ایرانیان مقیم خارج در چه موضوعاتی مشاوره برگزار می کنند؟
ایرانیان مقیم خارج در چه موضوعاتی مشاوره برگزار می کنند؟
دوری از خانه و خانواده و مهاجرت کردن به یک کشور دیگر، می‌تواند برای بسیاری از افراد ناراحت کننده باشد؛ اما در نهایت آن‌ها مهاجرت را انتخاب کرده‌اند.

ایرانیان خارج از کشور، ممکن است با موضوعات مختلفی از جمله برقراری ارتباطات اجتماعی، مسائل حقوقی و تحصیلی، سازگار شدن با محیط جدید و غیره روبرو شوند و نیاز به مشاوره داشته باشند. در این مقاله موضوعاتی را که ایرانیان مقیم خارج به عنوان موضوع مشاوره در نظر می‌گیرند، مورد بررسی قرار می‌دهیم.

مشاوره آنلاین برای ایرانیان مقیم خارج چه اهمیتی دارد؟

مهاجرت به کشوری دیگر، برای بسیاری از افراد می‌تواند استرس‌های زیادی را به همراه داشته باشد. هر چند که آن‌ها این مسیر را برای زندگی خود انتخاب کرده‌اند‌. مخصوصاً ماه‌های اول مهاجرت، این اضطراب‌ها می‌توانند بیشتر باشند و افراد مهاجر به دلیل این که با زبان و فرهنگ کشور مورد نظر آشنا نیستند، می‌توانند از این بابت احساس ناراحتی کنند.

از طرفی دیگر دور شدن از خانواده نیز، یکی دیگر از دلایل ناراحتی آن‌ها است. در این صورت آن‌ها به مشاوره نیاز پیدا می‌کنند و می‌توانند از مشاوره روانشناسی آنلاین استفاده کنند و با این کار، کمک بزرگی به خود می‌کنند. مسلماً مشاوری که با فرهنگ شما آشنا باشد، می‌تواند به شما در بسیاری از موارد کمک کند تا بتوانید احساسات خود را بهبود دهید و با چالش‌های مهاجرت کنار بیایید.

اهمیت مشاوره برای ایرانیان مقیم خارج، به این شکل است که افراد می‌توانند از طریق مشاوره در کار خود و همینطور تحصیل و شرایط خانوادگی خود، پیشرفت خوبی داشته باشند. به طور کلی ایجاد چالش‌های عاطفی برای افرادی که به کشورهای دیگر مهاجرت می‌کنند، اهمیت مشاوره آنلاین را بیشتر آشکار می‌کند. خوشبختانه سایت های زیادی مانند wikiravan.com خدمات مشاوره خارج از کشور به فارسی زبانان ارائه می دهند که ارتباط با متخصص را ساده تر کرده است. شاید هزینه مشاوره برای خارج از ایران کمی بیشتر باشد، اما ارزش آن بسیار زیاد است.

ایرانیان مقیم خارج در چه نوع موضوعاتی می‌توانند جلسات مشاور را برگزار کنند؟ (تقسیم بندی جزئی)

مشاوره روانشناسی خارج ایران

موضوعات رایجی برای برگزاری جلسات مشاوره برای ایرانیان مقیم خارج وجود دارند که این موضوعات عبارت‌اند از:

