دولت تا پایان عمرش باید مشغول تشکیل وزارت بازرگانی باشد!
دولت تا پایان عمرش باید مشغول تشکیل وزارت بازرگانی باشد!

عضو کمیسیون آموزش تحقیقات و فناوری مجلس به بیان توضیحاتی درباره جمع‌آوری نامه مسکوت ماندن لایحه تشکیل وزارت بازرگانی پرداخت.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ احمد حسین فلاحی، عضو کمیسیون آموزش تحقیقات و فناوری مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین درباره روند تصویب لایحه وزارت بازرگانی و نیازمند جلب دو سوم آرا نمایندگان مجلس برای این لایحه گفت: بر اساس جمع بندی و بررسی که داشتیم نامه مسکوت ماندن لایحه وزارت بازرگانی را جمع کردیم و تقدیم هیات رئیسه کردیم. در شرایط فعلی، تشکیل وزارت بازرگانی نیازمند طی یک روند طولانی است و اگر دولت بخواهد سریعا به مشکلاتی که هدف از تشکیل این وزارت خانه اعلام کرده، رسیدگی کند اصلا امکان پذیر نیست.

وی در ادامه بیان کرد: با فرض اینکه وزارت بازرگانی تشکیل شود، این دولت تا پایان عمر خود باید درگیر تفکیک و جابجایی و مسائل مرتبط با آن باشد. نکته دوم اینکه وزارت صمت و وزیر صمت فعلی که تازه منصوب شده با این موضوع مخالف هستند و آن را کارشناسی شده نمی‌دانند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه وزیر صمت نگران تشکیل وزارت بازرگانی و تفکیک آن از وزارت صمت است، توضیح داد: آنچه که مدنظر دولت بود، تشکیل سازمان بود، ولی بعدا که از مجلس رای مثبت نگرفت به سمت تشکیل وزارتخانه رفت.

فلاحی افزود: تشکیل وزارت بازرگانی نیازمند یک کار سنگین و پخته است زیرا برخی سازمان‌ها باید به آن ملحق شوند و از چندین وزارتخانه باید نهادهایی را به آن ملحق کنیم که یک وزارتخانه مجزا تشکیل دهیم تا بتواند امور وزارت بازرگانی را پیش ببرد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: در کنار اینها روند تشکیل وزارت بازرگانی به عمر این دولت کفاف نمی‌دهد و ممکن است دوران این دولت تمام شود و فقط مشغول تشکیل یک وزارتخانه جدید شود و صرفا وقتش گرفته شود و هدف بهبود معیشت مردم  محقق نمی‌شود.

این نماینده مجلس یازدهم ادامه داد: اگر همین روند را با مدیریت صحیح‌تر و دقیق‌تر و پیگری‌ها و نظارت‌های جدی‌تر داشته باشیم ثمره بهتری از تفکیک خواهد داشت. به عنوان مثال وقتی در داخل کشور در محرم گرفتار تامین گوشت سفید و قرمز هستیم باید همزمان نهادهای دیگر هم نظارت کنند که بارهای ما در گمرگات گرفتار ترخیص نباشند که به فساد کشیده شوند.

به اعتقاد این مقام مسئول، مشکلات تولید و تنظیم بازار صرفا با تشکیل وزارتخانه حل نمی‌شود و باید مدیریت‌های ما دقیق‌تر، میدانی‌تر و کاربردی‌تر شود.

فلاحی بیان کرد: نامه مسکوت ماندن لایحه وزارت بازرگانی اگر توسط هیات رئیسه اعلام وصول نشود به نتیجه نمی‌رسد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]