اقتصاد آنلاین – مینا یوسفی؛ شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو به‌عنوان بزرگترین شرکت هلدینگ گروه صنعتی ایران‌خودرو، نقش قابل‌توجهی در پیشبرد اهداف و استراتژی‌های گروه صنعتی ایران‌خودرو دارد. از لحاظ ارزش شرکت در رتبه ۵ گروه خودش و در رتبه ۸۸ کل بازار قرار دارد. خگستر در مهرماه ۹۵ میلیارد ریال سود فروش سرمایه گذاری ها […]

اقتصاد آنلاین – مینا یوسفی؛ شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو به‌عنوان بزرگترین شرکت هلدینگ گروه صنعتی ایران‌خودرو، نقش قابل‌توجهی در پیشبرد اهداف و استراتژی‌های گروه صنعتی ایران‌خودرو دارد. از لحاظ ارزش شرکت در رتبه ۵ گروه خودش و در رتبه ۸۸ کل بازار قرار دارد.

خگستر در مهرماه ۹۵ میلیارد ریال سود فروش سرمایه گذاری ها را شناسایی کرده است و تا مهرماه ۳۹۱۵۲۷ میلیون ریال سود مجمع محقق کرده . در این گزارش با معرفی اجمالی، به تحلیل تکنیکال سهم خواهیم پرداخت.

شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو در تاریخ ۱۶ دی‌ماه ۱۳۷۶ در اداره ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسید. فعالیت اصلی شرکت عبارت از سرمایه‌گذاری و مشارکت و اداره در اختیار گرفتن تاسیس توسعه و فروش و واگذاری و اجاره کارخانه ها و واحد ها و شرکت های فعال در بخش تولیدی و خدماتی در داخل و خارج از کشور می باشد.

توزیع و فروش قطعات و مجموعه‌های تولیدی شرکت‌های تحت پوشش در بازار خدمات پس از فروش (AM) از طریق شرکت تامین‌کننده قطعات مشتری اصلی (بر اساس ابلاغیه‌های درون گروهی) صورت می‌پذیرد؛ لذا بازارهای اصلی شرکت‌های تحت پوشش تامین خطوط تولید (OEM) گروه صنعتی ایران‌خودرو می‌باشد. خگستر در حوزه محصول (خودرو) بازار داخل و خارج و در حوزه خدماتی، مالی و اقتصادی مشتریان بازار داخل کشور شامل حوزه‌های مرتبط با صدور انواع بیمه‌نامه، لیزینگ، اعتبارسنجی، وصول مطالبات و سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت در سهام شرکت‌های بورسی فعال می‌باشد.

مهمترین شرکتهای بورسی :

ایران خودرو – بانک پارسیان – صنعتی نیرو محرکه (نیروی محرکه موتورسیکلت ایران ) و محورسازان ایران خودرو می باشد.

سهامداران خگستر چه شرکت هایی هستند؟

در ترکیب سهامداران شرکت بیشترین درصد سهام شرکت (بیش از ۴۵ درصد) در اختیار شرکت ایرانخودرو است.  سپس سرمایه گذاری سمند با حدود ۳ درصد و گروه مالی پارسیان ۲ درصد سهامداران عمده می باشند.

همچنین شناوری سهم در حدود ۵۰ درصد می‌باشد، به عبارتی ۵۰ درصد از سهام شرکت توسط سهامداران خرد معامله می‌شود.

تحلیل تکنیکال خگستر:

واگرایی مثبت در نمودار و واکنس به محدوده زمانی هفته دوم آبان سیگنال هایی برای خرید اولیه سهم می باشد. با رعایت حمایت ۳۶۵-۳۷۰ تومان سهم ارزنده است و با اتمام لگ F از الگو به صورت یک دیامتریک انتظار شروع موج G با هدف های ۵۹۰-۶۳ و سپس ۷۲۰-۷۹۰ و در صورت شکست نهایتا ۱۰۰۰ میرود. در روند صعودی یک سال اخیر ساهد اصلاح های زمانبر و فشرده شدن فنر سهم و سپس رشد های شارپ برای خگستر هستیم که شاید بار دیگر تکرار شود.

«خگستر» زیر ذره‌بین اقتصاد آنلاین

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]