به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا در واکنش به تحولات در فلسطین اشغالی اعلام کرد ایالات متحده تلاش خواهد کرد تا اطمینان حاصل کند رژیم صهیونیستی هر آنچه «برای دفاع از خود نیاز دارد» را در اختیار دارد. «محمد الضیف» فرمانده کل کتائب القسام امروز شنبه درباره نبرد جدید […]

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا در واکنش به تحولات در فلسطین اشغالی اعلام کرد ایالات متحده تلاش خواهد کرد تا اطمینان حاصل کند رژیم صهیونیستی هر آنچه «برای دفاع از خود نیاز دارد» را در اختیار دارد.

«محمد الضیف» فرمانده کل کتائب القسام امروز شنبه درباره نبرد جدید حماس با اشغالگران اعلام کرد: «آغاز عملیات طوفان الاقصی را اعلام می‌کنیم. در حمله اول عملیات طوفان الاقصی به مواضع دشمن، فرودگاه‌ها و استحاکامات آن‌ها، بیش از پنج هزار موشک و راکت شلیک شد».

آستین در بیانیه‌ای در حمایت از رژیم جنایتکار صهیونیستی اعلام کرد: «در روزهای آینده، وزارت دفاع (آمریکا) تلاش خواهد کرد اطمینان حاصل کند اسرائیل آنچه برای دفاع از خود و حفاظت از غیرنظامیان در برابر خشونت بی‌رویه و تروریسم نیاز دارد را در اختیار دارد».

همچنین طبق گزارش‌ها، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید با مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی درباره رویدادهای امروز گفت‌وگو کرده است. به گفته مقام‌های آمریکایی، «واشنگتن در تماس نزدیک با شرکای اسرائیلی است».

امروز همچنین «استفانی هالت» کاردار سفارت ایالات متحده در قدس اشغالی ضمن محکوم کردن حملات انجام شده در قالب نبرد طوفان الاقصی که جنبش مقاومت اسلامی حماس آن را پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی و عملیاتی برای حمایت از مسجدالاقصی و اُسرای فلسطینی اعلام کرده، گفت با مقامات رژیم صهیونیستی در تماس است و «کاملاً از حق اسرائیل برای دفاع از خود در برابر چنین اقدامات تروریستی» حمایت می‌کند. این مقام آمریکایی همچنین در پیامی دیگر اعلام کرد «ایالات متحده در کنار اسرائیل می‌ایستد».

همزمان با حملات امروز نیروهای مقاومت فلسطین، رزمندگان حماس به شهرک‌های صهیونیستی اطراف نوار غزه نفوذ کردند و چند نظامی صهیونیست را اسیر کردند و مناطقی را تحت کنترل خود درآوردند.

در پی آغاز این عملیات، دیگر گروه‌های مقاومت فلسطین حمایت کامل خود را از حماس اعلام کردند و خبر دادند شانه‌به‌شانه رزمندگان حماس خواهند جنگید.

رسانه‌های صهیونیستی در گزارش‌های خود درباره عملیات طوفان الاقصی علیه رژیم اشغالگر، نوشتند: «این نبرد بدون هیچ‌گونه هشدار قبلی آغاز شد و اسرائیل را کاملا غافلگیر کرد».

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]