به گزارش اقتصادآنلاین، مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا قیرهای باکیفیت صادرات و قیر کم کیفیت در داخل استفاده می‌شود، گفت: قیر در تهیه آسفالت‌ها یکی از اصلی٬ترین فاکتورهاست که کیفیت آسفالت هم متاثر از آن است. حدود ۶ میلیون تن تولید قیر داریم که […]

به گزارش اقتصادآنلاین، مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا قیرهای باکیفیت صادرات و قیر کم کیفیت در داخل استفاده می‌شود، گفت: قیر در تهیه آسفالت‌ها یکی از اصلی٬ترین فاکتورهاست که کیفیت آسفالت هم متاثر از آن است. حدود ۶ میلیون تن تولید قیر داریم که ۴ تن آن در برنامه صادرات شرکت‌ها قرار گرفته و ما مخالفتی نکردیم، منتها همراه خواسته‌ای از انجمن داشتیم که هرچقدر که نیاز داخل است تامین شود و بازار داخل با کمبود مواجه نشود، چون این کمبود منجر به افزایش قیمت می‌شود. 
بذرپاش افزود: قیر تهاتری که چند سالی است در قانون بودجه مصوب می‌شود بسیار برای تامین پروژه‌های عمرانی و عمومی کشور، راهسازی و احداث مدارس جدید که پروژه‌های عمومی است و دولت مسئول اجرای آن است موثر است. اگر کمبود وجود داشته باشد و قیر صادرات‌اش بیشتر باشد و نیاز داخل دچار کمبود شود عملا پیمانکاران باید با قیمت بسیار بالاتری قیر را از بازار تامین کنند و این باعث افزایش قیمت است. 
وی ادامه داد: به میزان ۲۰ هزار میلیارد تومان برای قیر تهاتری مصوب شده است که ۴۹ درصد آن برای پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی است، حدود ۲۰ درصد برای بنیاد مسکن و درصدی هم برای بخش‌های دیگر است. 
وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: باید از قیرهایی که باکیفیت هستند و ناخالصی کمتری دارند در پروژه‌های راهسازی داخل استفاده کنیم. با بازار بزرگتری که در حال ایجاد است نیاز مصرف ما در داخل در حال افزایش است. یا باید همین وضع موجود را ادامه بدهیم و یا این که تغییر تکنولوژی را در دستور کار قرار دهیم و از روش‌های قیرهای اصلاح شده استفاده کنیم. 
بذرپاش درباره اخذ عوارض از جاده‌ها نیز گفت: فعلا این موضوع در دستور کار ما نیست، این یکی از روش‌های تامین مالی و پیشنهادهایی در مورد این که است برای نگهداشت راه‌ها از چه مسیری استفاده کنیم. آنطور که قانون به ما اجازه داده اخذ عوارض از آزادراه انجام می‌شود. 
وزیر راه و شهرسازی با بیان این که مبلغ برای عوارض آزادراه اصفهان شیراز هنوز مشخص نشده است، گفت: اگر می‌خواهیم آزادراه‌ها را توسعه بدهیم و نگهداشت مناسب داشته باشیم اخذ عوارض نیاز است و در همه جای دنیا هم انجام می‌شود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]