معرفی انواع دستگاه بسته بندی ارزان قیمت نیمه صنعتی و خانگی
معرفی انواع دستگاه بسته بندی ارزان قیمت نیمه صنعتی و خانگی
در عصر حاضر با در نظرگرفتن شرایط اقتصادی و نیاز خانواده ها برای افزایش درآمد خود، بخش کثیری از مردم به دنبال راه اندازی یک کسب و کار کوچک تولیدی می باشند.

محصولاتی که توسط این واحدهای تولیدی کوچک تولید می شوند، جهت عرضه آن به بازار نیازمند یک وسیله بسته بندی مناسب است. طبیعتا دستگاه های بسته بندی صنعتی با توجه به ابعاد بسیار بزرگ و همچنین قیمت بالای آن ها برای بسیاری از مردم که یک کسب و کار خوداشتغالی دارند ممکن نیست لذا این تولیدی ها یک دستگاه بسته بندی اقتصادی با ابعاد کوچکتر و قیمت مناسب نیاز دارند. در این مقاله قصد داریم تعدادی از دستگاه بسته بندی بسیار کاربردی و قیمت ارزان موجود در بازار ایران را برای واحدهای صنفی کوچک معرفی کنیم.

دستگاه بسته بندی چیست؟

فرآیند بسته بندی نهایی تولیدات با هدف نگهداری طولانی مدت، حمل و نقل آسان، بازار پسندی ، حفظ بهداشت و جلوگیری از هرگونه آلودگی میکروسکوپی و ماکروسکوپی و … امری اجتناب ناپذیر است. دستگاه بسته‌بندی، در واقع یک دستگاه نیمه صنعتی سبک با حجم کم و قیمت پایین است که در واحدهای تولیدی کوچک برای بسته‌بندی پایانی محصولات و کالای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. دستگاه بسته بندی در انواع مدل ها و عمدتا بر اساس نوع بسته بندی، نوع کالا یا محصول و … تولید و به بازار عرضه می شوند.

انواع تجهیزات بسته بندی نیمه صنعتی و خانگی

دستگاه دوخت پلاستیک یا پرس پلاستیک

دستگاه دوخت پلاستیک یک وسیله بسیار کاربردی، سبک و ارزان قیمت بوده و این امکان را به کاربر می دهد تا محصولات خود را با کمترین هزینه ممکن بسته بندی کند. به بیانی ساده تر، منظور از دستگاه دوخت یا پرس پلاستیک این است که دهانه پلاستیکی که محتویات در آن قرار گرفته به کمک این دستگاه در کمترین زمان ممکن سردوزی یا پلمپ شود. دستگاه دوخت یا پرس پلاستیک دارای تنوع بسیار زیادی بوده بطوریکه هر کدام کاربرد مختلفی را با توجه شرایط تولیدی و نوع محصول آن دارد.

دستگاه دوخت پلاستیک دستی:

دستگاه پرس پلاستیک دستی ساده ترین دستگاه بسته بندی موجود در بازار است. یک دستگاه سبک، کوچک و قابل حمل بوده که بر روی میز قرار گرفته و شکل منگنه ای دارد. پرس این دستگاه به صورت لحظه ای از طریق ترانس و المنت و پارچه ای که بر روی این دستگاه سوار است در کمتر از ۱۰ ثانیه انجام می پذیرد. برای انجام پرس، کافی است که دستگاه را بر روی ۴ یا ۵ ثانیه تنظیم کرده و سپس دهانه پلاستیک در بین فک قرار گرفته و فک بالایی به صورت منگنه ای به پایین آورده شده، چند ثانیه ای صبر کرده تا پرس انجام شود.

