به گزارش اقتصادآنلاین، احمد راستینه، نماینده شهرکرد در مجلس یازدهم، گفت: ایران بر سر منافع ملی خود با هیچ گروه و فردی تعارف ندارد. وی افزود: نمی‌شود از یک طرف تحریم‌های پیچیده بین‌المللی علیه کشورمان وضع کنند بعد از سوی دیگر ما را ملزم به پذیرفتن قواعدی بکنند که آن قواعد عملاً برای اثربخشی تحریم‌ها […]

به گزارش اقتصادآنلاین، احمد راستینه، نماینده شهرکرد در مجلس یازدهم، گفت: ایران بر سر منافع ملی خود با هیچ گروه و فردی تعارف ندارد.

وی افزود: نمی‌شود از یک طرف تحریم‌های پیچیده بین‌المللی علیه کشورمان وضع کنند بعد از سوی دیگر ما را ملزم به پذیرفتن قواعدی بکنند که آن قواعد عملاً برای اثربخشی تحریم‌ها است و نه برای خنثی‌سازی تحریم‌ها.

نماینده شهرکرد در مجلس تصریح کرد: به عبارتی، FATF ظرفیتی است که در دل تحریم‌ها می‌تواند فرصت دور زدن تحریم‌ها را از جمهوری اسلامی ایران بگیرد. .

وی یادآور شد: پذیرش لوایح FATF از سوی حاکمیت در شرایط فعلی شایعه است چون صداقت و انعطافی از طرف مقابل نسبت به گذشته دیده نشده است.

راستینه افزود: حال اگر طرف مقابل نشان دهد که در برداشتن تحریم‌ها جدی هستند و ما بازتابش را ببینیم یعنی ایران در خط ترانزیت مالی دنیا حضور داشته باشد، نفت‌مان را بفروشیم، پول فروش نفت وارد کشور شود، سوئیفت بین‌المللی برای کشور ما باز شود و تحریم‌های ارزی‌مان برداشته شود، در این قالب حاضر به مذاکره و تفاهم هستیم.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]