به گزارش اقتصادآنلاین، علیرضا محمدی دانیالی، رییس هیات مدیره انجمن صنایع لوازم خانگی ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادآنلاین درخصوص برگزاری نمایشگاه صنعت لوازم خانگی ایران بیان کرد: مشکلاتی در مورد برگزاری نمایشگاه وجود داشت که رفع شد، اما ما نتوانستیم کل فضای نمایشگاه را برای این صنعت بزرگ در اختیار بگیریم. امیدواریم که با […]

به گزارش اقتصادآنلاین، علیرضا محمدی دانیالی، رییس هیات مدیره انجمن صنایع لوازم خانگی ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادآنلاین درخصوص برگزاری نمایشگاه صنعت لوازم خانگی ایران بیان کرد: مشکلاتی در مورد برگزاری نمایشگاه وجود داشت که رفع شد، اما ما نتوانستیم کل فضای نمایشگاه را برای این صنعت بزرگ در اختیار بگیریم. امیدواریم که با حمایت وزارت صمت که قول مساعد دادند برای سال آینده بتوانیم با تمام فضای نمایشگاه در خدمت این صنعت باشیم و ظرفیت‌های آن را نشان دهیم.

محمدی دانیالی افزود: صنعت لوازم خانگی در حال رشد کمی و کیفی است، اما در تخصیص ارز بسیار مشکل داریم و امیدواریم بانک مرکزی و وزارت صمت بتوانند این مشکل را حل کنند، واقعا وضع موجود قابل دفاع نیست.

وی درخصوص ممنوعیت واردات لوازم خانگی گفت: این موضوع نیاز به بحث کلان اقتصادی دارد، وقتی نرخ ارز را فریز می‌کنند، واردات به صرفه می‌شود و تولید داخل گران تمام می‌شود. تقریبا از بهمن و اسفند سال گذشته تا به امروز نرخ ارز فریز شده است. از آن طرف هزینه‌های تولید و دستمزد بالا رفته است، با این فرمول نمی‌شود راجع‌به واردات صحبت کرد، در شرایط عادی که همه چیز نرمال است می‌توان به واردات پرداخت.

رییس هیات مدیره انجمن صنایع لوازم خانگی در مورد قیمت‌گذاری دستوری نیز گفت: تا حدودی دولت دارد همکاری می‌کند و فکر می‌کنم مقداری از آن موضع سختش که قیمت‌گذاری می‌تواند مشکل مصرف کننده را حل کند کوتاه آمده است، امیدوارم که عقلانیت دولت بیشتر شود و کمک کنند که تورم کنترل شود. صنعت لوازم خانگی صنعت رقابتی است و انحصاری نیست و لزومی به دخالت دولت در قیمت نیست.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]