معاون استاندار تهران: شهرداری ویژه باید در شهرری ایجاد شود
معاون استاندار تهران: شهرداری ویژه باید در شهرری ایجاد شود

معاون استاندار تهران گفت: عدم استقلال مدیریت شهری در بخش مرکزی ری از معضلات و موانع رشد این شهرستان است که باعث عقب ماندگی شده لذا باید شهرداری ویژه در شهرری ایجاد شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، مهدی باب الحوائجی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری در نشست شورای اداری شهرستان ری اظهار کرد: یکی از معضلات و موانع رشد شهرستان ری، عدم استقلال مدیریت شهری در بخش مرکزی ری است که باعث عقب ماندگی شهرری شده است.

وی با اشاره به اینکه فرمانداری ری نمی‌تواند نظارتی بر پروژه‌های شهری منطقه ۲۰ داشته باشد، گفت: همه شهرهای شهرستان تحت نظارت فرمانداری ری هستند اما منطقه ۲۰ به دلیل اینکه زیرمجموعه شهرداری تهران است، نمی‌توانیم به پروژه‌های آنها ورود کنیم.

فرماندار ویژه شهرستان ری با انتقاد از وضعیت پروژه میدان شهرری تصریح کرد: منطقه ۲۰ تحت مدیریت ما نیست لذا نمی‌توانم پروژه‌های شهری را اولویت بندی کنم و در خصوص آنها پاسخگو باشم. این سبک مدیریتی که از گذشته در ری بوده، درست نیست و خیلی از اتفاقاتی که افتاده و اتفاقاتی که نیفتاده به همین دلیل است.

باب الحوائجی بیان کرد: فرمانداری ری ویژه است، باید شهرداری این شهر نیز ویژه باشد زیرا در این صورت می توانیم با مدیریت شهرداری ویژه، مشکلات ری احصا کنیم و ذیل آن کارگروه‌هایی برای رفع مشکلات و اجرای پروژه‌ها ایجاد کنیم. 

پروژه‌های ارزش افزوده اجرا می‌شود

وی با بیان اینکه ارزش‌افزوده در کمیته برنامه‌ریزی تعیین تکلیف می‌شود و اقدامات آن بر مبنای روال مشخصی است که در اختیار فرماندار است، افزود: پروژه‌هایی که می‌بایست از محل ارزش افزوده تأمین شود، اجرایی خواهد شد و نحوه هزینه کرد ارزش‌افزوده اولویت‌بندی می‌شود.

معاون استاندار تهران ادامه داد: پروژه کمربندی قلعه‌نو از محل ارزش‌افزوده به میزان ۱۰۰ میلیارد تومان تأمین اعتبار شده و اجرای آن جزو تعهدات فرمانداری ویژه شهرستان ری است که باید پیمانکار آن مشخص و فرآیند و روند اجرا را طی کند.

باب‌الحوائجی عنوان کرد: مدیران ادارات، پروژه‌های خود را اولویت‌بندی و در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان پیشنهاد دهند، پس از تصمیم‌گیری بر اساس نیاز و اولویت مردم به مصلحت شهرستان اجرایی می‌شود.
 

معاون استاندار تهران: شهرداری ویژه باید در شهرری ایجاد شود

 

مدیران بی‌برنامه کناره‌گیری کنند

وی در ادامه با تاکید بر تلاش مضاعف مدیران دستگاه‌های اجرایی اذعان کرد: دولت مردمی و در راس آن آیت الله رئیسی با تلاش شبانه روزی در حال خدمت رسانی به مردم است لذا مدیران شهرستانی دولت مردمی نیز باید به همین سبک فعالیت کنند و هیچگونه کوتاهی و کم کاری پذیرفته نیست.

فرماندار ویژه شهرستان ری با تاکید بر دیدارهای مردمی اظهار کرد: همه مدیران شهرستان، علاوه بر برپایی میز خدمت باید طبق برنامه زمان بندی شخصا دیدارهای چهره به چهره با مردم داشته باشند و از نزدیک در جریان مشکلات مردم قرار بگیرند و برای رفع آنها تلاش کنند.

باب الحوائجی با اشاره به اینکه نظارت‌های محسوس و نامحسوس از ادارات سطح شهرستان در حال انجام است، تاکید کرد: مدیران در جهت به‌روزرسانی و تغییر خود باید اقدام کنند زیرا قوانین، آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌ها روزبه‌روز در حال تغییر است و باید مدیران برای افزایش و ارتقای دانش و اطلاعات برنامه‌ریزی لازم را ارائه دهند.

وی با بیان اینکه تغییرات و اصلاحاتی باید در روند مدیریت‌های مختلف ری انجام شود خاطرنشان کرد: در شهرستان ری ساختارها و رفتارها باید تغییر کند و نیز اتحاد، انسجام، برادری و تعاملات و اقتدار مدیریتی اجرایی شود تا شهرستان ری در تراز واقعی خود قرار گیرد.
 

معاون استاندار تهران: شهرداری ویژه باید در شهرری ایجاد شود

 

معاون استاندار تهران با اشاره به اینکه بر اساس ماده ۸ قانون، روسای ادارات و بالاترین مقامات اداری شهرستان با هماهنگی فرماندار منصوب می‌شوند، اضافه کرد: شورای اداری مهمترین برنامه شهرستان است که خط و مشی‌ مدیریتی در آن رقم می‌خورد لذا همه مدیران باید در آن شرکت کنند.

باب الحوائجی در پایان با انتقاد از بی‌برنامگی برخی مدیران در سطح‌ شهرستان گفت: مدیری مقتدر است که از قوانین و مقررات اطلاع داشته باشد لذا مدیری که برنامه ندارد و نمی‌تواند با سیاست‌های دولت کار کند باید کناره گیری کند.

پایان پیام/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]