آخرین خبر از افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بانک رفاه امروز ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
آخرین خبر از افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بانک رفاه امروز ۲۶ فروردین ۱۴۰۳

انتظار می‌رود هیات دولت با افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی موافقت کند که در این صورت، حقوق بازنشستگان حداقل بگیر به میزان ۳۵ درصد افزایش خواهد یافت.

به گزارش نبض بازار، واریز اولین حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در سال ۱۴۰۳ از تاریخ ۲۰ فروردین آغاز شد. اما این واریز، مشابه سال گذشته است و تاکنون هیچ افزایشی در آن اعمال نشده است. بر اساس گفته میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در حقوق اردیبهشت آنان اعمال خواهد شد و حقوق فروردین آنها همراه با حقوق خردادماه پرداخت خواهد شد.
با توجه به مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تأمین اجتماعی، افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی هر سال توسط هیات وزیران تصویب می‌شود، به‌گونه‌ای‌که حداقل دریافتی بازنشستگان از حداقل حقوق مصوب کارگران کمتر نباشد.
بنابراین، انتظار می‌رود هیات دولت با افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی موافقت کند که در این صورت، حقوق بازنشستگان حداقل بگیر به میزان ۳۵ درصد افزایش خواهد یافت و برای بازنشستگان سایر سطوح مزدی نیز باید افزایش ۲۲ درصدی به‌اضافه رقم ثابت ماهانه ۶۹۰ هزار تومان اعمال شود.
با توجه به اینکه بازنشستگان تأمین اجتماعی وابستگی به بودجه عمومی کشور ندارند و طبق قانون تأمین اجتماعی باید حقوق آنها در هر سال تعیین شود، دولت نمی‌تواند افزایش تعیین شده برای حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری را برای آنها اعمال کند.
همچنین، در ماده ۹۶ قانون تأمین اجتماعی، این سازمان مکلف شده حقوق پرداختی کارگران بازنشسته را بر اساس افزایش هزینه‌های زندگی و مطابق با تورم واقعی کشور به‌روزرسانی کند، به‌گونه‌ای که کارگر بازنشسته بتواند با حقوق بازنشستگی خود یک زندگی معقول و آبرومندانه داشته باشد. 
منبع:ایلنا

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]