خبر جدید از واریز معوقات ۲ ساله فرهنگیان بازنشسته
خبر جدید از واریز معوقات ۲ ساله فرهنگیان بازنشسته

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اطلاعات دقیق تری درباره زمان واریز حقوق فرهنگیان بازنشسته داد.

به گزارش نبض بازار، آخرین روز‌های مهرماه است و اخبار رسیده از تامین اعتبار پرداخت حقوق فرهنگیان بازنشسته گمانه زنی درباره زمان واریز را تقویت کرده است.

اکنون  اخبار جدید این انتظار وجود دارد که معوقات فرهنگیان بازنشسته از سوی صندوق بازنشستگی کشوری تا هفته اول آبان پرداخت شود.

با از صدور احکام رتبه بندی معلمان، با واریز ۱۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت حق و حقوق بازنشستگان فرهنگی، خبر جدیدی درباره زمان واریز مطالبان معلمان بازنشسته منتشر شد. شماری از معلمان بازنشسته می‌گویند: بعد از نزدیک دو سال هنوز پاداش پایان خدمت ما واریز نشده است. چند بازنشسته فرهنگی در تماس با ایلنا، از عدم واریز پاداش پایان خدمت خود انتقاد کردند؛ این بازنشستگان که نگران کاهش قدرت خرید پاداش پایان خدمت خود هستند، نزدیک دو سال است که منتظرند تا معوقات مزدی‌شان پرداخت شود.

در روز‌های اخیر، ولی اسماعیلی،نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس گفت: ۳۵ هزار میلیارد تومان برای مطالبات گندمکاران و ۱۰ هزار میلیارد تومان نیز برای پرداخت حق و حقوق بازنشستگان تامین شده و دولت قرار است تا آخر مهرماه این مبالغ را واریز کند.
سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه گفت: براساس توافق مجلس و دولت مقرر شد تا در انتهای اجرای برنامه هفتم بازنشستگانی که ذیل دولت تعریف می‌شوند به میزان ۸۰ تا ۹۰ درصد کارکنان دولت حقوق دریافت کنند.

وی با بیان اینکه برای اولین بار در چند سالی که آزمون استخدامی ماده ۲۸ برگزار می‌شد، امسال رایزنی کردیم تا تکمیل ظرفیت هم برای این آزمون‌ها صورت گیرد، توضیح داد: سازمان استخدامی هم با ما همکاری کردند. دفترچه تکمیل ظرفیت آموزگاری را تحویل دادیم و با سازمان اداری و استخدامی نشستی داشتیم و تحویل سازمان سنجش شده و دیروز نیز اعلام شد.

رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه رتبه بندی و احکام جدید چه زمانی اعلام می‌شود، تصریح کرد: بررسی اولیه تمام اعتراضات صورت گرفته و به اتمام رسیده و رتبه‌بندی انجام شده است. رتبه‌های یک و ۲ را باید هیات ممیزه در استان‌ها رسیدگی می‌کردند که ابلاغ شد. ماه قبل پس از رسیدگی به اعتراضات، ۵۹ هزار حکم جدید در رتبه‌بندی صادر و در کارتابل‌های اداری استان‌ها قرار داده شد و حتی معوقه ۶ ماهه هم واریز شد.

خالقی در مورد صدور احکام بازنشسته‌ها، تصریح کرد: احکام تعداد زیادی از بازنشسته‌ها صادر شده است. این‌ها را در اولویت قرار داده بودیم و بقیه هم در حال بررسی هستند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]