اسلامشهر محلی برای دفع پسماندهای ساختمانی ندارد
اسلامشهر محلی برای دفع پسماندهای ساختمانی ندارد

رئیس کارگروه مدیریت پسماند شهرستان اسلامشهر با بیان اینکه اسلامشهر محلی برای دفع پسماندهای ساختمانی ندارد، گفت: ایستگاه میانی برای جمع آوری و انتقال پسماندهای عمرانی و ساختمانی در سطح شهرستان ایجاد خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر، داود بیات سرمدی معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری و رئیس کارگروه مدیریت پسماند شهرستان اسلامشهر، شامگاه امشب در جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان اظهار کرد: متأسفانه اسلامشهر محلی برای دفع پسماندهای ساختمانی ندارد و برای حصول نتیجه مطلوب و سامان‌دهی مشکل پسماند، باید یک مکان مناسب برای دفع، تفکیک، دفن و مدیریت پسماندهای بهداشتی، صنعتی و ساختمانی ایجاد شود.

وی گفت: موضوعات مختلف حوزه پسماند در سطح شهرستان اسلامشهر امروز در جلسه مطرح شد و عمده‌ترین آن به‌عنوان مشکل اساسی، مدیریت پسماندهای ساختمانی بوده که اسلامشهر فاقد محلی برای دفع پسماند است.

رئیس کارگروه مدیریت پسماند شهرستان اسلامشهر با اشاره به اینکه در جلسه نظرات اعضای کارگروه مطرح شد، تأکید کرد: نتیجه جلسه امروز مبنی بر ضرورت احداث ایستگاه میانی برای تخلیه و دفع پسماندهای ساختمانی است که شهرداری اسلامشهر در این راستا محلی را پیشنهاد و مورد موافقت قرار گرفت و قرار شد بر مبنای شیوه‌نامه نسبت به جمع‌آوری پسماندهای ساختمانی اقدام شود.

سرمدی در ادامه جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی، ساماندهی و جانمایی محلی جهت تخلیه این پسماندها، برخورد جدی با رها کنندگان نخاله‌های ساختمانی را ضروری دانست بر پیگیری و اجرای دقیق مصوبات تا حصول نتیجه از سوی اعضای کارگروه مدیریت پسماند شهرستان تأکید کرد.

وی با تأکید بر اینکه موضوع دفع پسماندهای پزشکی مبتلا به اکثر شهرستان‌ها است، تصریح کرد: پسماند‌های پزشکی در شهرستان اسلامشهر طی ۱۳ سال گذشته توسط بخش خصوصی مدیریت می‌شد، اکنون هم باید به این بخش کمک شود و دستگاه‌های مرتبط پای‌کار بیایند و با مدیریت شبکه بهداشت پسماندهای پزشکی در محلی که مشکل زیست‌محیطی ندارد منتقل و عادی‌سازی پسماند انجام شود.

اسلامشهر محلی برای دفع پسماندهای ساختمانی ندارد

 

حمزه خوارزمشاهی رئیس شورای شهرستان اسلامشهر هم در جلسه مشترک مدیریت پسماند با شورای شهرستان اظهار کرد: به همت شورای شهرستان یکی از شرکت‌های مطرح دانش‌بنیان و فناور در حوزه دفع پسماند در این جلسه حضور یافت و به ارائه گزارش در خصوص نحوه مدیریت پسماند شهری، صنعتی و ساختمانی پرداخت تا در صورت لزوم از دانش و مهارت آن‌ها برای مدیریت پسماند استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان روستایی با ۳۰ هزار نفر جمعیت داریم که پسماند زیادی تولید می‌کند، افزود: در حوزه پسماند نباید روستاها را نادیده بگیریم، شهرهای چهاردانگه، احمدآباد، اسلامشهر و روستاهای شهرستان همگی باید در حوزه مدیریت پسماند پای‌کار باشند تا مشکلات این حوزه مرتفع شود.

خوارزمشاهی تأکید کرد: شهر اسلامشهر به‌عنوان دومین کلانشهر استان تهران محلی برای تخلیه نخاله‌های ساختمانی شهرهای همجوار شده که مشکلات این حوزه را دوچندان کرده است و همواره شب‌ها شاهد تخلیه نخاله در ورودی‌های شهرها و روستاهای شهرستان هستیم.

رئیس شورای شهرستان اسلامشهر گفت: برای جمع‌آوری و انتقال نخاله‌های تخلیه‌شده در سطح اسلامشهر به محل اصلی باید ده‌ها برابر هزینه شود، امیدوارم فرماندار شهرستان، مسئولان قضایی و انتظامی و دیگر مسئولین با پیگیری این موضوع و ایجاد محلی مناسب برای تخلیه نخاله‌های ساختمانی مانع از تخلیه پسماندهای ساختمانی در حاشیه شهرها و روستاهای این شهرستان باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، شهرستان اسلامشهر از سال ۹۸ محلی برای دفع پسماندهای ساختمانی نداشته و این پسماندها در تمام نقاط سطح شهر‌ها و روستاها، بستر رودخانه‌ها و معابر ورودی و خروجی شهرها توسط خودروها تخلیه‌شده و علاوه بر آلودگی بصری، هزینه مضاعف جابه‌جایی برای شهرداری‌ها، مشکلات زیست‌محیطی را هم به همراه داشته است.

پایان پیام/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]