حفظ قیمت بالای طلا در آستانه انتشار گزارش تورمی آمریکا
حفظ قیمت بالای طلا در آستانه انتشار گزارش تورمی آمریکا

اکوایران: طلا در روزهای گذشته به شکل پیاپی رکوردهای قیمتی خود را جابه‌جا کرد. این فلز گران‌بها امروز چهارشنبه و در آستانه انتشار گزارش تورمی آمریکا برای ماه مارس نیز در سطح قیمتی بالایی قرار دارد.

به گزارش اکوایران، طلا امروز چهارشنبه (۲۲ فروردین) در نزدیکی بالاترین سطح قیمتی خود باقی مانده است و همزمان سرمایه‌گذاران توجه خود را به انتشار تازه‌ترین گزارش تورمی آمریکا معطوف کرده‌اند که می‌تواند دورنمای فدرال رزرو برای کاهش نرخ بهره را شکل دهد.

به نوشته بلومبرگ، فلز زرد نسبت به آخرین قیمت خود که در سطح ۲ هزار و ۳۵۲ دلار به ازای هر اونس بسته شده بود، تغییر چندانی نداشته است. همچنین بدبینی معامله‌گران اوراق قرضه پیش از انتشار داده‌های تورمی آمریکا برای ماه مارس افزایش یافته است‌. این در حالی‌ست که اقتصاددانانی که در نظرسنجی بلومبرگ شرکت‌ کرده‌اند، انتظار دارند در گزارش جدید، فشارهای قیمتی تا حدودی کاهش پیدا کند؛ اتفاقی که رشد بیش از پیش قیمت طلا را فراهم می‌کند.

این فلز گران‌بها از اواسط فوریه بیش از ۱۸ درصد رشد قیمت داشته و همین امر شگفتی برخی تحلیل‌گران را در پی داشته است، زیرا بازارها به دلیل داده‌های اقتصادی قوی آمریکا، انتظارات خود از کاهش نرخ بهره را پایین آورده‌اند. معالمه‌گران سوآپ نیز در حال حاضر پیش‌بینی می‌کنند که تا پایان سال ۲۰۲۴، نرخ بهره تا ۰/۶۵ درصد کاهش پیدا کند که کمتر از پیش‌بینی فدرال رزرو در ماه گذشته میلادی است.

پس از آنکه رئیس شعبه فدرال رزرو در آتلانتا در روز سه‌شنبه (۲۱ فروردین) صحبت خود را تکرار و اعلام کرد نرخ بهره در سال ۲۰۲۴ تنها یک مرتبه کاهش پیدا می‌کند، انتظارات از یک سیاست پولی محدودکننده توسط بانک مرکزی ایالات متحده تقویت شده است. از سوی دیگر، رئیس این شعبه از فدرال رزرو اعلام کرده در صورتی که تصویر اقتصادی تغییر کند،‌ امکان تغییر دیدگاه فعلی او وجود دارد.

با این حال، افزایش ریسک‌های ژئوپولیتیکی در خاورمیانه و اوکراین در کنار خرید طلا از سوی بانک‌های مرکزی بر روند صعودی طلا تأثیرگذار بوده است.

براساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت لحظه‌ای طلا تا حدود ساعت ۱ بعداظهر به وقت ایران، ۲ هزار و ۳۴۸ دلار به ازای هر اونس بوده است.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]