راه‌کارهای سرمایه گذاری غیر مستقیم در بورس مانند صندوق‌های سرمایه‌گذاری درآمد ثابت می‌تواند در چنین شرایطی بهترین گزینه انتخابی برای سرمایه گذاران بورسی باشد. زیرا مدیران صندوق‌های سرمایه گذاری با جمع آوری پول های خرد و به پشتوانه مطالعه و تحلیل عوامل تاثیرگذار بر صنایع و شرکت ها، شروع دوره‌های منفی و مثبت بازار را […]

راه‌کارهای سرمایه گذاری غیر مستقیم در بورس مانند صندوق‌های سرمایه‌گذاری درآمد ثابت می‌تواند در چنین شرایطی بهترین گزینه انتخابی برای سرمایه گذاران بورسی باشد. زیرا مدیران صندوق‌های سرمایه گذاری با جمع آوری پول های خرد و به پشتوانه مطالعه و تحلیل عوامل تاثیرگذار بر صنایع و شرکت ها، شروع دوره‌های منفی و مثبت بازار را پیش بینی کرده و با به حداقل رساندن ریسک، بازدهی مناسبی را از بازار سرمایه بدست می آورند.

معاون خدمات مالی کارگزاری بانک آینده ضمن تایید این مطلب به دلایل انتخاب این نوع سرمایه گذاری اشاره داشت و گفت:  منطقاً سرمایه‌گذاری که صندوق با درآمد ثابت را انتخاب می‌کند، به دنبال حداقل بازدهی پیش‌بینی پذیر، باثبات، تکرارپذیر است که نقدشوندگی بالایی داشته باشد. از آنجایی که منابع مالی حاصل از فروش واحدهای صندوق های درآمد ثابت عمدتاً صرف خرید اوراق بهادار کم ریسک یا بدون ریسک می‌شود، سرمایه‌گذاران در این نوع صندوق‌ها از رشد بیشتر ارزش دارایی‌هایشان برخوردار بوده و ریسک سرمایه‌گذاری خود را به حداقل کاهش می‌دهند.

سیدی با اشاره به جذب حدودی ۴۵ هزار میلیارد ریال منابع مالی در صندوق های سرمایه گذاری تحت مدیریت کارگزاری بانک آینده، مدیریت اصولی سرمایه‌گذاری را دلیل موفقیت این صندوق‌ها دانسته و اظهار داشت: در حال حاضر کارگزاری بانک آینده مدیریت ۳ صندوق سرمایه‏گذاری با درآمد ثابت گسترش فردای ایرانیان (صدور/ابطالی)، با درآمد ثابت گنجینه آینده روشن (قابل معامله در فرابورس و با نماد صایند) و مختلط تجربه فردای ایرانیان (صدور/ابطالی)  را بر عهده دارد و توانسته با مدیریت بهینه منابع، مدیریت اصولی ریسک، پایش و واکنش مناسب بازار سهام و بدهی، نوسان پذیری صندوق‌های با درآمد ثابت خود را به حداقل رسانده و با تکیه‌بر بازدهی مناسب و رقابت‌پذیر، تثبیت عملکرد و بازدهی، نقدشوندگی بالا و نگهداری دارایی‌های ارزنده و متناسب با شرایط بازار، بازدهی تکرارپذیر، کم نوسان، باثبات و باکیفیتی کسب نماید و پاسخگوی اعتماد سرمایه‌گذاران باشد.

وی مهم ترین دستاورد اخیر کارگزاری را رشد ۲۰ برابری صندوق گنجینه آینده روشن (نماد صایند) و رسیدن ارزش صندوق به بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این صندوق که از نوع قابل معامله (ETF) است با بازدهی موثر بیش از ۲۸ درصد و نقدشوندگی بالا توانست اعتماد سرمایه‌گذاران را به خود جلب کند و افزایش ارزش دارایی صندوق تا این سطح، زودتر از زمان‌بندی پیش بینی شده توسط مدیر صندوق صورت گرفت. از این رو درخواست افزیش سقف صندوق صایند از ۱ میلیارد واحد به ۲ میلیارد واحد به سازمان بورس و اوراق  بهادار ارائه شده است و با توجه به شرایط بازار، استقبال سرمایه گذاران و همچنین وجود ذخایر کافی پیش بینی می شود روند افزایشی ارزش دارایی صندوق صایند با همین روال ادامه داشته باشد.

ایشان همچنین به بازدهی بیش از ۲۷ درصدی صندوق گسترش فردای ایرانیان اشاره کرد و گفت: این صندوق از نوع صدور و ابطال بوده و مناسب سرمایه‌گذرانی است که تمایل به دریافت سود تقسیمی ماهانه دارند. ارزش دارایی این صندوق ۳،۳۰۰ هزار میلیارد ریال و ضامن نقدشوندگی آن بانک آینده است. بدلیل کیفیت مطلوب دارایی‌ها، ذخایر خوب و بازدهی بالای صندوق، در سال مالی منتهی به پایان شهریورماه، بیش از ۲ درصد به عنوان توزیع سود مازاد و از محل ذخایر بین سرمایه‌گذاران توزیع گردید.

 سیدی در پایان به برنامه‌های آتی مدیر صندوق اشاره کرد و گفت: ثبات عملکرد و بازدهی صندوق‌ها، حفظ نقدشوندگی بالای آنها، حذف کارمزد معاملات برای سرمایه‌گذارانی که ‌از طریق درگاه کارگزاری بانک آینده اقدام به خرید و فروش واحد صندوق صایند می‌کنند، از جمله برنامه‏های آتی مدیر صندوق است. همچنین یکی از اهداف مجموعه، ترویج سواد مالی و ارتقا دانش سرمایه‏گذاری کم ریسک در صندوق های درآمد ثابت در بین عموم مردم و افزایش دسترسی سرمایه‏گذاران به پنل اطلاعاتی و درگاه‏های معاملاتی است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]