تحلیل بنیادی سهام خدیزل / ضعف درآمدی بهمن دیزل در نیمه دوم سال!
تحلیل بنیادی سهام خدیزل / ضعف درآمدی بهمن دیزل در نیمه دوم سال!

اکوایران: شرکت بهمن دیزل در ماه‌های گذشته درآمدزایی متناسبی با روند درآمدزایی ماه‌های ابتدای سال نداشته است. خدیزل در چهار ماهه طی شده از نیمه دوم سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان کمتر از مدت مشابه در سال قبل درآمدزایی داشته است.

به گزارش اکوایران، سهام شرکت بهمن دیزل در بازار دوم فرابورس ایران با نماد خدیزل شناخته می‌شود. ارزش بازاری سهام شرکت بهمن دیزل در حال حاضر ۱۳ هزار و ۲۵۳ میلیارد تومان است و شرکت گروه بهمن با مالکیت بیش از ۸۲ درصد از سهام خدیزل، سهامدار اصلی شرکت بهمن دیزل است و شرکت گروه مالی شهر و شرکت مدیریت سرمایه آتیه خواهان نیز دیگر سهامداران عمده خدیزل به شمار می‌روند.

شرکت بهمن دیزل در بین خودروسازانی که بزرگترین آن‌ها درگیر زیان انباشته هستند؛ سودآوری قابل توجهی دارد. بهمن دیزل در سال‌های گذشته توانسته است روند سودآوری خود را بهبود ببخشد و با افزایش حاشیه سود خود، بهره‌مندی بیشتری از درآمد‌های عملیاتی خدیزل داشته باشد. عملکرد مالی شرکت‌های سازنده خودرو‌های سنگین نشان می‌دهد که این شرکت‌ها به نسبت شرکت‌های سواری ساز و قطعه ساز بهتر بوده است. 

افزایش ۵۰ درصدی درآمدزایی بهمن دیزل در ۱۰ ماهه ۱۴۰۲

شرکت بهمن دیزل در سال جاری رشد درآمدی متناسبی را در نیمه اول سال پشت سر گذاشته است. شرکت بهمن دیزل در سال ۱۴۰۰ با ۲ هزار و ۷۶۹ میلیارد تومان درآمد عملیاتی، به طور متوسط ماهانه ۲۳۱ میلیارد تومان درآمدزایی کرده است. خدیزل در سال ۱۴۰۱ بیش از ۲۳۰ درصد افزایش درآمدزایی داشت و با ۹ هزار و ۱۶۶ میلیارد تومان فروش به متوسط ماهانه ۷۶۴ میلیارد تومانی دست پیدا کرد. بیشترین میزان فروش ماهانه شرکت بهمن دیزل در سال ۱۴۰۰ به مهر ماه با ۴۷۳ میلیارد تومان درآمد عملیاتی تعلق گرفت و در سال ۱۴۰۱ با هزار و ۵۴۵ میلیارد تومان به بهمن ماه تعلق داشت.

رشد یک روزه متا بیشتر از کل بورس ایران

شرکت بهمن دیزل در ۱۰ ماهه طی شده از سال جاری نشان داده که عملکردی به نسبت بهتری به نسبت ۱۰ ماهه ابتدایی سال قبل در زمینه درآمدزایی داشته است. این شرکت تا انتهای دی ماه امسال ۹ هزار و ۵۴۸ میلیارد تومان فروش داشته که به نسبت فروش ۶ هزار و ۳۴۷ میلیارد تومانی ۱۰ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱ رشد ۵۰ درصدی و به زبان دیگر، افزایش ۳ هزار و ۲۰۲ میلیارد تومانی داشته است. در این ۱۰ ماهه، بیشترین میزان فروش به خرداد ماه با ۲ هزار و ۶۴ میلیارد تومان تعلق گرفته و بیشترین افزایش فروش ماهانه نسبت به ماه مشابه در سال قبل نیز به خرداد ماه با ۳۳۳ درصد رشد تعلق گرفته است.

روند سودآوری بهمن دیزل در دو سال اخیر

شرکت بهمن دیزل در پاییز امسال سود خالص ۲۷۴ میلیارد تومانی به ثبت رساند که ۲۸ درصد کمتر از سود خالص پاییز سال قبل بود. روند سود سازی فصل بهار بهمن دیزل نیز قابل توجه بوده است. شرکت بهمن دیزل در بهار امسال توانست ۴٫۱ برابر بهار سال قبل درآمدزایی کند و در نهایت نیز ۸ برابر بهار ۱۴۰۱ سود خالص شناسایی کند.

شرکت بهمن دیزل در ۹ ماهه سال جاری با رشد ۶۵ درصدی درآمدزایی که به ۸ هزار و ۸۷۹ میلیارد تومان رسید؛ در حالی که ۹ ماهه سال گذشته فروش ۵ هزار و ۳۷۷ میلیارد تومانی داشته، ۱۰۶ درصد بیشتر از ۹ ماهه سال قبل سود ناخالص و ۱۲۶ درصد سود خالص بیشتر ساخته است. شرکت بهمن دیزل در ۹ ماهه سال قبل ۸۸۱ میلیارد تومان سود خالص ساخته بود که در ۹ ماهه امسال به هزار و ۹۸۸ میلیارد تومان سود خالص رسیده است.

کاهش سود تسهیلات مسکن برای کدام گروه‌هاست؟

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]