فعالیت ۱۲ شرکت تولیدی در منطقه ویژه خلیج فارس
فعالیت ۱۲ شرکت تولیدی در منطقه ویژه خلیج فارس

سرپرست منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس گفت: در حال حاضر ۱۲ شرکت در سایت توسعه منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس در حال اجرای طرح هستند.

به گزارش بازار، محمدرضا پیرحسینلو افزود: تولید شمش فولاد، ورق فولاد، شمش سرب و روی، کانتینر، پودر گچ و قیر از زمینه‌های فعالیت این شرکت‌ها در سایت توسعه است.

وی به تشریح ابعاد و جانمایی بزرگ‌ترین منطقه ویژه اقتصادی کشور پرداخت و گفت: در مساحتی بالغ بر سه هزار هکتار نیز درحال آماده‌سازی زیرساخت‌ها هستیم تا در آینده‌ای نزدیک روند توسعه در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس با تمرکز بر سایت توسعه به شکل متفاوت‌تری ادامه یابد.

پیرحسینلو افزود: در حوزه بازرگانی نیز، صنایع فعال در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس از امکان استفاده از معافیت‌های گمرکی برای واردات تجهیزات و مواد اولیه بهره‌مند می‌شوند. همچنین کالاهای ساخته شده برای ورود به کشور، به میزان ارزش‌افزوده ایجاد شده، معافیت گمرکی خواهند داشت.

وی گفت : در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس عملیات گرفتن مجوز اشتغال برای کارکنان خارجی نیز به سهولت انجام می‌شود و امکان صادرات، ترانزیت، ترانشیب و صادرات مجدد کالا در منطقه فراهم شده است؛ بنابراین تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران می‌توانند با استفاده از مزایا و تسهیلات منحصربه‌فردی که این منطقه ارایه می‌دهد، اهداف تجاری خود را محقق کنند.

به گفته سرپرست منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس، درحال حاضر بیش از ۱۳ هزار نفر در منطقه اشتغال دارند که با ورود شرکت‌های جانمایی شده در سایت توسعه به مدار تولید، اشتغال زایی ما بالغ بر ۳۰ هزار نفر خواهد شد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]