  • افسردگی: مسلماً یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی که افراد مهاجر می‌توانند پس از مهاجرت از کشور خود تجربه کنند، افسردگی است. زمانی که یک فرد از خانواده و وطن خود دور می‌شود، خیلی طبیعی است که ناراحتی عمیقی را تجربه کند که در نهایت ممکن است منجر به افسردگی شود. بنابراین افسردگی یکی از موضوعاتی است که ایرانیان می‌توانند در جلسات مشاوره آنلاین در مورد آن صحبت کنند و در نهایت به حل آن بپردازند.
  • استرس و اضطراب: از جمله چالش‌های دیگری که می‌تواند برای افراد مهاجر به وجود بیاید، استرس و اضطراب است. زمانی که افراد پا به کشور جدیدی می‌گذارند، با شرایط جدیدی مواجه می‌شوند و این مورد می‌تواند اضطرابی را در آن‌ها به وجود آورد. این که آیا می‌توانند با این شرایط جدید کنار بیایند و خود را با آن‌ها وفق دهند یا این که آیا می‌توانند در این کشور از لحاظ گوناگون به موفقیت دست پیدا کنند یا نه؟ به هر حال تمامی این موارد می‌تواند باعث اضطراب در آن‌ها شود و برای رفع آن، نیاز به مشاوره پیدا می‌کنند‌.
  • مشکلات نوجوانان: برخی از افراد زمانی که مهاجرت می‌کنند دارای فرزند هستند و با توجه به این که فرهنگ کشورهای مختلف با یکدیگر متفاوت است، این نگرانی ممکن است در آن‌ها به وجود بیاید که فرزند آن‌ها چگونه می‌تواند در این کشور زندگی کند؛ یا این که چگونه می‌تواند خود را با فرهنگ آن کشور وفق دهد. در این صورت آن‌ها می‌توانند از مشاور نوجوان کمک بگیرند.
  • زوج درمانی: یکی از نکاتی که در مورد مهاجرت به خارج از کشور وجود دارد، این است که این امر می‌تواند روی روابط زناشویی نیز تاثیر بگذارد. تجربه نشان داده که مهاجران زمانی که به کشور دیگری مهاجرت می‌کنند، اختلافات بزرگی بین آن‌ها و همسرشان به وجود می‌آید.
  • مشاوره کودک و نوجوان: بچه ها و نوجوانان به دلیل تغییر محیط زندگی و مواجهه با شرایط اجتماعی جدید دچار شوک فرهنگی می شوند که درک آن زمان بر است. به همین دلیل یکی از موضوعات مشاوره برای ایرانیان خارج از کشور مربوط به بچه ها و نوجوانان می شود تا در کنار متخصص روانشناس هم زبان بهتر از پس تغییر موقعیت جدید اجتماعی خود بر بیایند. 

امکان دارد که افراد در مواجهه با محل و همینطور فرهنگ جدید، یکسری رفتارهایی را از خود نشان دهند که این رفتارها بین آن‌ها اختلاف به وجود می‌آورد. این مورد هم می‌تواند مانند سایر موارد، حل شود و برای رفع آن، نیاز است که مشاور مهارت کافی را داشته باشد. بنابراین سعی کنید که حتماً از یک روانشناس با تجربه کمک بگیرید.

علاوه بر این موارد، مشکلات دیگری نیز ممکن است برای آن‌ها به وجود بیاید؛ مثلاً مشکلات مالی که تمام این موارد، می‌توانند با انجام مشاوره بهبود بیابند.

مزیت‌های مشاوره آنلاین برای ایرانیان مقیم خارج

مشاوره برای ایرانیان مقیم خارج

مشاوره برای ایرانیان مقیم خارج، برای رهایی از چالش‌ها و مشکلات آن‌ها، می‌تواند مزیت‌های متعددی را به همراه داشته باشد که در ادامه این مزیت‌ها را عنوان خواهیم کرد:

  • کنار آمدن با مشکلات: هنگامی که شما احساساتی مانند تنهایی، خشم، غم و غیره را در وجود خود دارید، یک مشاور با تجربه می‌تواند در یک مکان امن با شما جلسات مشاوره را برگزار کند. اگر شما این مشاوره را به صورت آنلاین نیز انجام دهید، می‌توانید به نتیجه برسید.

در جلسات مشاوره، مشاور به شما می‌گوید که چگونه می‌توانید با مشکلات و چالش‌های مهاجرت خود را وفق دهید. به طور کلی این که شما چگونه با فرهنگ کشور مورد نظر کنار بیایید، مسئله مهمی است که مشاور در این زمینه مهارت‌های لازم را به شما می‌آموزد.

  • برقراری ارتباط آسان و سریع: مزیت دیگر مشاوره آنلاین برای ایرانیان مقیم خارج، این است که آن‌ها می‌توانند با مشاور ارتباط سریع و آسانی برقرار کنند و همینطور این ارتباط برای آن‌ها مقرون به صرفه است.  شما عزیزان به راحتی می‌توانید با استفاده از تماس تلفنی یا تماس تصویری، با مشاور خود ارتباط برقرار کنید و سوالات خود را از مشاور بپرسید.
  • انتخاب محل مشاوره توسط خود فرد: زمانی که شما قصد دارید مشاوره آنلاین را انجام دهید، می‌توانید به راحتی در هر جایی که هستید و احساس راحتی در آنجا می‌کنید، جلسه مشاوره را برگزار کنید. به عنوان مثال محل کار، منزل و غیره، جزء مکان‌هایی هستند که شما به راحتی می‌توانید در آنجا مشاوره دریافت کنید و همینطور این گونه جلسات زمان کمتری را از شما می‌گیرند که به طور کلی این موارد، جزء مزیت‌های مشاوره آنلاین هستند.
  • بهتر بودن جلسات مشاوره آنلاین برای برخی از افراد: برای برخی از افراد، برگزاری جلسات مشاوره به صورت آنلاین بهتر است و مخصوصاً برگزاری این جلسات برای افرادی که بیشتر با تکنولوژی سر و کار دارند، یک مزیت محسوب می‌شود. امروزه برقراری ارتباط و همینطور کار کردن، توسط بسیاری از افراد به صورت آنلاین انجام می‌شود و بنابراین آن‌ها ترجیح می‌دهند که جلسات مشاوره خود را نیز، به صورت آنلاین برگزار کنند.

