بازار مسکن گیج است/ هزینه ساخت مسکن ملی متری ۱۰ میلیون تومان
بازار مسکن گیج است/ هزینه ساخت مسکن ملی متری ۱۰ میلیون تومان

صیادی، مدیر عامل شهر جدید پرند با تاکید بر اینکه بازار مسکن این روزها گیج است و رکود حاکم بر بازار مسکن کشور تاثیر بسزایی در خرید و فروش مسکن در شهر جدید پرند گذاشته است گفت: هزینه ساخت مسکن ملی متری ۱۰ میلیون تومان است.

به گزارش خبرنگار «اقتصاد آنلاین»؛ آرش صیادی امروز در جمع خبرنگاران بازدید کننده از شهر جدید پرند با تاکید بر اینکه در دولت سیزدهم تا کنون ۱۱هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی تحویل متقاضیان شده است و در برنامه است که چهار هزار واحد مسکونی حداکثر تا دو ماه آینده، و پنج هزار واحد مسکونی دیگر تا پایان سال تحویل متقاضیان شود گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ساخت ۳۳ هزار و ۵۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در پرند آغاز شده که از این تعداد تاکنون ۱۱ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی به متقاضیان تحویل شده است.

آورده متقاضیان مسکن ملی بین ۶۵۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان است
مدیر عامل شهر جدید پرند در پاسخ به این پرسش خبرنگار «اقتصاد آنلاین» مبنی بر این که هزینه تمام شده واحدهای مسکن ملی چقدر است؟ ادامه داد: متوسط ساخت مسکن ملی متری ۱۰ میلیون تومان است. اما در مورد جزئیات واگذاری واحدهای مسکن ملی باید گفت که برخی از واحدهای مسکونی که اتفاقا در آستانه تحویل قرار دارند، آورده متقاضیان بین ۶۵۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان است و با آورده نقدی متقاضیان و ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات هزینه تمام شده واحدهای آماده بهره‌برداری در مجموع حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان می‌شود.
صیادی در ادامه گفت: وزارت راه و شهرسازی در خصوص هزینه ساخت مسکن ملی تلاش کرده است که قیمت را در کل کشور مدیریت کند و قیمت یکسانی داشته باشد. اما واقعیت این است که تورم با این قیمت همخوانی ندارد و یکسان نیست. تلاش دولت و وزارت راه و شهرسازی این است که با حداقل قیمت ممکن این اقدام و ساخت مسکن انجام شود. زمین از قیمت مسکن حذف شد به همین خاطر در اراضی دولتی احداث می شود و در حوزه خدمات مهندسی، مدیریت پروژه و پروانه ساخت قرار شده است که با حداقل ممکن کار انجام شود.
بازار مسکن گیج است و رکود حاکم بر بازار مسکن در تهران باعث شده تا بازار مسکن پرند هم در رکود فرو برود
او در پاسخ به این پرسش خبرنگار «اقتصاد آنلاین» که پرسید آیا رکود خرید و فروش مسکن به شهر جدید پرند نیز سرایت کرده است؟ چرا که قیمت ها در این شهر نسبت به سایر شهرها ارزان تر است پس باید تا حدودی شاهد رونق خرید و فروش و وجود قدرت خرید بالا در این منطقه باشیم؟ گفت: بازار مسکن فعلا گیج است. اما رکود حاکم بر بازار مسکن در شهرهای بزرگ و تهران باعث شده تا بازار مسکن هم در رکود فرو برود.
هزینه تمام شده مسکن ملی متری ۱۰ میلیون تومان است
وی افزود: اما با قراردادهایی که بسته شده است که قراردادها تعدیل دارند و اصرار می کنیم به متقاضیان مسکن ملی که اقساط را پرداخت کنند. اولین پروژه مسکن ملی که در تیر ماه ۱۴۰۱ بود و الان بخشی از این پروژه آماده تحویل است تقریبا عدد فیکسی نیست و با تلورانس ۵ درصد حدود متری ۱۰ میلیون تومان هزینه تمام شده آن است.
صیادی یادآوری کرد: مسکن ملی بر عکس پروژه های مسکن مهر که قیمت های ثابتی داشتند تعدیل برای آنها در نظر گرفته شده است هر چقدر که پروژه طولانی تر شود قیمت تمام شده افزایش می یابد و برای همین است که تلاش می کنیم سازنده ها به موقع بسازند اما شرط آن این است که مردم و متقاضیان مسکن ملی به موقع اقساط خود را پرداخت کنند تا فرایند تحویل و اتمام پروژه طولانی نشود.
صیادی گفت: هم‌اکنون ۴ هزار واحد نهضت ملی مسکن آماده بهره‌برداری به شرط تامین خدمات توسط دستگاه‌های خدمات‌رسان است که ۱۷۰۰ واحد از آن نهضت ملی مسکن و مابقی مشارکتی است و ۷۰۰ واحد باقی مانده مسکن مهر است که طی ماه‌های آتی به بهره‌برداری می‌رسد.
وی تاکید کرد: طبق قانون جهش تولید مسکن متقاضی باید تنها حق انشعاب را پرداخت کند و تاخیر در تحویل این واحدها به دلیل عدم تامین منابع مالی از سوی وزارت نفت و وزارت نیرو است.