دستگاه دوخت پلاستیک پدالی:

دستگاه دوخت پلاستیک پدالی یک دستگاه بسته بندی بسیار جذاب، فوق العاده ایده آل و پرطرفدار در بین واحدهای تولیدی کوچک، واحدهای صنفی نیمه صنعتی و کسب و کارهای خانگی به حساب می آید. صراحتا هر چقدر از مزیت های این دستگاه گفته شود باز هم کم است. تنوع زیاد آن، کاربری ساده، استهلاک بسیار پایین، خرابی کم، قیمت ارزان، تک فاز بودن، قابلیت حمل و جا به جایی آسان، خدمات پس از فروش و … تنها بخشی از مزیت های دستگاه دوخت پلاستیک پدالی می باشد. دستگاه دوخت پدالی در مدل های عمودی، افقی و رومیزی با تنوع ابعادی، ساختاری، سیستمی و … تولید می شود.. بطوریکه از ابعاد فک با ۲۵۰ میلی متری تا ۳۰۰۰ میلی متری قابلیت تولید و عرضه دارد. دستگاه دوخت پدالی دائم داغ و دستگاه دوخت پدالی لحظه ای یا دوخت تایمردار جزو مهم ترین دستگاه های دوخت پلاستیک پدالی بازار بوده بطوریکه می توان تمامی این محصولات را با جزییات کامل در فروشگاه مه باران قابل مشاهده و بررسی است.

دستگاه دوخت پلاستیک ریلی:

یک دستگاه تقریبا نیمه اتوماتیک بوده و به راحتی میتوان پلاستیک خود را در بخش ورودی دستگاه قرار داده و از طریق مکانیسمی که بر روی دستگاه تعبیه شده و به صورت ریلی عمل میکند، پلاستیک به نقطه دیگر انتقال یافته و در این حین فرآیند بسته بندی و پلمپ شدن محصول انجام می پذیرد. سرعت عمل بالا در این دستگاه جزو بارزترین خصوصیات فنی آن به شمار می آید. دستگاه دوخت ریلی نیز دارای تنوع بالایی از نظر عمودی و افقی بودن و همچنین از نظر جنس بدنه (استیل یا آهنی) و سایر موارد می باشد. از این دستگاه به راحتی می توان در واحدهای تولیدی مرتبط با صنایع مختلف مانند بسته بندی اقلام خوراکی و مواد غذایی همچون زیتون، چای و …، صنایع شیمیایی و دارویی مثل ماسک و … بکار برد.

دستگاه سلفون کش

دستگاه سلفون کش یک دستگاه بسته بندی سبک، رومیزی و پرکاربرد در بسیاری از اصنافی همچون کشتارگاه، قصابی، قنادی، پروتینی، تولیدی قارچ و … می باشد. وظیفه اصلی این دستگاه ایجاد سهولت در کشیدن سلفون بر روی ظروف و تسریع فرآیند آن می باشد. کارکرد دستگاه بسیار ساده بوده و قیمت بسیار پایین آن جزو مزیت اصلی این دستگاه می باشد. دستگاه سلفون کش با اسامی همچون استرچ کش، سلفون زن، سلفون پیچ و … نیز در بازار شناخته می شود. دستگاه سلفون در مدل های مختلف خانگی، چوبی و صنعتی با جنس استیل در بازار موجود می باشد. دستگاه سلفون کش استیل دارای بدنه ای از جنس تمام استیل بگیر و یا نگیر(ضد زنگ) بوده و به صورت رومیزی بر روی میز کار قرار می گیرد. بر روی این دستگاه رول سلفون با عرض ۴۵ سانتی متر و با طول ۱۰۰۰ متری می توان نصب کرد. دستگاه دارای المنت برش حرارتی و پرس حرارتی بوده و به واسطه این دو آپشن به راحتی می توان پروسه بسته بندی ظروف را انجام داد.

