تحلیل نموداری سینادارو «دسینا» و  سبحان آنکولوژی «دسانکو» / با نگاهی به وضعیت مناسب گزارشات ماهانه (بخش دوم)
تحلیل نموداری سینادارو «دسینا» و  سبحان آنکولوژی «دسانکو» / با نگاهی به وضعیت مناسب گزارشات ماهانه (بخش دوم)

در گزارش گروه دارو به لحاظ بنیادی به بررسی اجمالی نمادهای جذاب برای نیمه دوم سال پرداختیم و نگاهی به عملکرد ماهانه صنعت دارو داشتیم.

اقتصادآنلاین – مینا یوسفی؛ در تحلیل پیشین دو سهم دفارا و دکوثر بررسی شد. در این گزارش دو نماد برتر دیگر از صنعت را به صورت نموداری بازنگری کرده و محدوده های مهم برای خرید یا فروش را به دست آورده ایم.

سینادارو/ دسینا:

معرفی:

شرکت لابراتوارهای سینادارو در سال ۱۳۴۲ فعالیت تولیدی خود را با نام Dopar با تولید قطره های چشمی تحت لیسانس شرکت P.O.S  فرانسه آغاز کرد.

این شرکت به سرعت در ابعاد مختلف توسعه یافت و بتدریج با تولید داروهای دیگر تحت لیسانس شرکتهایی همچون Merrell toraude, Denver chemical, Pharmaton, Aspro Nicholas گسترش یافت.

این شرکت پس از انقلاب بر حسب تصمیمات وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی به گسترش خطوط اختصاصی پرداخته و تولید خود را با انواع قطره ها, محلولها و پمادهای استریل چشمی, اینهالرهای تنفسی, اسپری های بینی, قطره های بینی, ژل, کرم, پماد, لوسیونهای جلدی و آمپولها گسترش داده است.

(قطره) محصول استراتژیک شرکت دسینا می باشد.

در حال حاضر این شرکت علاوه بر تامین داروهای مورد نیاز بیماران داخل کشور اقدام به صدور فرآورده های خود به کشور های همسایه می نماید.

وضعیت گزارش ماهانه شرکت:

روند صعودی در آمد ماهانه شرکت…

جمع مبلغ فروش شرکت در دوره‌ی ۴ ماهه به ۵،۰۱۹،۲۸۶ میلیون ریال رسیده که ۱۵۴% افزایش را نسبت به دوره مشابه سال گذشته نشان می دهد.

از لحاظ مقدار فروش در دوره‌‌ی ۴ ماهه ۵۵،۹۱۲ هزار عدد محصول را به فروش رسانده که نسبت به دوره مشابه سال گذشته، ۳۲% افزایش پیدا کرده است.

شرکت داروسازی سینا در تیر ماه به مبلغ فروش ۱،۷۰۴،۲۰۳ میلیون ریالی دست یافته که نسبت به ماه قبل ۳۲% افزایش را نشان می‌دهد.

وضعیت نموداری سهم:

اولیل خرداد ماه دسینا یک سقف جدید زده و پس از رسیدن به سقف تاریخی  ۹۹ در ۱۶۰۰ تومان  با فراز و نشیب هایی رشد را ادامه داده و به ۱۷۷۰ تومان نیز رسیده است و سپس اصلاحی موقت پیش گرفته ، از دید نموداری در حوالی حمایت ۱۳۸۰۰-۱۴۰۰ تومان انتظار برگشت را داریم و در مسیر برگشت دو محدوده ۱۸۰۰-۲۰۰۰ تومان را در پله اول را خواهد دید.  

تحلیل دارو پارت دو

سبحان آنکولوژی/دسانکو:

معرفی:

شرکت داروسازی سبحان انکولوژی ( سهامی خاص) در سال ۱۳۸۱ به نام شرکت فرآورده های شیمی درمانی سبحان به صورت سهامی خاص ثبت و در سال ۱۳۸۳ به نام شیمی درمانی سبحان تغییر نام یافت. این شرکت در سال ۱۳۸۸ با نام شرکت سبحان انکولوژی رسما به بهره برداری رسید.سبحان انکولوژی اولین شرکت تولیدکننده­ داروهای ضد سرطان در خاورمیانه است که در سال ۱۳۸۸ با سرمایه ۸۶۰ میلیارد ریال افتتاح گردید. شرکت گروه دارویی سبحان و سرمایه گذاری البرز دو سهامدار عمده سهم هستند.

 محصولات اصلی شرکت عبارتند از قرص، کپسول، ویال.

وضعیت گزارش ماهانه شرکت:

دسانکو در تیرماه ۱۴۰۲  ۴۵۱ میلیارد ریال فروش داسته است. خرداد ماه ۴۰۰ و اردیبهشت ماه ۶۰۲ ، و فروردین ماه ۵۰۳ میلیارد ریال فروش ثبت کرده است. مجموعا ۳۹۹۲ میلیارد ریال در ۷ ماه درآمد شرکت بوده است. در ۶ ماهه منتهی به ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ موفق به تحقق سود ۳۵۸ ریالی شده است که ۴۱۵ درصد افزایش نسبت به ۶ ماهه سال گذشته ثبت شده است.

 وضعیت نموداری سهم:

از دید نموداری یک الگوی مثلث برای روند بلند مدت مد نظر خواهد بود. لگ اخر E در حال تکمیل است که می تواند یک دیامتریک باشد. با صرف کمی زمان و حرکت نوسانی انتظار داریم با حد حمایت ۷۰۰ تومان الگو پایان یابد و شاهد روند صعودی سهم باشیم. هدف مهم محدوده ۱۰۰۰-۱۳۰۰ تومان بوده که تاییدی برای پایان الگو می تواند باشد. سقف تاریخی سهم ۲۲۰۰ تومان می باشد.

تحلیل دارو پارت دو

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]