرد.

یکی از بهترین روشها برای یافتن مقاومت ها ، شناسایی نقاط همپوشانی این دو کانال است چنانکه ملاحظه می کنید این همپوشانی در تراز ۸۵۰۰۰ به چشم می خورد.بررسی اندیکاتور های قیمت در پایین صفحه نیز نشان می دهد که روند صعودی شاداب و پر انرژی است.

دلایل اصلی افزایش بیشتر قیمت طلا و نقره تا پابان سال

۱-تاثیر انتخابات امریکا بر قیمت طلا در سال ۲۰۲۴

با توجه به اینکه هیچ سیاستمداری احتمالاً با وعده دادن هزینه کمتر در یک سال پر از انتخابات در سراسر دموکراسی‌های کلیدی انتخاب نمی‌شود، مطمئناً این احتمال وجود دارد که در اواخر سال شاهد نگرانی‌های ارزی بیشتر در حمایت از عملکرد فلزات گرانبها به عنوان دوره جدیدی از افزایش قیمت باشیم.

این تحلیلگران در این گزارش می‌گویند که هزینه‌های مالی در سرتاسر اقتصادهای جهانی کشش را به خود جلب می‌کند. در حالی که تا اواسط سال شاهد تثبیت در محدوده فعلی هستیم، انتظار داریم که با نزدیک شدن به انتخابات ایالات متحده، چرخه کاهش نرخ بهره در ایالات متحده افزایش یابد و تنش های ژئوپلیتیکی افزایش یابد. این می‌تواند یکی از سال‌های نادری باشد که هم سرمایه‌گذاران کلان و هم سرمایه‌گذاران خرد، قرار گرفتن فلزات گرانبها در کانون توجه را افزایش می‌دهند.

۲-تاثیر پس اندازهای چینی بر بازار طلا

خانوارهای چین پس‌اندازهای زیادی در طول همه‌گیری جمع‌آوری کردند و حتی در دو سال گذشته ۳۵ تریلیون یوان به آن اضافه شد. با این حال، این خانواده ها تا حدودی در مورد اینکه این پول را کجا بگذارند، دچار دوگانگی شده اند، چیزی که اغلب به عنوان “مسابقه زشتی” برای سرمایه گذاران چینی شناخته می شود.

 از نظر تاریخی، ممکن است پول به عنوان یک موقعیت پیش فرض در ملک سرمایه گذاری شده باشد. با این حال، همانطور که به طور گسترده مورد بحث قرار گرفته است، این بخش همچنان با مسائل ساختاری عمده ای مواجه است که بر اعتماد خریداران تأثیر می گذارد. با این حال، توجه به بازار طلا به یک ضرورت برای پرتفوی چین تبدیل شده است، زیرا آنها همچنان انتظار کاهش تورم و عدم اطمینان درآمد را دارند.

معرفی نمایشگاه های طلا و جواهر و سنگ های قیمتی در ایران

به گزارش سایت بازار طلا گلدنیوز ، نمایشگاه طلا ، جواهر ، نقره ، سنگ های قیمتی و صنایع وابسته در ایران هرساله در ۵ نوبت برگزار میشود.

این نمایشگاه ها عبارتند از: نمایشگاه طلا و جواهر تهران ، نمایشگاه طلاوجواهر مشهد ، نمایشگاه طلا و جواهر تبریز ، نمایشگاه طلا و جواهر شیراز و نمایشگاه طلا و جواهر اصفهان.

در سایت طلا شما می توانید در بخش نمایشگاه طلا و جواهر از اخبار نمایشگاه های طلا و جواهر در ایران و جهان مطلع شوید.

نمایشگاه طلا و جواهر تهران

بزرگترین نمایشگاه طلا و جواهر ایران هرساله در تهران برگزار میشود. نمایشگاه بین المللی طلا، جواهر، نقره ، سنگ های قیمتی ، ساعت و صنایع وابسته تهران تا قبل از دوره پانزدهم در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار میشد اما از سال ۱۴۰۲ و پانزدهمین دوره این نمایشگاه در مرکز نمایشگاهی ایرانمال تهران برگزار شد.

نمایشگاه طلا و جواهر تهران در سال های اخیر با همت  اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر ، نقره و سنگ های قیمتی ایران برگزار میشود. درسالهای قبل تر این نمایشگاه با همت اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلاوجواهر تهران برگزار می شد.

نمایشگاه طلاوجواهر مشهد

هشتمین نمایشگاه تخصصی طلا، جواهر، نقره، فیروزه، ساعت، گوهرسنگ‌ها، ماشین‌آلات و صنایع وابسته مشهد امسال (۱۴۰۳) از تاریخ ۹ الی ۱۲ آذرماه در محل نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار می شود.

نمایشگاه طلا و جواهر مشهد به همت اتحادیه طلا ، جواهر و نقره مشهد معمولا در پایییز یا زمستان برگزار میشود.

نمایشگاه طلاوجواهر شیراز

نمایشگاه طلا و جواهر شیراز معمولا در مهرماه برگزار میشود.. نمایشگاه طلاوجواهر شیراز در سال ۱۴۰۳ از تاریخ ۲۵ لغایت ۲۸ مهرماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان فارس برگزار می شود.

باتوجه به اینکه شیراز دروازه ورودی طلا به جنوب کشور میباشد. نمایشگاه طلاوجواهر شیراز برای فعالان این صنف مخصوصا بنکداران طلا و جواهر از اهمیت خاصی برخوردار است.

نمایشگاه بین المللی طلا، نقره، جواهرات، گوهرسنگ ها ، ساعت ، ماشین آلات و تجهیزات وابسته شیراز در سال ۱۴۰۳ نیز احتمالا در مهرماه برگزار خواهد شد.

نمایشگاه طلاوجواهر اصفهان

نمایشگاه طلا و جواهر اصفهان معمولا در خردادماه برگزار میشود. شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی طلا، فلزات گرانبها، گوهر سنگ‌ها و ماشین آلات اصفهان امسال نیز از ۲۲ تا ۲۶ خردادماه ۱۴۰۳ برگزار می شود.

با توجه به اینکه اصفهان قطب صنعتی ماشین آلات طلاسازی محسوب میشود ؛ مهمترین ویژگی نمایشگاه طلاوجواهر اصفهان حضور پررنگ شرکت های تولیدکننده ماشین آلات طلاسازی در این نمایشگاه است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 2 میانگین: 5]