قیمت برنج خارجی امروز ۴ آبان ۱۴۰۲
قیمت برنج خارجی امروز ۴ آبان ۱۴۰۲

قیمت جدید انواع برنج خارجی امروز ۴ آبان ۱۴۰۲ را می‌توانید در گزارش زیر مشاهده کنید.

به گزارش نبض بازار ، قیمت برنج خارجی چند سالی است که با توجه به گرانی برنج ایرانی، در سفره‌های مردم جای گرفته که برنج هندی و پاکستانی بین مردم بسیار پر طرفدار است .

طبق اعلام روابط عمومی انجمن تامین و تولید کنندگان برنج، رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران اخیرا از عرضه برنج هندی دولتی توسط شرکت بازرگانی دولتی خبرداده و تأکید کرده انواع برنج ایرانی و وارداتی به وفور در بازار وجود دارد و بازار در ثبات و آرامش کامل به سر می‌برد.

رضا کنگری رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران اعلام کرده است که برنج‌های هندی وارداتی که شرکت بازرگانی دولتی به بازار عرضه کرده است ۳۳ هزار تومان به دست بنکداری‌ها می‌رسد و به قیمت ۳۴ هزار تومان در میان عمده‌فروشی‌ها توزیع می‌شود و درنهایت با قیمت ۳۵ هزار تومان به دست مصرف‌کنندگان نهایی می‌رسد.

به گفته وی، برنج‌های وارداتی که از قبل در بازار موجود است در عمده‌فروشی‌ها از ۳۶ هزار تا قیمت ۵۸ هزار تومان عرضه می‌شود که با لحاظ حدود ۱۵ الی ۲۰ درصد سود در خرده‌فروشی‌ها به مردم فروخته می‌شود.

همچنین برنج پاکستانی در دو مدل در بازار موجود است که برنج باسماتی ۳۸۶ پاکستانی از ۳۳ هزار تا ۳۹ هزار تومان و نوع دیگر برنج پاکستانی که برنج سوپر باسماتی است از ۴۹ هزار تا ۵۵ هزار در عمده‌فروشی‌ها موجود است و برنج ایرانی در ارقام پرمحصول مانند ندا و شیرودی از ۳۸ هزار تومان موجود است و قیمت عمده‌فروشی بهترین رقم برنج ایرانی هم که هاشمی گیلان است ۹۵ هزار تا ۱۰۰ هزار تومان است.

انواع برنج وارداتی با قیمت و کیفیت مناسب توسط بخش خصوصی در بازار عرضه می‌شود و فعالان بازار از ثبات و آرامش حاکم بر بازار برنج خبر می‌دهند و از طرفی با ورود بخش خصوصی برای خرید و توزیع برنج ایرانی، قیمت‌ها تعدیل و هیچ نگرانی و دغدغه‌ای برای بازار دومین محصول غذایی استراتژیک کشور وجود ندارد.

بر اساس مأموریت‌های قانونی تعریف شده، شرکت بازرگانی دولتی موظف به خرید و نگهداری برنج ذخیره احتیاط کشور است تا در شرایط بحرانی ذخایر را آزاد و اجازه ندهد بازار کشور با محدودیت و کاهش عرضه روبرو شود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]