به گزارش اقتصاد آنلاین، این نرم‌افزار که بر محوریت bim استوار است امکان اتصال و برقراری ارتباط کلیه داده‌ها و نقشه‌های فنی مرتبط دیک مجموعه پروژه را داراست. انطباق این نرم‌افزار بر اساس استانداردهای جاری سیستم‌های ساختمان‌سازی خصوصاً در حوزه تأسیسات، امکان برقراری و یکپارچه‌سازی داده‌های مختلف برای محاسبه و طراحی لازم برای شاخص‌های مختلف […]

به گزارش اقتصاد آنلاین، این نرم‌افزار که بر محوریت bim استوار است امکان اتصال و برقراری ارتباط کلیه داده‌ها و نقشه‌های فنی مرتبط دیک مجموعه پروژه را داراست. انطباق این نرم‌افزار بر اساس استانداردهای جاری سیستم‌های ساختمان‌سازی خصوصاً در حوزه تأسیسات، امکان برقراری و یکپارچه‌سازی داده‌های مختلف برای محاسبه و طراحی لازم برای شاخص‌های مختلف اعم از اقلام مصرفی، افت فشار، تغییرات ناشی پیش از اجرا، و… از جمله مزایای این نرم‌افزار است.
همچنین در حاشیه رونمایی سوپرپایپ کد ۵، مهندس مهرداد یوسفی در نشست مشترکی با خبرنگاران حاضر شد و در فضایی صمیمی به گفتگو و بیان برخی سوالات خبرنگاران کرد.
مهرداد یوسفی مدیرعامل سوپرپایپ و عضو هیئت مؤسس انجمن بهینه‌سازی مصرف انرژی در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی تأسیسات و سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی، تهویه‌مطبوع در جمع خبرنگاران بیان کرد؛
از ابتدا بنا بر رعایت تمام اصول استاندارد بود و همین موضوع موجب تحول در صنعت تأسیسات شد و نگاه سوپرپایپ این بوده است که از مشکلات عبور کند. با این تفکر سوپرپایپ مسیر خود را ادامه داد و محصولات متفاوتی به لحاظ تکنولوژی روز ارائه کرد.

نرم‌افزار تحلیل و طراحی سوپرپایپ کد ۵ توسط شرکت سوپرپایپ اینترناشنال رونمایی شد
طبیعتاً زمانی که محصولی با تکنولوژی روز دنیا تولید می‌شود و جای خود را در بازار از می‌کند در این بازار غیررقابتی می‌بینیم که دیگر شرکت‌ها به‌راحتی از اسم و نام محصول شما استفاده می‌کنند.
یوسفی با یادآوری اینکه معرفی محصولات سوپرپایپ در بازار سخت بود اضافه کرد؛ طبیعتاً زمانی که محصولی با تکنولوژی روز دنیا تولید می‌شود و جای خود را در بازار باز می‌کند در این بازار غیررقابتی می‌بینیم که دیگر شرکت‌ها به‌راحتی از اسم و نام محصول شما استفاده می‌کنند.
مدیرعامل سوپرپایپ گفت: در ۲۶ سال گذشته سرآمدی خود را حفظ کرده و محصولات نوآورانه تولید شده است. محصولاتی نوآورانه که شامل گرما از کف و سیستم‌های گرمایش چمن و… بوده که هر کدام آنها در حوزه خود یک نوع تحول به‌حساب می‌آمده است. به‌هرحال ما معتقد هستیم که ارتقا و رشد تکنولوژی در تأسیسات ساختمان باعث کمک به منافع ملی می‌شود.
یوسفی اضافه کرد؛ درخواست ما به‌عنوان یک تولیدکننده که ساله‌ای سال است در صنعت ساختمان و تأسیسات فعال است این است که دولت کاری به ما نداشته باشد.
یوسفی گفت: به‌هرحال اگر تولیدکننده حمایت شود نه‌تنها نیازی به تسهیلات و وام ندارد بلکه می‌تواند به کشور وام بدهد. یعنی می‌تواند با ایجاد اشتغال و بالابردن درآمد سرانه به‌خوبی برای کشور مفید واقع شود. ما معتقد هستیم که نوسانات نرخ ارز در نهایت به ضرر تولیدکننده‌ها خواهد بود. اما متأسفانه می‌بینیم که تولید تنها جایی است که در سیبل قرار می‌گیرد.

