به همین دلیل بسیار مهم است که اطمینان حاصل کنید کودکان با ابزارهای مفید می‌توانند با اعتماد به نفس و آسانی مسائل ریاضی را حل کنند. اما در مورد چه نوع ابزارهایی صحبت می‌کنیم؟ تیم پژوهش آموزشی استادسلام کلاس آنلاین بر این باورند که ترفندهای آموزش ریاضی از چند جهت می‌توانند برای کودکان مفید باشد. […]

به همین دلیل بسیار مهم است که اطمینان حاصل کنید کودکان با ابزارهای مفید می‌توانند با اعتماد به نفس و آسانی مسائل ریاضی را حل کنند. اما در مورد چه نوع ابزارهایی صحبت می‌کنیم؟ تیم پژوهش آموزشی استادسلام کلاس آنلاین بر این باورند که ترفندهای آموزش ریاضی از چند جهت می‌توانند برای کودکان مفید باشد. با این ترفندها می‌توان به کودکان کمک کرد تا تعداد مراحلی را که باید برای حل یک مسئله ریاضی پشت سر بگذارند و به راه حل مناسب برسند، کاهش دهند.

ریاضی یک درس ضروری برای کودکان است. این درس به کودکان در سنین کم کمک می‌کند تا تفکر منطقی و توانایی‌های استدلال خود را توسعه دهند. دانش ریاضی یک کودک در ابتدای مهدکودک، اغلب پیشرفت تحصیلی آینده او را تضمین می‌کند. علاوه بر معلم خصوصی ریاضی، همراهی والدین در آموزش درس ریاضی به کودکان اهمیت زیادی دارد. لازم است والدین نیز در کنار معلم خصوصی ریاضی حامی فرزند خود بوده و آموزش را تکمیل کنند.

علاوه بر این، ریاضی بخشی از زندگی روزمره کودکان است و آموزش ترفندها برای بچه‌ها از همان ابتدا حیاتی است. ریاضی شامل شمارش، مرتب‌سازی، اندازه‌گیری، توجه به الگوها، ساختن، مقایسه کردن، توصیف محیط و دانستن اعداد و نام اشکال است. استفاده از ترفندهای ساده برای کودکان به آن‌ها کمک می‌کند تا مفاهیم اساسی را درک کنند و آن‌ها را برای مدت طولانی حفظ کنند. والدین و معلمان می‌توانند با ترفندهای موثر و خوب، یادگیری ریاضی را برای کودکان آسان کنند.

بر اساس تجربه های معلم های استادسلام در کلاس خصوصی ریاضی این ترفندها را برای آموزش ریاضی مد نظر داشته باشید:

https://file.tesmino.ir/images/2023/10/images_1697466518_652d4896ee648.jpg

ترفندهای ساده آموزش ریاضی برای کودکان

استفاده از ترفندهای ساده ریاضی برای کودکان به آن‌ها کمک می‌کند تا محاسبات را به صورت ذهنی انجام دهند و توانایی‌های تفکر، استدلال و مهارت‌های حل مسئله را توسعه دهند. وقتی این ترفندهای ریاضی آموزش داده می‌شود، یادگیری کودکان آسان‌تر خواهد شد. دقت داشته باشید، این ترفندها زمانی موثر خواهند بود که کودکان اعداد و سایر عملیات‌های ریاضی مانند جمع، تفریق، ضرب و تقسیم را یاد بگیرند.

با شمارش شروع کنید

آموزش ریاضی با دانستن اعداد توسط فرزند شما آغاز می‌شود. می توانید در ابتدا به آن‌ها کمک کنید تا شمارش را بیاموزند. کودکان ممکن است به حفظ اعدادی که تکرار می‌کنید بهتر پاسخ دهند یا ممکن است با دیدن و شمارش اشیاء این موضوع را بیاموزند. لازم به ذکر است، روشی که می‌تواند برای فرزند شما موثر باشد، ممکن است برای دیگری مناسب نباشد. هنگامی که کودک شما شروع به شمارش کرد، شما آماده هستید که آموزش را با برخی از اصول اولیه ریاضی شروع کنید. آن‌ها قبل از اینکه متوجه شوید، جمع و تفریق را شروع خواهند کرد!

از اشیاء روزمره استفاده کنید

بدون شک همه ما هر آنچه که برای شروع آموزش ریاضی به فرزندمان نیاز داریم، در دسترسمان است. دکمه‌ها، سکه‌ها، پول، کتاب، میوه، قوطی، درختان، ماشین‌ها و … می توانند اشیایی برای آموزش ریاضی باشند. با کمک این اشیاء فیزیکی، می‌توانید بشمارید، جمع کنید، تفریق کنید و ضرب کنید و به راحتی می‌توانید ریاضی را آموزش دهید. اشیاء روزمره به شما کمک می‌کنند تا کودک خود بیاموزید که اشیا برای مهم بودن در ریاضیات لازم نیست یکسان باشند. شمردن سیب، پرتقال و هندوانه با هم روند فکر را گسترش می‌دهد.