از طرفی دیگر کسانی که به مشاوره نیاز دارند، می‌توانند در مشاوره آنلاین احساس امنیت و راحتی بیشتری داشته باشند و به راحتی اطلاعات خصوصی خود را با مشاور به اشتراک بگذارند.

  • هزینه کمتر مشاوره آنلاین: در کشورهایی که جزء جهان اول و دوم هستند، جلسات مشاوره می‌توانند هزینه‌های بالایی داشته باشند و برخی از افراد علی رغم نیازی که به مشاوره دارند، توانایی پرداخت هزینه‌های بالای مشاوره را ندارند.

به طور کلی این دسته از افراد می‌توانند برای پرداخت هزینه کمتر، از مشاورهای آنلاین کمک بگیرند و مشکلات خود را با پرداخت هزینه کمتری درمان کنند.

موضوعات کلی مشاوره آنلاین برای ایرانیان مقیم خارج شامل چه مواردی هستند؟

اگر بخواهیم موضوعات مشاوره آنلاین را به صورت کلی مورد بررسی قرار دهیم و انواع آن‌ها را نام ببریم، باید بگوییم که افراد با توجه به ماهیت و همینطور مشکلاتی که دارند، می‌توانند از مشاوره‌های مختلفی بهره‌مند شوند. این مشاوره‌ها عبارت‌اند از:

  • مشاوره فردی برای مهاجران: یکی از مشاوره‌های کلی که می‌تواند برای ایرانیان مقیم خارج انجام شود، مشاوره فردی است که این مشاوره بر مسائل شخصی تاکید دارد. مسائل شخصی شامل افسردگی، مشکلات ارتباطی، اضطراب، خشم و غیره هستند.
  • مشاوره شغلی: مشاوره شغلی نیز، یکی دیگر از موضوعات کلی است و به افراد کمک می‌کند تا بتوانند یک شغل مناسب برای خود پیدا کنند. همینطور چگونگی موفق شدن در شغل هم، به آن‌ها آموخته می‌شود. مشاور به آن‌ها کمک می‌کند که بتوانند از شغل خود رضایت داشته باشند و در نهایت آن را توسعه دهند.
  • مشاوره تحصیلی: این نوع مشاوره نیز همانطور که از نامش پیداست، برای دانشجویان و دانش آموزان به کار می‌آید. ایرانیان مقیم خارج، می‌توانند برای مشاوره تحصیلی، موضوعات مختلفی را در مورد انتخاب رشته، مدیریت استرس تحصیلی و همینطور بهبود عملکرد تحصیلی خود، با مشاور در میان بگذارند.
  • مشاوره خانواده: اگر ایرانیان مقیم خارج در زمینه زندگی زناشویی خود دچار مشکل شده باشند، می‌توانند از مشاوره آنلاین کمک بگیرند و از این طریق به برقراری ارتباط موثر با یکدیگر، حل تعارضات و همینطور فرزند پروری بپردازند.

شما عزیزان باید برای پیدا کردن یک مشاور آنلاین خوب، تحقیقات لازم را انجام دهید و سپس مشکل خود را به صورت دقیق با مشاور در میان بگذارید.

سخن پایانی

مشاوره در زمینه‌های مختلف، یکی از راه حل‌های موثر برای رفع مشکلاتی است که امروزه در بین بسیاری از افراد رواج پیدا کرده‌اند. مهاجرت نیز، یکی از موضوعات مهم در زندگی بسیاری از افراد است و این موضوع می‌تواند چالش‌های مختلفی را در زندگی افراد به وجود بیاورد. ما در این مقاله توضیحات مفیدی را در مورد موضوعاتی که شما می‌توانید به عنوان یک فرد مهاجر با مشاور در میان بگذارید، ارائه دادیم. مشاوران آنلاین در هر زمینه‌ای که تخصص داشته باشند و شما مشکل داشته باشید، مشاوره‌های لازم را در اختیارتان قرار می‌دهند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 1 میانگین: 5]