نرم‌افزار تحلیل و طراحی سوپرپایپ کد ۵ توسط شرکت سوپرپایپ اینترناشنال رونمایی شد
متأسفانه، قطع برق در تابستان و کمبود گاز به ضرر تولید تمام می‌شود. به‌طوری‌که اگر دو روز برق نداشته باشیم ۳۳ درصد از راندمان تولید باید کاهش یابد
مدیرعامل سوپرپایپ ادامه داد: متأسفانه قطع برق در تابستان و کمبود گاز به ضرر تولید تمام می‌شود. به‌طوری‌که اگر دو روز برق نداشته باشیم ۳۳ درصد از راندمان تولید باید کاهش یابد.
وی افزود: طبق بررسی‌های صورت‌گرفته استفاده از سیستم گرمایش از کف تا ۴۰ درصد صرفه‌جویی انرژی در پی خواهد داشت. تمام تلاش ما این است که به دلیل اینکه انرژی در کشورهای اروپایی گران است و این کشورها استفاده از سیستم گرمایش از کف را در دستور کار خود دارند محصولات خود را به‌جای اینکه در داخل تولید و صادر کنیم در کشورهای همسایه تولید و به آنها ارائه کنیم.
سیستم‌های گرمایش از کف در ساختمان‌های لاکچری و به‌خصوص مناطق ۱، ۲ و ۳ تهران مورداستفاده قرار می‌گیرد و می‌توان گفت که ۸۵ درصد سهم این سیستم را در اختیار خود داریم.
یوسفی ادامه داد: سیستم‌های گرمایش از کف در ساختمان‌های لاکچری و به‌خصوص مناطق ۱، ۲ و ۳ تهران مورداستفاده قرار می‌گیرد و می‌توان گفت که ۸۵ درصد سهم این سیستم را در اختیار خود داریم. البته در سایر ساختمان‌ها که ارزش کمتری دارند و پارامترهای مهندسی ارزش دارد سوپرپایپ سهم اصلی را دارد.

سوپرپایپ برای ۲۵ هزار مدرسه و ۵۰۰ بیمارستان توانسته است سیستم گرمایش از کف را ایجاد کند

وی گفت: سوپرپایپ برای ۲۵ هزار مدرسه و ۵۰۰ بیمارستان توانسته است سیستم گرمایش از کف را ایجاد کند. به‌هرحال ما معتقد هستیم که توسعه و پیشرفت انتها ندارد و مدام در حال تحقیق در مورد تکنولوژی‌های جدید هستیم.
یوسفی افزود: به‌هرحال باتوجه‌به جنگ روسیه تغییرات زیادی در انرژی رخ می‌دهد و اروپا به دنبال جایگزین‌کردن هیدروژن به‌جای گاز طبیعی است پس تمام این موارد نیازمند تکنولوژی جدید است.
انگیزه اروپایی‌ها در مدیریت مصرف انرژی بسیار بالا است و این به دلیل این است که انرژی در آن جا گران است.
در ادامه این نشست مهدی یوسفی مدیر فروش و بازاریابی سوپرپایپ با تأکید بر اینکه انگیزه اروپایی‌ها در مدیریت مصرف انرژی بسیار بالا است و این به دلیل این است که انرژی در آن جا گران است مطرح کرد؛
در ایران پول انرژی نمی‌دهیم و چون پول انرژی نمی‌دهیم به دنبال صرفه‌جویی انرژی نیز نمی‌رویم.
وی افزود: وقتی انرژی در ایران ارزان است کسی هم به دنبال صرفه‌جویی در مصرف انرژی در ساختمان‌ها نمی‌رود. پس ارزان‌بودن انرژی باعث نمی‌شود تا سیستم گرمایش از کف مورد استقبال زیاد از سوی سازندگان و مصرف‌کنندگان قرار بگیرد.
یوسفی خاطرنشان کرد: استفاده از سیستم گرمایش از کف در صنعت ساختمان کره جنوبی بسیار بالا است چرا که در این کشور صرفه‌جویی در مصرف انرژی انگیزه بالایی دارد.
او افزود؛  سیستم گرمایش از کف ۴۰ درصد در مصرف انرژی صرفه‌جویی در پی دارد و نوسانات شدید ارزی به ضرر تولیدکننده‌ها تمام می‌شود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]