بازی‌های ریاضی را انجام دهید

بازی‌های زیادی در بازار وجود دارند که به شما در آموزش ریاضی کمک می‌کنند. تاس انداختن جمع ساده را آموزش می‌دهد و بازی Chutes and Ladders کودکان را با اعداد ۱ تا ۱۰۰ آشنا می‌کند. بنابراین بهتر است برای آموزش ریاضی سری به فروشگاه‌ها نیز بزنید. بازی هایی مانند Yahtzee، PayDay، Life و Monopoly همیشه منابع خوبی برای جمع و تفریق هستند. برخی از بهترین بازی‌های ریاضی از تخیل خود شما می‌آیند. از گچ برای نوشتن اعداد در خیابان استفاده کنید و یا مهارت‌های اولیه شمارش را با بلوک‌ها شروع کنید. ریاضی می‌تواند به فعالیتی تبدیل شود که کودکان از آن لذت می‌برند.

https://file.tesmino.ir/images/2023/10/images_1697466519_652d489703d86.jpg

پخت کوکی‌

شیرینی کوکی‌ نرم ابزار آموزشی بسیار خوبی است. در حالی که می‌توانید کوکی‌هایی را که می‌پزید به شکل ساده‌ای بشمارید و یا برای آموزش کسرها از آن‌ها کمک بگیرید. با یک چاقوی پلاستیکی، بچه‌ها می‌توانند یاد بگیرند که چگونه یک کلوچه را به ۸ یا چهار قسمت و یا نصف برش دهند. عمل دیدن بصری یک چهارم ایجاد شده و همچنین تقسیم کل به یک چهارم در ذهن کودک تأثیر می‌گذارد.

روی چرتکه سرمایه‌گذاری کنید

حتی کوچک‌ترین دست‌ها عاشق لغزش مهره‌های چرتکه به جلو و عقب در امتداد سیم هستند. از چرتکه می‌توان برای آموزش جمع، تفریق، ضرب و تقسیم به کودکان استفاده کرد. با چرتکه، کودکان مهارت‌های حل مسئله را توسعه می‌دهند. یک منطق پشت استفاده از چرتکه وجود دارد، بنابراین مطمئن شوید که می‌دانید هر مهره رنگی چه گروهی از اعداد را برای استفاده نشان می‌دهد.

ریاضی را به یک فعالیت روزانه تبدیل کنید

از ریاضیات در برنامه روزانه خود استفاده کنید. به فرزندتان کمک کنید از درس‌های ریاضی خود بیشترین بهره را ببرد. زمانی که آن را در زندگی روزمره خود وارد می‌کنید، کودکان بهتر این درس را می‌آموزند. برای مثال می‌توانید سوالات زیر را از فرزند خود بپرسید:

  • پشت چراغ قرمز چند ماشین آبی می‌بینید؟
  • در فروشگاه مواد غذایی، اگر فقط ۱۰۰ هزا تومان داشته باشیم، چند بیسکویت می‌توانیم بخریم؟
  • در مطب دکتر، وقتی سه نفر پشت هم به داخل اتاق دکتر بروند، چند نفر دیگر در اتاق انتظار باقی می‌مانند؟
  • اگر فقط ۱/۴ ناهارمان را می‌خوردیم، چقدر باقی می‌ماند؟
  • اگر پوشک ۲۵ درصد تخفیف داشته باشد چقدر قیمت دارد؟
  • در اتوبان، اعداد روی پلاک خودرو جلوی ما جمع آن چقدر است؟
  • چندتا پیراهن داخل ماشین لباسشویی قرار دارد؟

https://file.tesmino.ir/images/2023/10/images_1697466519_652d4897077ec.jpg

و در پایان

علاوه بر ترفندهایی که در بالا توضیح دادیم، کمک گرفتن از بهترین معلم ریاضی در آموزش می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد. سایت استاد سلام در مسیر یادگیری درس ریاضی به فرزند شما کمک خواهد کرد. معلم خصوصی ریاضی کودکان در این سایت با استفاده از تکنیک‌های جدید و به روز کمک می‌کند تا کودک شما مسیر یادگیری منحصر به فردی را تجربه کند.

فراموش نکنید آموزش و یادگیری ریاضی کودکان از اهمیت بالایی برخوردار است که سایت استاد سلام در این مسیر، بسیار قوی حاضر شده است. معلم خصوصی ریاضی برای کودک خود را از سایت استاد سلام بخواهید. این مجموعه در تلاش است با روش‌های نوین کودکان را به درس ریاضی علاقه‌مند کرده و پایه ریاضی آن‌ها را از سنین کم تقویت کند. وقتی به فرزندتان نشان دهید که ریاضی چقدر می تواند سرگرم کننده باشد، او اشتیاق زیادی به یادگیری پیدا می‌کند. هنگامی که کودکان از یادگیری لذت می‌برند، هیچ مانعی برای آن‌ها وجود ندارد. پس ابتدا لذت و سرگرمی در اولویت آموزش به کودکان در درس ریاضی قرار دهید. نکته‌ای که اساتید استاد سلام سال‌هاست به آن توجه کرده‌اند.

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد و توسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]