دستگاه سلفون کش

دستگاه شیرینک پک کابینی

دستگاه شیرینک پک کابینی یه دستگاه بسته بندی مهم در صنایع مختلف تولیدی، کترینگ و رستوران، قنادی و شیرینی فروشی، نقل فروشی، سوهان فروشی و … محسوب می شود. منظور از دستگاه شیرینک پک این است که بسته یا کارتن کوچک داخل رول PVC یا POF قرار داده و سپس داخل کابین دستگاه گذاشته می شود، بعد ۱۰-۱۲ ثانیه که بسته در داخل کابین گرم قرار گرفت، موتوری با تعداد دور ۲۸۰۰ دور در دقیقه به گردش درآمده و شروع به جمع کردن نایلون مخصوص حرارتی آن به دور کارتن یا بسته می کند. بعد از اتمام کار بسته یا کارتن ما با یک پوشش نایلونی بسیار منظم و شکیل تحویل داده می شود. دستگاه شیرینک پک با اسامی همچون شیرینگ پک یا شرینک پک هم در بازار شناخته می شود. دستگاه شیرینک پک کابینی دارای ابعادی با طول ۱۳۵ سانتی متری، عرض ۷۵ سانتی متری و ارتفاع ۱۰۰ سانتی متری بوده، دارای طاق رول PVC و POF بوده، مگنت دار و دارای کابین از جنس طلق مقاوم به حرارتی است که به کمک جک بالا و پایین حرکت می کند. برد کنترلر دستگاه به صورت دیجیتالی بوده و می توان مدت زمان شیرینک، مدت زمان دوت و برش و … را با آن تنظیم کرد. برق دستگاه نیز به صورت تک فاز با برق شهری بوده و به راحتی می توان در همه جا از آن استفاده کرد.

دستگاه شیرینک پک کابینی

دستگاه وکیوم بسته بندی خانگی و صنعتی

دستگاه وکیوم یک دستگاه بسته بندی کلیدی در صنایع غذایی خصوصا فرآورده های گوشتی جهت خالی کردن کامل هوای پلاستیک و پرس کردن پلاستیک آن به صورت همزمان می باشد. این دستگاه، یک وسیله با ارزش برای حفظ محصولات غذایی در طولانی مدت به شمار می آید. مکانیسم کارکرد دستگاه به این صورت می باشد که هوای داخل بسته به کمک نازل های مخصوصی که بر روی دستگاه قرار دارند کامل مکیده شده تا از رشد عوامل میکروبی و همچنین فساد محصول در گذر زمان ممانعت بعمل آورد. یکی از پرکاربردترین دستگاه برای بسته بندی کالباس و سوسیس و غیره می باشد. دستگاه وکیوم در دو مدل صنعتی و خانگی در بازار موجود می باشند. دستگاه وکیوم صنعتی نیز دارای تنوع بوده و از کابین های افقی و عمودی ۴۰ در ۴۰ سانت و ۵۰ سانت در ۵۰ و … تشکیل می شوند.. دستگاه وکیوم خانگی مه باران نیز یک دستگاه بسته بندی پرطرفدار در کسب و کارهای کوچک خانگی محصوب می شود. این دستگاه دارای نازل اتوماتیک بوده و قادر است هر نوع پلاستیکی را وکیوم و پرس کند. مزیت اصلی دستگاه وکیوم افزایش ماندگاری محصول بین ۸ تا ۱۲ برابر حد معمول است.

دستگاه وکیوم بسته بندی خانگی و صنعتی

کلام آخر

با توجه به پیشرفت تکنولوژی در عرصه تجهیزات و ماشین آلات بسته بندی، امروزه در راستای حمایت از واحدهای تولیدی کوچک، دستگاه بسته بندی های مختلفی در بازار موجود است بطوریکه هر کدام از آن ها کاربرد های خاص خود را دارند. با در نظر گرفتن تنوع ماشین آلات بسته بندی، شما می توانید با مراجعه به بخش وبسایت رسمی فروشگاه مه باران می توانید به صورت کامل و جامع نسبت به بررسی محصولات پرداخته و یا با کارشناسان این مجموعه ۰۹۱۹۰۹۸۳۴۰۹-۰۹۱۹۰۹۸۳۴۸۶ جهت ارائه مشاوره رایگان و انتخاب مناسب دستگاه بسته بندی تماس حاصل فرمایید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 2 میانگین: 5]