نحوه اعمال همسان‌سازی در حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و کشوری
نحوه اعمال همسان‌سازی در حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و کشوری

نحوه اعمال تغییرات همسان سازی در حقوق همه بازنشستگان از جمله تامین اجتماعی و کشوری اعلام شد.

به گزارش نبض بازار، سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس نحوه اعمال تغییرات در همسان سازی حقوق کلیه بازنشستگان از جمله تامین اجتماعی و کشور را در برنامه هفتم تشریح کرد.
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس بیان کرد اعضا پیشنهادی را به کمیسیون تلفیق برنامه ارائه کردند که بر اساس آن باید حقوق بازنشستگان معادل ۹۰ درصد حقوق شاغلان هم رتبه آنها شود.

حسین گودرزی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: کمیسیون اجتماعی در بررسی لایحه برنامه ۵ ساله هفتم توسعه کل کشور به صورت بند الحاقی به لایحه موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان (معادل ۹۰ درصد حقوق شاغلان) را تصویب و به کمیسیون تلفیق ارائه کرد.

وی گفت: طبق پیشنهاد کمیسیون اجتماعی باید حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و کشوری معادل ۹۰ درصد حقوق شاغلان هم رتبه آنها شود. سپس افزود: در ارزیابی کلی هم به نظر می‌رسد فضای حاکم بر کمیسیون تلفیق و صحن مجلس تصویب همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان باشد. باید در این مسیر به تحقق عدالت و رفاه و منزلت اجتماعی بازنشستگان گام موثری صورت گیرد.

گودرزی بیان کرد: البته گام مهم آن است که در قانون بودجه سالانه اعتبار لازم برای اجرای همسان سازی دیده شود. مجلس انقلابی در تعامل با دولت مصمم به تامین اعتبار و اجرای این مطالبه عمومی و به حق جامعه بازنشستگان خواهد بود.

پیشنهادات کمیسیون‌های تخصصی که به کمیسیون تلفیق برنامه هفتم ارائه می‌شود باید به تایید اعضای کمسیون تلفیق و پس از آن به تصویب نمایندگان در جلسه علنی رسیده و مورد تایید شورای نگهبان نیز قرار گیرد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]