مشکلات مازندران با فعال سازی منطقه آزاد رفع می شود
مشکلات مازندران با فعال سازی منطقه آزاد رفع می شود

ساری- فولادی، مدیر اجرایی منطقه آزاد تجاری مازندران از نشستی با تجار ترکمنستان خبر داد و گفت: فعال سازی منطقه آزاد مشکلات استان را رفع می کند.

حجت الاسلام مجیدرضا فولادی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به حضور تعدادی از بازرگانان و تجار کشور ترکمنستان که به همت دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه در مازندران در بندر امیرآباد انجام شد، اظهار کرد: در نشست صمیمی با بازرگانان و تجار ترکمنستان، موارد متعددی مطرح شد و این حضور بازرگانان فرصتی مقتنم برای تعاملات دو جانبه اقتصادی است.
وی افزود: در این جلسه، توانمندی‌ ها و ظرفیت‌ های بندر امیرآباد و بندر نوشهر برای سرمایه‌ گذاران و مسئولان کشور ترکمنستان تشریح شد و متولیان شرکت دینی سودا نیط مطالبی را در خصوص عملکرد و ظرفیت‌های خود ارائه کردند.
مدیر اجرایی منطقه آزاد تجاری مازندران اظهار امیدواری کرد: با فعال‌سازی منطقه آزاد مازندران، می‌توان بسیاری از مسائل و مشکلات موجود را برطرف کرد.
فولادی از وجود ۱۸ منطقه آزاد و ۴۸ منطقه ویژه اقتصادی در کشور خبر داد و گفت: از این میان تنها ۷ منطقه آزاد مشغول فعالیت هستند.
وی با اشاره به اینکه ۷ منطقه آزاد در مهرماه سال ۱۴۰۰ به تصویب رسید، افزود متاسفانه بعد از ۲ و نیم سال از تصویب این مناطق آزاد به علت عدم همراهی مدیران استانی ، تنها ۲ منطقه آزاد توانستند اساسنامه را تنظیم و دارای هیات مدیره و مدیرعامل شوند.
مدیر اجرایی منطقه آزاد تجاری مازندران از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، شخصیت‌های سیاسی و جریان‌های مردمی خواست در این رابطه مطالبه‌گری کنند.
وی گفت: دنیا به سمتی می‌رود که امتیازهای ویژه‌ ای به تجار و سرمایه‌ گذاران بدهد تا از بروکراسی‌ های اداری نجات پیدا کرده و توسعه صنعتی را رقم زنند.
فولادی در پایان با بیان اینکه برای توسعه صنعتی و اقتصادی نیاز به خبرنگاران تخصصی این حوزه داریم، قول مساعد داد تا کلاس‌های آموزشی را برای خبرنگاران مازندرانی راه‌اندازی کند تا خبرنگاران اقتصادی شکل گیرند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]