چهارمین جشنواره ملی سلامت غذا با حضور شرکت‌های مطرح صنایع غذایی و نوشیدنی کشور
چهارمین جشنواره ملی سلامت غذا با حضور شرکت‌های مطرح صنایع غذایی و نوشیدنی کشور

مراسم افتتاحیه چهارمین جشنواره ملی سلامت غذا به تاریخ ۶ شهریورماه ۱۴۰۲ با حضور تولیدکنندگان و کارآفرینان مطرح صنایع غذایی و نوشیدنی کشور به دعوت انجمن صنایع غذایی، در سالن کنفرانس پروین اعتصامی دانشگاه شهید بهشتی برگزار گردید.

در این نشست، نمایندگان تولیدکنندگان مطرح صنایع غذایی و نوشیدنی ایران، مسائل مرتبط با صنعت را بیان کرده و در نهایت موضوع رتبه‌بندی محصولات غذایی که همواره مطالبه کارخانجات صنایع غذایی بوده، تهیه و تصویب شد.

در راستای برطرف نمودن موانع موجود بر سر راه تولید محصولات سلامت‌محور که از اهم برنامه‌های انجمن نظیر گذشته است، نماینده شرکت عالیفرد (سن ایچ) موارد و پیشنهاداتی را جهت برطرف نمودن مشکلات تولیدکنندگان در راستای تولید محصولات سلامت‌محور و برطرف نمودن موانع موجود، مطرح نمودند که از سوی نمایندگان انجمن صنایع غذایی بررسی و موردتوجه قرار گرفت.

عالیفرد۱

شرکت عالیفرد (سن ایچ) از پیش‌گامان تولید محصولات سلامت‌محور در کشور، خانواده خاص از محصولات خود را در سالیان اخیر باهدف ارتقا سلامت جامعه و سبک زندگی سالم به بازار عرضه کرده است. محصولات (Not From Concentrate) NFC، آبمیوه‌هایی فاقد هرگونه نگهدارنده و شیرین‌کننده بوده که حاصل آب‌گیری مستقیم از میوه و جداسازی آب میوه از میوه بر اثر پرس و فشار می‌باشد. محصولات آنتی اکسیدان و آبمیوه‌های غنی شده با انواع ویتامین‌ها نیز از دیگر اعضای خانواده خاص سن ایچ هستند که محصولاتی فراتر از یک آبمیوه را به خانواده‌ها و افرادی که به‌سلامت خود اهمیت می‌دهند ارائه می‌کنند.

چهارمین جشنواره ملی سلامت غذا باهدف فراهم سازی بستر خلاقیت و نوآوری در ارائه محصولات سلامت‌محور در راستای رشد صنایع غذایی و همچنین شناسایی برندهای پیشرو در تحقیق، توسعه و ارتقای سلامت محصولات غذایی فعالیت‌های خود را انجام می‌دهد. این جشنواره نگاه پیشگیرانه به سلامت و نه درمان داشته و از موضوعات مورد اهمیت آن؛ سلامت تغذیه‌ای و ارتقای سواد تغذیه‌ای شهروندان، ایجاد بستر ارتباط بین گروه‌های صنایع غذایی، رستوران‌ها، سازمان‌ها و شهروندان به‌عنوان حلقه‌های زنجیره سلامت غذا، افزایش سهم سلامت غذا، متناسب با ارتقای سلامت در ارائه محصولات غذایی و اطلاع‌رسانی گسترده آن می‌باشد.

از دیگر فعالیت‌های این جشنواره، معرفی جدیدترین دستاوردهای محصولات و خدمات غذایی سلامت‌محور در شاخه‌های مختلف صنعت غذا، ایجاد و تقویت زیرساخت‌های موردنیاز در جهت ارتقای سلامت غذایی و تولید غذای سالم در مراکز توزیع غذا است.

اختتامیه چهارمین جشنواره ملی سلامت غذا در پاییز ۱۴۰۲ توسط انجمن علوم و صنایع غذایی ایران به همکاری کارخانجات صنایع غذایی کشور و ارگان‌ها، نهادها، سازمان‌های دولتی، خصوصی، دانشگاه‌ها، رسانه‌ها و خبرگزاری‌های کشور در راستای بهبود سیستم سلامت غذا و تشکیل زنجیره سلامت غذا برگزار خواهد شد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]