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند با بیان اینکه رشد جمعیت در شهر جدید پرند رو به افزایش است، گفت: جمعیت پرند از ۳۵۰ هزار نفر رد شده است و جمعیت ۳۷هزار نفری دانش آموز داریم و این آمارها نشان می‌دهد جمعیت پرند به ۴۰۰ هزار نفر نزدیک است.
صیادی افزود: در سال گذشته و امسال ۷ مدرسه و ۱۴۰۳ تحویل آموزش و پرورش داده و می‌دهیم و سه مدرسه در دست ساخت داریم.
صیادی بیان کرد: بیمارستان دولتی در شهر جدید پرند وجود نداشت که بعد از پیگیری‌های صورت گرفته مجوز ساخت بیمارستان اخذ شد و بناست تا ابتدای خرداد ماه، بیمارستان دولتی که به صورت مشارکتی ساخته می‌شود، کلنگ سازی شود.
مدیرعامل شرکت عمران پرند با بیان اینکه محدودیت جدی در بحث زمین در پرند وجود دارد گفت: برای ۵۰ هزار متقاضی هنوز زمین تامین نشده است و با توجه به محدودیت تامین زمین، با ایجاد شهرک در صدد جبران کمبودها هستیم. تلاش دولت آن است که ساخت مسکن با کمترین هزینه‌ها صورت گیرد به طوری که قیمت زمین را به حداقل ممکن رسانده‌ایم.
مدیرعامل شرکت عمران پرند درباره الحاق اراضی به محدوده شهر پرند برای ساخت نهضت ملی مسکن توضیح داد: تاکنون بیش از ۴۴۰ هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن به محدوده شهر پرند الحاق شد. همچنین برای ساخت شهرک اعتمادیه به میزان ۳۲۰ هکتار زمین با ظرفیت ۱۰ هزار واحد مسکونی تامین شده است که کار آماده سازی این شهرک به زودی آغاز می‌شود.
وی در خصوص ساماندهی مشاوران املاک گفت: در پرند طی ۳ نوبت به شکل میدانی کار ساماندهی مشاوران املاک انجام شد که در طی این بازدیدها ۱۳۸ بنگاه غیرمجاز شناسایی و تذکرات لازم به آنها داده شد که برخی از آنها رفع نقص کرده و برخی پلمب شدند.
مدیرعامل شرکت عمران پرند همچنین در خصوص خانه‌های خالی در پرند گفت: ۱۳هزار واحد خالی از سکنه در پرند شناسایی شد که ۱۰ هزار واحد به سازمان امور مالیاتی معرفی شدند.
وی همچنین با اشاره به سوداگری برخی مشاوران املاک در بازار مسکن پرند، تصریح کرد: تعدادی از مشاوران املاک در پرند داریم که متخلف هستند. با همراهی دستگاهای ذی ربط طی چند مورد با مشاوران املاک متخلف برخورد شد. بر این اساس حدود ۱۳۸ بنگاه غیرمجاز شناسایی و برخی از آنها پلمب شدند. در مجموع نظارت بر مشاوران املاک به عنوان برنامه ویژه وزارت راه و شهرسازی در دست پیگیری است.
صیادی از ساخت بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی پرند خبر داد و گفت: در شهر جدید پرند بیمارستان دولتی نداریم اما تلاش ما این است که ۵۰ درصد از هزینه احداث بیمارستان را شرکت عمران پرند تامین کند. امیدواریم اواخر خرداد یا اوایل تیرماه امسال شاهد کلنگ زنی بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی پرند باشیم.
مدیر عامل شهر جدید پرند در خصوص تخلف صورت گرفته در شرکت عمران پرند، گفت: در گذشته مسائلی در پرند بود که با دستور مقام قضایی پیگیری هایی صورت گرفت. در این رابطه نیز افرادی بازداشت شده اند.
مدیرعامل شرکت عمران شهر پرند در پاسخ به این پرسش که از بازداشت مدیران سابق شهر جدید پرند چه خبر؟ تاکید کرد: با توجه به اینکه کیفرخواست صادر نشده از جزییات این تخلف اطلاع نداریم.
دیرعامل شرکت عمران پرند همچنین، گفت: ریل باس یک معارض در محدوده اسلامشهر دارد، در توافقی که در گذشته با راه آهن جمهوری اسلامی ایران داشتیم قرار شد در دو خطه کردن کردن ریل باس شرکت عمران کمک کند.
صیادی ادامه داد: در آن مقطع این توافق انجام نشد چراکه معارض سنگینی دارد. چنانچه راه آهن مشکل معارض ریل باس را برطرف و خط مترو پرند را نیز دو خطه کند، حتما به ریل باس کمک خواهیم کرد.
وی در ادامه با تاکید بر غیرقانونی بودن خرید و فروش امتیاز نهضت ملی مسکن، اضافه کرد: با توجه به اینکه امکان دارد در ادامه پروژه به هر دلیلی امتیاز نهضت ملی مسکن سلب شود، از مردم می خواهیم به چنین معاملاتی ورود نکرده و خود را گرفتار نکنند.
وی همچنین درباره نهضت ملی مسکن خبرنگاران گفت: در زمان حاضر ۸۰۰ واحد برای هنرمندان و خبرنگاران معرفی شده از سوی وزارت ارشاد در حال ساخت است که در مرحله بتن ریزی قرار دارد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]