اولین همایش رهیافت همکاری اقتصادی ایران و عمان برگزار می‌شود
اولین همایش رهیافت همکاری اقتصادی ایران و عمان برگزار می‌شود

نائب رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان از برگزاری اولین همایش جامع رهیافت همکاری بین المللی اقتصادی ایران و عمان در اهواز با محوریت توسعه مبادلات تجاری و جذب سرمایه‌گذاری در استان خوزستان خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، شهلا عموری در گفت‌وگو با ایسنا به حضور هیات تجاری از کشور عمان در استان اشاره و اظهار کرد: روز گذشته تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری مشترک و تجارت بین منطقه آزاد اروند با کشور عمان منعقد شد که اجرایی شدن آن زمینه توسعه همکاری‌های ایران و عمان را بیش از پیش فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه نزدیکی رابطه سیاسی و اقتصادی بین ایران و عمان حدود ۲ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری بین ۲ کشور ایجاد کرده ‌است، ادامه داد: برگزاری اولین همایش جامع رهیافت همکاری بین المللی اقتصادی ایران و عمان نیز این روابط را مستحکم‌تر و زمینه توسعه روابط تجاری را فراهم می‌کند.

عموری عنوان کرد: این همایش با حضور و سخنرانی هیات تجاری از کشور عمان از ساعت ۹ تا ۱۲روز سه شنبه ۲۰ شهریور در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی اهواز برگزار می‌شود.

نائب رییس اتاق بازرگانی اهواز خاطرنشان کرد: سیاست‌گذاری‌های حاکمیت کشور عمان در جهت توسعه فعالیت‌های اقتصادی در ابعاد گوناگون و استفاده از منابع مختلف و خروج از اقتصاد تک‌بعدی متکی بر نفت و همچنین توسعه بخش خصوصی این کشور، فرصت مغتنمی برای همکاری‌های مشترک اقتصادی و سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف است.

وی با بیان اینکه این راهبردهای کلان، این کشور را به سمت فعالیت در جهت استفاده از ظرفیت‌ها و دانش سایر کشورها سوق می‌دهد، یادآورشد: بهره‌‍‌برداری از این فرصت می‌تواند فصل جدیدی از همکاری‌های مشترک میان کشور ایران و عمان را رقم بزند.

نائب رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان بیان کرد: بر همین اساس، هدف از برگزاری رویداد “رهیافت همکاری بین المللی اقتصادی ایران و عمان” ایجاد فرصتی مطلوب برای فعالان اقتصادی، تصمیم‌گیران و تصمیم سازان حوزه‌های مختلف در جهت توسعه فعالیت‌های برون مرزی در بخش اقتصادی است.

انتهای پیام

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]