دفتر میرسلیم به سخنان علی اصغر امیری واکنش نشان داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، دفتر مصطفی میرسلیم در جواب گزارش و سخنان خلاف واقع ،کذب محض و دروغ آقای علی اصغر امیری که مصداق کامل نشر اکاذیب است به آگاهی می رساند:
۱-قرارداد اولیهٔ اجاره به شرط تملیک فی مابینِ وزارت راه و شهرسازی و شرکت سهامی خاصِ تهران ستارهٔ غرب فراز مورخ ۱۳۹۶/۰۷/۳۰ و مصوبهٔ بند ۸ صورت جلسهٔ ۶۳۵ در تاریخ ۱۴۰۰/۱۱/۲۴ است که نشان می‌دهد تقریباً ۲ سال از مصوبهٔ غیرقانونی به علت به حد نصاب رسیدن امضاهای مخالف  فوق می گذرد، در حالی که آقای امیری به دروغ، به ۸ سال اشاره کرده است!
۲- آقای امیری که مطالبی چنان پیش پا افتاده و غیر فنّی را مطرح کرده، چرا به مخالفت معاون بازرسی کل کشور و همچنین مخالفت دبیر سابق و فعلی شورای عالی شهرسازی ومعماری ایران کوچک ترین اشاره ای نکرده است؟! گرچه دستور توقف مصوبهٔ هتل ۴۳ طبقه (بند ۸ مصوبهٔ ۶۳۵ کمیسیون مادهٔ ۵ شهر تهران) را معاون نظارت و بررسی امور سیاسی و قضایی بازرسی کل کشور، در نامهٔ شمارهٔ ۳۲۸۲۹۰ مورخ ۱۴۰۱/۱۰/۱۷ ، به وزیر راه و شهرسازی صادر کرده است!
۳-آقای امیری، به ابلاغ غیرقانونی مصوبهٔ مذکور به توسط رئیس دبیرخانهٔ کمیسیون مادهٔ ۵ شهر تهران، آقای فاطمی عقدا، اشاره کرده است که فاقد حد نصاب حداقل ۴ امضای موافق از ۷ امضا است و حتی برخی از اعضای صاحب رأی کمیسیون، مصوبه را مخالف و مشروط امضا کرده اند که در نامهٔ سازمان بازرسی کل کشور هم به آن اشاره شده است .
۴-آقای امیری چرا به عدم رعایت مفاد دستورالعمل پهنهٔ گسلی پایتخت، مصوبهٔ ۱۳۹۹ شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در پروندهٔ احداث هتل ۴۳طبقهٔ اسپیناس که هم روی گسل قرار دارد و هم در ارتفاع بیش از ۱۸۰۰ متر واقع شده، و همچنین به مصوبهٔ بلندمرتبه سازی شورای عالی، مبنی بر عدم تجاوز به ارتفاعات البرز که بنوعی از مصادیق انفال عمومی است و نمونه ای از کوه خواری محسوب می شود، اشاره ای نکرده‌است؟
۵- ِبا توجه به اینکه ملک موصوف دارای کاربری ۱۲۰٪ تراکم تثبیت شدهٔ آموزشی بوده، به تأسی از مواد ۴۷ و ۴۹ آئین نامهٔ نحوهٔ بررسی و تصویب طرح ها، مصوبهٔ مورخ ۱۳۷۸/۱۰/۱۲ هیأت وزیران، تغییر کاربری اراضی خدماتی (آموزشی) به شرط احراز و اثبات ضرورت تغییر طرح تفصیلی در کمیسیون مادهٔ ۵، پیشاپیش مستلزم اخذ موافقتِ آموزش و پرورش و ارائهٔ پیشنهاد زمین یا ملک جایگزین به کمیسیون است، چرا این موارد را نیز در این پروندهٔ مرجع بررسی و تصویب طرح، مراعات و طی نکرده است؟!
۶-علاوه بر دانشگاه صنعتی امیرکبیر، مرکز تحقیقات راه ‌و ساختمان هم با مصوبهٔ مذکور مخالفت کرده‌اند. مفاد مصوبهٔ مشروط کمیسیون مادهٔ ۵ هم رعایت نشده است، چراکه پاسخ مفاد نامهٔ سال‌ جاری مرکز تحقیقات مسکن وابسته به وزارت راه و شهرسازی، مبیّن ضرورت صحه نهادن و مراعات ضوابط پهنهٔ گسلی است.
۷-  تصمیمات کمیسیون مادهٔ ۵ نباید منجر به برهم خوردن انضباط  و قواعد شهری (ضوابط، مقررات و احکام طرح های توسعهٔ شهری پایتخت و مشخصاً طرح جامع سوم تهران و طرح تفصیلی ملاک عمل) در بلوک هایی از شهر و تجاوز به حقوق ساکنان و مجاورین املاک مطروحه شود (مواردی نظیر: ایجاد اشراف و سلب محرمیت، کاهش یا حذف نور گیری مجاورین پلاک های همسایه و سایه اندازی بر املاک و اماکن مجاور و امثال آن) و یا باعث اختلال در بافت شهری، افزایش سفر و ایجاد ازدحام از طریق وضع کاربری های نامتعارف و جاذب سفر گردد، زیرا در صورت احداث بنا در چارچوب چنان مصوبات و مجوزهایی، آرامش محله ای کلاً برهم خواهد خورد و علاوه بر تجاوز به حقوق عامه، نوعی خیانت به کالبد و روح و روان شهروندان نیز محسوب می شود.
۸- چرا در خصوص قطع بیش از ۱۰۰ اصله درخت کاج ۳۰ ساله صحبتی نشده ‌است؟
۹- سایر موارد از جمله ۶ طبقهٔ تجاری، تراکم بیش از ۱۳۰۰٪، اتمام و قرارداد یک ساله با زمین شهری و به دنبال آن، ابطال قرارداد و نحوهٔ قیمت گذاری و اجارهٔ ملکِ موصوف نیز نباید نادیده گرفته شود.
 یادآور می شود که نامه نگاری های صورت گرفته در اجابت درخواست ها و شکوائیه ها و استشهادیه های اهالی محترم حریم هتل ولنجک بوده که به امضای بیش از ۲۰۰ نفر رسیده و در تمام موارد یادشده، از شهرداری تهران شکایت شده است و نه از آقای امیری؛ لذا درخصوص اظهارات ناروای او و ضرورت اعادهٔ حیثیت، برای جناب آقای مهندس میرسلیم حق شکایت علیه نام برده در محاکم قضایی محفوظ است. والسلام علی من اتبع الهدی.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]