رونمایی از ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی در هفته دولت
رونمایی از ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی در هفته دولت

وزیر صمت گفت: در رونمایی امروز تاکسی‌های برقی را به مردم معرفی کردیم و ماشین‌هایی که نمادی از ماشین‌های آینده خواهند بود. از هفته دولت ایستگاه‌های شارژ برقی این تاکسی‌ها را رونمایی می‌کنیم و وقتی زیرساخت‌ها آماده شد، به تدریج تاکسی‌ها توسط خودروسازان عرضه می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایلنا، عباس علی‌آبادی وزیر صمت در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران  گفت: واردات خودروهای برقی و هیبریدی را با هدف تنظیم انجام می‌دهیم تا تعادل بوجود بیاید و بعد بتوانیم این فناوری را در داخل کشور خودمان گسترش دهیم این اقدام در حال انجام است تلاش م‌ کنیم در واردات خودرو به سمت خودروهای آینده برویم نه خودروهای گذشته. تعدادی از ماشین‌هایی هم که امروز در حیاط دولت می‌بینید ماشین‌های وارداتی هستند اما ماشین‌هایی که ساخت داخل خواهد شد این‌ها وارد می‌شوند و دارای تکنولوژی روز دنیا هستند همه این‌ها ماشین‌های برقی هستند.

وی در خصوص روند واردات خودرو طبق موصوبه مجلس عنوان کرد:‌ خودروها را ما وارد نمی‌کنیم واردات از طریق موسسات و شرکت‌های مربوطه انجام می‌شود آیین‌نامه همه نوع واردات خودرور رفته است.

علی‌آبادی در پاسخ به این سوال که آیا واردات خودروهای دست دوم شروع شده است، گفت: من اطلاع ندارم، چون ما قرار نیست وارد کنیم شرکت‌ها وارد می‌کنند آیین‌نامه‌های واردات خودروهای خارجی اعم از صفر و کارکرده تقدیم دولت شده است ترخیص آنها هم طبق آیین‌نامه خواهد بود.

وی با اشاره به واردات تاکسی‌های برقی گفت: امسال آقای رئیس‌جمهور بازدیدی از مپنا داشتند و در این بازدید دستوراتی دادند که تغییر و تحولاتی در زمینه حمل و نقل ایجاد کنیم و الحمدالله مقدمات این کار کلید خورد. در آستانه ورود به یک دوره تازه در حوزه حمل و نقل شهری و بین شهری هستیم و این موضوع هم فقط به تاکسی محدود نمی‌شود.

وزیر صمت ادامه داد: ما امروز تاکسی را مطرح کردیم ولی به زودی در زمینه اتوبوس، موتورسیکلت و ماشین‌های عمومی ان‌شا‌الله رونمایی‌هایی خواهیم داشت. این قدم امروز برای شهر تهران است به دلیل اینکه تهران پایتخت کشور است. ما ۷۰ ایستگاه پمپ برق را در شهریور ماه افتتاح خواهیم کرد. الان همکاران من مشغول نصب آنها هستند.

وی افزود: امروز از یک نمونه موتورسیکلت رونمایی شد ولی انواع مختلف آن توسط شرکت‌های سازنده به بازار خواهد آمد ما فقط سیاست‌گذاری کردیم. خودروسازهای داخلی هم ماشین‌های برقی را عرضه خواهند کرد. این ماشین‌ها از چند جنبه برای کشور مفید هستند؛ اول از همه فوق‌العاده اقتصادی هستند به خصوص تاکسی‌ها، یک تاکسی معمولی حدود ۹ تا ۱۰ هزار لیتر بنزین مصرف می‌کند این حجم بنزین وقتی در شهر سوزانده می‌شود، علاوه بر ایجاد آلودگی، گرما هم منتشر می‌کند که منحنی ترمودینامیکی دما را به هم می‌ریزد و در نتیجه با پدیده وارونگی مواجه می‌شویم.

علی‌آبادی تاکید کرد: در رونمایی امروز تاکسی‌های برقی را به مردم معرفی کردیم و ماشین‌هایی که نمادی از ماشین‌های آینده خواهند بود. از هفته دولت ایستگاه‌های شارژ برقی این تاکسی‌ها را رونمایی می‌کنیم و وقتی زیرساخت‌ها آماده شد، به تدریج تاکسی‌ها توسط خودروسازان عرضه می‌شود.

وی در مورد زمان عرضه این خودروها گفت: این را باید از خودروسازان بپرسید.

وزیر صمت در مورد قیمت تمام شده این خودروهای برقی گفت: در تعرفه‌های این ماشین‌ها چون صرفه‌جویی سوخت وجود دارد تعرفه‌های مخفف خواهیم داد و قیمت‌شان با قیمت‌های درب کارخانه در دنیا متناسب خواهد بود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]